• Gemma

    Konfettiregn

    Din glamourdusch i grådasket.

    Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

    Hur mår ni andra?

    Kram, G

    PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

  • Svar på tråden Konfettiregn
  • förhoppningsis

    Lapinette
    såg att de skrev om både Dubai och New York i gårdagens metro
    tänkte på dig då...
    Kul att vara toastmadame, har aldrig toastat 50 års fester men kommer jag på något så lovar jag att berätta det.

    Gemma, verkar som att det manliga monstret är på väg nu då, så kul att din man gav efter för din stavning.

    Happy/Mlle M
    Tar som sagt gärna emot Dubaitips

    Izunia
    Härligt att inskolningen går så bra för Miss J, så viktigt att de trivs, kan inte vara lätt för ett mammahjärta att lämna ett vilt gråtande barn.

    Angående skor är jag verkligen inte rätt person att fråga, jag envisas med högklackade stövlar så länge det bara går, om jag verkligen måste så har jag ett par platta pälsfodrade stövlar i svart mocka, inte så pratiskt det heller men varmt.

    Nu ska jag strax till stallet, trevlig kväll

  • Happyasahippo

    Lapinette: Avenue Q är den roligaste musikalen jag sett pa mycket länge och den lär vara bäst i NY (där jag sag den!).

    Hur länge är ni i NY och vad vill ni göra? Som ex-New Yorker har jag förstas manga tips men det beror lite pa. Har ni varit där förrut? Jag bodde i Nolita mellan Soho och Lower East Side sa det är mina bästa omraden, samtidigt som det verkligen är värt att göra en del av de turistiga grejorna om det är första gangen...

    Kul uppdrag som Toastmadame. Tänker precis som Gemma först pa klädsel och sen pa innehall.. Som tips skulle jag nog bara säga att om det är en välplanerad slideshow sa lönar det sig att göra den tidigt och inte för lang innan middagen gatt i gang alltför mycket: i alla fall baserat pa vara erfarenheter av bröllopet...

    Förhoppning: Blir ruggigt avis pa att du ska till stallet...
    Tror att det jag skrev ovan om Dubai i princip täcker det jag vet...Det där omradet jag nämnde heter förresten " Madinat Jumereiah"

    Gemma: Använder ocksa Bally för jag har inte hittat nagot riktigt bra alternativ förutom ett par bruna stövlar med thinsulate sula som jag köpte pa rea förra aret och som ar oväntat bra. Grattis till segern förresten

    Nu ska jag i väg pa drinkar med en tjejkompis: tänker inte vara kvar lika länge pa jobbet i kväll som i gar. Kram pa er!

  • Gemma

    Å andra sidan, skulle det inte vara så, blir det ju sjukt irriterande att hänga kvar här i två veckor till och tvingas förklara sig ;)

  • Happyasahippo

    Gemma, vad spannande! Lovar att glomma bort ev falska alarm och hoppas att det ar pa gang. Haller alla tummar och tar

  • Gemma

    Nä det var bara falsklarm. Ville bara ge er chansen att bli först om att få veta men, nä. Nu ska jag lägga mig och läsa skräptidningar med gott samvete. Kram på er, G

  • Gemma

    ...och jag beställde ett par Bally Curlingkängor idag, de var slut överallt i Malmö så det fick bli leverans från Stockholm. Tack för er input!
    Och tack Happy as a hippo, för tummarna och tårna.

  • förhoppningsis

    Gemma
    Lycka till! Då kanske det är klart i morgon till frukost när jag slår på datorn nästa gång.

    Happy
    Tackar, lägger till det på listan!

  • Gemma

    förhoppningsis: eller så kanske jag får njuta ännu en jobbdag med cappuccinosippande, i godan ro ;)

  • Lapinette

    På tal om varma skor så har jag ett par copy curling som jag inte kan vara utan när det är isigt och kallt. Blixtlåset gick sönder i ena skon precis innan jul och trots detta så kan jag bara inte lämna in dem för lagning då jag behöver dem varje dag. Hatar att frysa om fötterna och dessutom så är det ju glans is ute just nu. Så idag är det skjorta, kostym som gäller då jag ska ut till kund och curlingkängor.

    happyasahippo - tyvärr så har vi beslutat att visa slideshowen efter middagen när kaffet ska intas en våning ned. Det blev bäst och enklast så för logistiken.

    Och angående New York så är det första gången både för mig och maken så jag antar att det blir en hel del "must do". Men jag tar tacksamt emot tips som jag sedan kan vidarebefodra till maken eftersom det är han som ska planera denna resa (det är ju min 40-års present).

    Iza - härligt att inskolningen funkar smärtfritt. Hur är det för dig nu, jobbar du fulltid igen?

Svar på tråden Konfettiregn