• Sussi08

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • Cantaton

    Dagens rapport!!

    Startvikt i januari (15/1): 90,9
    Mål: 68 (till juni)
    Väger nu: 89,6
    Denna veckans viktnedgång: -1,3

    Fusk: Hmm, ja... Någon kanelbulle, något glas läsk, liten godispåse. Med tanke på hur många kalas jag varit på senaste veckan har jag sagt nej till oerhört mycket! Men ibland slinker det i utan att jag hinner tänka fortfarande.

    Träning: Sön, mån = långpromenader. Tor = crosstrainer (lugnt). Fortfarande en irriterande förkylning med halsont, så jag kan inte riktigt träna som jag vill.

    Mitt mål tillika pågående förändring för veckan är att äta regelbundet, var tredje timma, och inte stoppa något i munnen däremellan SAMT komma ihåg att dricka tillräckligt!

  • Cantaton

    källerud, du har ju verkligen kommit igång nu! BRA jobbat! Och 0,8 är en väldigt "lagom" viktnedgång för en vecka.

  • JollyO

    Startvikt i januari: 80,5
    Mål: 65 till april. (Ev 62 kilo till juli.)
    Väger nu: 74,6
    Denna veckans viktnedgång: -1,7
    Fusk: grönsaksdipp, lite popcorn, en Finncrisp med lite ägg på, 1/2 dl fisksoppa.
    Träning: En promenad på 45 min

    Måste börja träna mer! Har fortfarande inte kommit iväg till gymmet. Har däremot fått höra i två olika sammanhang att jag såg smalare ut.
    Blir så konstigt att skriva att jag fuskat genom att äta grönsaker, men jag borde ju äta BARA pulver. Är nöjd med att väga under 75, för där har jag inte varit sen jag hamnade i sambofällan!

  • machup

    Startvikt i januari: 67,3kg
    Målvikt: 63kg (60kg)
    Väger nu: 65,9kg
    Skillnad sedan förra veckan: -0,9kg
    Fusk: Ingen
    Träning: Långpromenad, stationsgympa, simning och styrketräning. Äntligen har jag kommit igång!

  • Cantaton

    Bra, machup!

    Jolly, jag jag blev lite konfunderad när du hade satt grönsaker på fusk. Men av din förklaring sedan förstår jag.

  • empa83

    Fredag....

    Startvikt:74,9kg
    Målvikt:63kg
    Väger nu:74.3kg
    Skillnad sedan förra veckan:-0.6kg
    Fusk: vaje dag i massor...
    Träning: Skidåkning i ca 5 tim, skadade knät efter det bara en timmes promenad igår.

    märkligt att jag gått ner... har verkligen fuskat! Bra jobbat av er andra, det är verkligen skönt när man känner att man är igång som machup!

  • källerudd
    Cantaton skrev 2010-01-22 10:56:00 följande:
    källerud, du har ju verkligen kommit igång nu! BRA jobbat! Och 0,8 är en väldigt "lagom" viktnedgång för en vecka.
    Tack!! Känns verkligen bra och det är det där med presenten och detta forum som sporrar =)

    Bra jobbat ni andra oxå..härligt att se att det går så bra

    Kram

    Ps Dock blir det fusk ikväll som jag skrev tidigare. Men m2b föreslog en tur på skidor i helgen så det får kompencera =)
  • varelse

    Känner mig nedslagen idag... dumma spegel! Jag har INTE vägt mig (min väg och mätdag är söndag). Tittade mig dock i spegeln (i profil) innan jag duschade (jag var alltså utan kläder) och såg så TJOCK ut....

  • BlivandeFruPettersson

    Kan bara konstatera att Nutrilett verkar vara en bra metod för mig att komma igång! Tre dagar med shakes och jag tyckte nog att magen var mindre plufsig imorse. Fyra dagar kvar med pulver så blir det över till riktig (men nyttig) mat igen sen, och så ny kur längre fram i vår.

  • Sussi08

    Startvikt januari: 76,4kg (i måndags)
    Mål: 60kg (helst 60kg)
    Väger nu: 74,7kg
    Denna veckans viktnedgång: -0,4kg
    Fusk: lite vin och öl både fredag o lördag
    Träning: sön, tis, tors o lörd (30 min cykel el 20 min löparband + styrketräning + 30st situps varje gång)

    Vet inte varför det går så trögt. Äter mycket mindre nu och tränar ganska mycket men ändå händer inget. Inte heller när jag mäter mina mått... Enligt viktklubb som jag blev med i måndags äter jag lite mindre än vad jag ska...

    BORING!!!

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?