• Gemma

    Konfettiregn

    Din glamourdusch i grådasket.

    Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

    Hur mår ni andra?

    Kram, G

    PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

  • Svar på tråden Konfettiregn
  • Izunia

    Happy new year everybody!!

    Grattis till Bröllop Dewi ocg stundande bröllop Stålis! Väntar med spänning..!!

    Här har det varit full rulle och snartsnart har jag mer tid framför datorn. Pappa åker hem, mannen till österrike och miss J börjart dagis. och jag är - ledig!!

    Tills dess... jobb och lite stress. Vi hörs snart!

  • Mlle M

    Gott Nytt år på er alla!!

    Gemma: Grattis på födelsedagen i efterskott!

    De Swiri: Grattis till giftermålet!!!

    Har verkligen MASSOR att läsa ikapp och skall göra en stor kopp te senare under eftermiddagen och bara insupa era jular och nyårsfirande.

    Själv har jag haft ett hektiskt schema sedan mitten av december; en Italien-tripp bestående av weekend med vänner i Milano, en dag i Verona sedan 4 dagars "jobb" med mannen i Venedig. Hans företag gjorde sin fotoproduktion i Venedig och jag var som vanligt med och "hjälpte till" lite och hade lite kommentarer och synpunkter. Var roligt men otroligt kallt och långa dagar utomhus! Hade faktiskt inte varit i Venedig sedan jag var typ 15 år på skolresa men i ärlighetens namn är jag inte super-entusiastisk som endel tenderar att vara vad det gäller Venedig. Javisst, en stad på vatten i sig är ett underverk men i övrigt känns det ganska turistigt.27 miljoner besökare per år berättade damen från den lokala agenturen, stora problem pga utflyttningen av bofasta invånare med skolor sjukvård etc etc.

    Efter en snabb "mellan-landning" i Tyskland 1 1/2 dag då jag hade svärföräldrarna och mannens syster med familj på bjudning bar det av för en veckas jul i Sverige med föräldrarna. Härligt och skönt, god mat och MASSOR av snö. Vi skottade snö, läste böcker, bakade julkakor och firade såklart julafton sedvanligt med fler släktingar och stort kalas. I julklappsväg fick jag en väska av mannen från Alexander Mc Queen, kofta som jag så länge suktat efter från Anna Holtblad av mamma o pappa och ja, lite böcker och annat.

    Efter en dags "mellan-landning" efter Sverige bar det av med bil till de Franska alperna i en vecka, närmare bestämt Chamonix. Vi hade en härlig vecka, dock visade sig inte vädret från sin bästa sida men härligt att vara utomhus och aah,,,den goda franska maten.

    Nyårsafton firade vi på tu-man hand på ett franskt brasseri men gåslever och hummer och ja. Champagne såklart! Härligt att ibland bara ha ett spontant firande som egentligen inte var något större firande. Vi bodde bra och njöt i största allmänhet, skidåkning blev det lite si-dådär med eftersom det snöade massor och vi hade egentligen bara en dag med uppehåll och klart väder, nej, föressten två! Den allra snöigaste och gråaste dagen tog vi bilen och åkte till Geneve istället; åt lunch och kikade i affärer.

    Izunia: Åker du ner till St Anton ngt?? Vi har inte mycket tid över i Januari; födelsedagskalas i Innsbruck denna helg och jag reser till Nice på tisdag men hade funderat på att evt åka till St Anton lite senare.

  • Izunia

    Mlle M jag åker ner till Anton 5 mars och stannar 2 veckor. Kan du inte komma förbi då??

  • Mlle M

    Izunia: aha, du åker inte förrän i Mars, ja, men då kanske det skulle kunna fungera. Jag skall kolla upp lite så kan vi höras av här eller på Facebook.

  • Gemma

    Lapinette, hur var Krugen?

    Mlle M: Vilka härliga julklappar! Själv fick jag en försenad födelsedagspresent igår, i form av en hermes-scarf i specialutgåva. Nu har jag tre men jag känner på mig att det blir fler.
    Var duktig både idag och igår och promenerade 50 minuter i snorkylan. Speciellt sträckan över bron till ön var plågsam, det blåste småspik på mina ohärdade kinder. Det blev ju inte bättre av att mannen slarvat bort min ena cashmere-vante, så nu har jag bara ett lager vantar.

    Lekdejten med Fru Fräken var supermysig, våra döttrar ömsom bråkade om gunghästen, ömsom stod tätt intill varann och skrattade så att de kiknade åt en plastbil som spelade vansinniga melodier. Under tiden satt fru F och jag och pratade om vuxensaker vid bordet. Såhär kommer det bli mer och mer, att de klarar sig själva. Tillsammans.

    Åt middag med en väninna igår på stamkrogen sedan typ femton år tillbaka. Hon gav mig ett fantastiskt vackert smycke i födelsedagspresent, I'm not worthy! Okej, så hon är grevinna och bor på ett jätteslott och är rik som ett troll men hon är ändå genuint typen som skulle ge bort sin sista Gaultier-kostym till en tiggare och själv gå i trasor. Hon är, kort och gott, nästan för snäll för sitt eget bästa. Måste komma ihåg att ge henne något fint när hon själv fyller år.

    Jag blir så lycklig varje gång jag träffar mina väninnor och kan omöjligt förstå folk som inte går ut en enda kväll på ett år, efter att bebisen har kommit. Eller typ... slutar umgås med sina vänner. Det är väl då om någonsin man behöver vuxenvänskap?

    I morgon ska vi ägna oss åt lite seriös matlagning, sen blir det middag med vänner. På söndag har vi ytterligare ett gäng här på mousserande och Galette de roi! Ser fram emot att fotografera mig själv eller någon av vännerna i fånig pappkrona.

    Kram på er, G

  • Gemma

    ...och nymanikyrerade naglar. Idag blev det Chanels Rouge Noir. Vad har ni andra på naglarna?

  • Gemma

    Vi drog lott mannen och jag om vad lillkillen skulle heta och jag förlorade. Känner mig lite ledsen för det där och önskar att det fanns nån sorts piller man kunde ge till mannen så att han ändrade sin smak men så funkar det ju inte.

  • Izunia

    gemma - min attityd (= mina regler) är att den som krystat bestämmer!

    Jag har Nivea Manicure rosa på naglarna. Trist för tillfället med andra ord. Imorgon ska de bli snygga för då ska vi på 2 års kalas! Känns som om det passar sig.

  • Izunia

    gemma - min attityd (= mina regler) är att den som krystat bestämmer!

    Jag har Nivea Manicure rosa på naglarna. Trist för tillfället med andra ord. Imorgon ska de bli snygga för då ska vi på 2 års kalas! Känns som om det passar sig.

Svar på tråden Konfettiregn