• Sussi08

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • CeKe

    Jag brukar försöka känna hur kläderna sitter istället för att alltid stirra mig blind på vågen.. Den ljuger ibland! I alla fall för mig.. eller så intalar jag mig i alla fall. Trots att vågen inte går ner, kan ju dina mått ändras för att du tränar etc

  • källerudd
    Sussi08 skrev 2010-01-20 23:01:29 följande:
    Jag blev jätteledsen igår när jag vägde mig på gymmet och gått upp 0,2 kg sen i fredags Har ätit lite och tränat rätt mycket. En kollega på jobbet sa både igår och idag: Har du gått ner? Men nej då jag har gått upp enl vågen Kanske kan det vara lite fett som blivit lite muskler men jag vill ju gå ner också!!!!
    Jag kände precis som du i månadags var det stor skillnad uppåt gämfört i fredags, riktigt surt. Men man måste tänka att vätska kan skilja mycket, försöker att inte väga mig varje dag pga av det..Men i morgon är det mät och väg dag. Ska man väga och mäta innan el efter träningen???

    I morse var det någon som ställde in en hel salladsskål med godis på jobbet, lyckades hålla mig borta hela morgonen och förmiddagsrasten. Men vid lunch va det kört, fasen va besviken jag blev på mig själv en ynka lite chokladbit och jag fick jätte dåligt samvete. Men det är bra då kanske jag inte gör om det =) Ikväll äter jag jordgubbar, melon och chailatte. Ska tilläggas att jag inte så mycket som tittade på skålen på hela eftermiddagen...I morgon bitti är det träningsdags igen.

    Dock blir det lite synd i monkväll Då jag har en sen länge inplanerad "julfest" Funderade på att vara nykter, men jag festar aldrig och dricker typ aldrig alkohol så i morgon vill jag gärna festa..Men det är med dåligt samvete det sker( trodde nog inte jag kunde känna så, har aldrig hänt tidigare)...Trodde ju att jag skulle klara mig utan fusk denna veckan, men det gick ju inget vidare. Men får väl fokusera på att fuska mindre nästa vecka och att det blivit bra med träning denna veckan..

    Oj långt inlägg sorry

    Ps Men denna tråd fungerar verkligen för mig, har som sagt aldrig haft dålig samvete innan. Så tack!!
  • BlivandeFruPettersson

    Jag hoppar in här tror jag. Äger ingen våg, så jag får dra till med en vågad gissning om att det är runt 10 kilo som ska bort. Var en storlek 38 när jag kände mig som mest nöjd med min kropp för ungefär två år sen och kan säga att det kommer jag inte ens i med både vilja och våld nu . Vet mycket väl att det är sambolivet som varit boven i dramat, vi gillar god mat och tyvärr även onyttigheter alldeles för mycket. Däremot är min sambo ordningsvakt och går större delen av sina 12-timmarspass, så där är skadan inte riktigt lika stor som hos mig som har suttit och fnulat på min c-uppsats.

    Nåja, nu kör vi igång i alla fall och hoppas på att vara i fin form den 24:e juli!

  • varelse

    Jag har fuskat lite den här veckan. Jag fuskade redan i tisdags faktiskt (har söndagar som mät- och vägdag). Jag åt en kanelbulle och en Käck (eller Kick kanske de heter nu för tiden?). Och till lunch blev det en varm macka bestående av ett pitaliknande bröd fyllt med ost och salami. Jag var bara sååå hungrig. Hade inte räknat med att vara kvar i skolan på eftermiddagen men pga gruppbyten så fick jag vara i skolan hela långa dagen och hade ju inte någon lunch med mig (eftersom jag trodde att jag skulle äta den hemma).

    Men idag har jag promenerat i 40min och styrketränat i 20min. Och min plan är att promenera minst 20min varje dag from nu. Det är faktiskt inte så svårt och tom ganska trevligt att gå ut och ta en liten promenad. Allra helst är det en BRA andningspaus från pluggandet eftersom det rensar tankarna så man orkar en stund till när man kommer hem från friska luften.


    källerudd skrev 2010-01-21 19:03:35 följande:
    Jag kände precis som du i månadags var det stor skillnad uppåt gämfört i fredags, riktigt surt. Men man måste tänka att vätska kan skilja mycket, försöker att inte väga mig varje dag pga av det..Men i morgon är det mät och väg dag. Ska man väga och mäta innan el efter träningen???
    När jag fick hybris och vägde mig varje dag, så tog min fästman ur batterierna ur vågen! Det var bra gjort av honom. Nu väger jag mig på söndagsmornar. Varje vecka iofs, men endast den dagen. Och jag väger mig alltid alltid det första jag gör på morgonen, innan frukost och allt. Direkt ur sängen och upp på vågen. Jag inbillar mig att det på så vis blir mest rättvisande, eftersom jag alltid väger mig under samma förutsättningar.
  • källerudd
    varelse skrev 2010-01-21 20:15:08 följande:
    När jag fick hybris och vägde mig varje dag, så tog min fästman ur batterierna ur vågen! Det var bra gjort av honom. Nu väger jag mig på söndagsmornar. Varje vecka iofs, men endast den dagen. Och jag väger mig alltid alltid det första jag gör på morgonen, innan frukost och allt. Direkt ur sängen och upp på vågen. Jag inbillar mig att det på så vis blir mest rättvisande, eftersom jag alltid väger mig under samma förutsättningar.
    Jag väger mig oxå varje vecka..Fredagar. Ibland blir det någon mer dag...Jag brukar ta en kort (han är skadad just nu) promenad med hunden det första jag gör, Väger mig när jag kommer hem och ska göra mig i ordning. Så innan frukost för min del oxå...men har inte tränat på fredags morgonen innan därför jag funderade på hur jag ska göra nu.
  • varelse
    källerudd skrev 2010-01-21 20:32:42 följande:
    Jag väger mig oxå varje vecka..Fredagar. Ibland blir det någon mer dag...Jag brukar ta en kort (han är skadad just nu) promenad med hunden det första jag gör, Väger mig när jag kommer hem och ska göra mig i ordning. Så innan frukost för min del oxå...men har inte tränat på fredags morgonen innan därför jag funderade på hur jag ska göra nu.
    Åhå, jag förstår! Om jag var du skulle jag nog väga mig det första jag gör på morgonen då. Trots att jag inte varit på promenad innan, även om jag brukar det i vanliga fall.
  • anniebananie

    Jag tror faktiskt att det är bättre att låta bli att väga sig varje dag, tror att det är lätt att man blir nedslagen av att man inte ser någon skillnad. En gång i veckan tror jag är det bästa och att man alltid väger och mäter vid samma tillfälle på dagen, som när man just klivit upp. 0,2 kilo är ju faktiskt ett glas vatten hit eller dit...

  • JollyO

    Jag väger mig ofta. Helst varje dag för då håller jag koll på vikten bättre och äter bättre! Det är i de perioder jag inte väger mig som jag går upp i vikt.

    Men nu när jag går på ren pulverkur är det jätteroligt att väga sig varje dag då vågen visar -0,2 kilo typ varje dag!

    Glöm inte att väga er imorgon för då är det veckans avslöjande!
    Hoppas att det gått bra för alla!

  • tessomac

    Hej hopp! Har varit frånvarande från den här tråden i snart två veckor, men nu är jag tillbaka. Jag väger mig på måndagar, så jag kommer att rapportera till er alla då. Har snart hållit på i två veckor med xtravaganza.

    Det känns oerhört hemskt att rapportera sin vikt såhär i ett publikt forum, men det kanske ger lite extra press. Så nu kör vi!

    Startvikt i januari: 88 kg (11/1)
    Mål: 60?65 kg (till midsommar, två veckor före bröllopet den 10/7)
    Väger nu: 83,8 kg (18/1)
    Förra veckans viktnedgång: -4,2 kg (nog mest vatten)
    Fusk: Inget ? bara soppor/shakes från xtravaganza
    Träning: Inte än ? börjar imorgon

  • källerudd

    Rapporteringsdags =) (mätte och vägde mig innan promenaden idag)

    Startvikt i januari: 74,9kg
    Mål:68 (gärna lite mer men måste vara realist)
    Väger nu: 74,1kg
    Denna veckans viktnedgång: -0,8 kg
    Mått: mage -3cm, midja -3,5cm, rumpa -3cm
    Fusk: vit kladdkaka (lite för mycket) i onsdag och en liten choklad bit i torsdags.
    Träning: tre pass; crosstrainer 20min, magrull, armhävningar, rygghävningar (blandar lite men alltid crosstrainer)

    Har denna veckan ökat crosstrainer passet från 15 till 20 min. Träna framför tv:n är lättare.

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?