• Gemma

    Konfettiregn

    Din glamourdusch i grådasket.

    Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

    Hur mår ni andra?

    Kram, G

    PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

  • Svar på tråden Konfettiregn
  • Petrah

    Long time no see, mina vänner! Det är jag, Stålis -men under mitt egna namn!

    Glömde av mitt lösenord till BT, så jag har inte skrivit, men har då och då klickat mig in till er och läst om er och hur ni har det. Så jag har funnits bakom kulisserna, smygandes.. Nu tyckte jag att det var dags att regga om mig då vi planerar bröllop för fullt. Äntligen!

    Dags för kläckning snart, G? Så otroligt spännande! Hur lång tid är det kvar? (och har ni bestämt er för namn? visst pratade ni om att ta din mans andranamn, som även råkar vara mitt preferensnamn för en eventuell son?)

    Lappis, såg att du ska till N.Y runt födelsedagen! Vilken fin present av din man, grattis! Vi ska dit i juni, så jag tar också gärna emot mängder av tips från Happyasahippo, bring it!

    Iza, hur söt är inte er lilla tjej? Såg bilder på FB förra veckan. Hur gammal är hon nu?

    Förhoppning, blev någonting bestämt med Ryssland eller lades det på is? Och; skicka hit din man nästa jul, vi är också något anti-jul här hemma. Ser inte så mycket nöje i det utan barn, och vår släkt har endast vuxna barn nu, så det blir en helt annan sak än när de var små. Det kanske kommer att ändras om det kommer några mini-Stålisar någon dag!

    Nåväl, jag ville mest bara anmäla min närvaro och önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Vi ska ha nyårsmiddag hemma hos oss så idag har jag handlat mat och svurit över att resten av Göteborg var i mataffären samma tid som jag. Bubbel inhandlas imorgon, tror ni att jag är ensam på Systemet då?

  • Lapinette

    Stålis - det var inte igår!!! Härligt att ni planerar bröllop. När är det dags? Vill höra om era planer.

  • förhoppningsis

    Kul att se dig Stålis! Har sett på BT att du planerar bröllop nu...

    Ledighetetn går åt till att träffa vänner och vända dygnet åt fel håll... Kommer sällan i säng före 1-2 och sover till 10.30 eller så.

    Nyår firas tilsammans med massor med goda vänner och vi kommer äta en lång middag, förra gången var det 7 rätter, och dricka massa goda viner. Efter nyår var jag bjuden till Skåne på jakt på min kompis föräldrars gods ett par dagar, men av olika orsaker valde jag att tacka nej till det.

    Ha en riktig trevlig nyårskväll!!

    Gott Nytt År

  • Lapinette

    GOTT NYTT ÅR!!!! Här ska drickas Krug och äta en nyårssupé ihopsatt av Melanders Fisk. Ska i år fira hemma för första gången och aldeles ensamma. Passar oss utmärkt efter alla fester och middagar vi har varit på de senaste månaderna.

  • Happyasahippo

    Gott Nytt Ar pa er! Hoppas 2010 har startat val hos er alla!

    Har hade vi var forsta officiella middag i nya vaningen med massa bubbel och en utsokt (om jag far saga det sjalv! ) 4 ratters middag.
    Hummer bisque till forratt, foljt av blinier med lojrom och skagenrora, sjotunga med hummer och hummersas och sen chokladfondant. Huvudsakligen Moet och Laurent Perrier pa bubbelfronten, men aven Gosset hanns med

    Gardagen var mycket lugn med okomplicerade filmer och ett besok fran min van som precis flyttat hit fran New York och tar over var gamla lagenhet. Kandes lagom avancerat. I dag blir det lite mer aktivt efter att ha tillbringat morgonen med div administration, sa blir det lite shopping i stan och ev teaterbesok i kvall.

    Vi funderar aven pa att dra i vag och aka skidor ett par dagar och letar efter ett hotell med schysst spa i Osterrike. Nagra tips?

  • förhoppningsis

    Gott nytt år!

    Nyår firades med massor med vänner högst upp i kollegans kontor med utsikt över stan och en stoor terass som var perfekt för 12 slaget. Utsikten var fantastisk och vi kunde se alla andras fyverkerier och dricka champagne utan att riskera att någon sprängde bort sina egna fingrar. Jag var hemma vid 5.30 efter massor med god mat, vin och trevligt sällskap.

    Gårdagen tillbringades lite mer stillsamt, brunch/fika i stan med tjejerna. Inte det lättaste att hitta öppna ställen så det var tur att vi hade rekat innan, sen hem och resten av kvällen spenderades i tv soffan.

    Idag har det blivit promenad i kylan och snart är det utgång, ska se några yngrekursare till mig som spelar på Mosebacke. Har ingen aning om vad de spelar men det blir nog kul ändå, om inte annat för att det är annorlunda, bortsett från en slabbig brunch har jag inte varit där på väldigt många år.

    Har ni gett några nyårslöften?

    Happy, vad ska ni se på teatern?

  • Gemma

    Jag vill bara säga att jag inte har haft minsta tillstymmelse till bebisfödande.

    Har bara varit för upptagen men ska skriva snart, kram!

  • Happyasahippo

    Forhoppning: Later som ett schysst firande! Hade garna ocksa njutit av ett alternativ dar maken inte envisats med att forsoka spranga bort bade egna fingrar och grannens tak (fordelen med att bo i takvaningen). Lyckligtvis forblev allt intakt

    Ha, det blev inte mer kultur an bio i slutandan. Sag "Avatar" oc h maste erkanna att trots fantastiska special effects och fargspel kandes det en smula forutsagbart och inte helt olikt manga andra filmer om hur illa USA beter sig varlden over...Var i alla fall en fin fortsattning pa temat underkomplexa cineastiska masterverk.

    Gemma: Nar ar det exakt lilleman ska komma till varlden? Har du gatt over tiden annu?

    Petrah: Valkommen tillbaka. Var och nar ska ni gifta er?

    Apropa giftemal sa ska vi ga och registrera vart aktenskap har i Tyskland i morgon. Det ar sant dar trassel som man maste gora personligen och vi har helt enkelt inte hunnit annu. Men i morgon ska vi utnyttja var extrasemester till sana festligheter. Ar sa vanvettigt glad over att vara ledig tills 11 januari och bara fa ta det lugnt...

    Nyarsloften har jag inte avlagt nagra officiella, men har pa kann att 2010 blir ett bra ar for hela var familj

    Kram pa er!

  • Dewi Sri

    Dewi Sri är tillbaka som Mrs. Dewi Sri!

    Bröllopet var fantastiskt! Har nog inte riktigt kommit ner från molnen ännu. Varje gång det gnistrar till i vigselringen känner jag ett litet, härligt knip i hjärtat. Blir lite lätt tårögd när jag tänker på våra vänner som rest över halva jordklotet. På bröllopsdagen hade jag en obeskrivlig känsla att vara helt omsluten i en kokong av kärlek och vänskap. Vigseln följdes av en ljuvlig middag och en hejdundrande fest. Fortfarande poppar det upp små roliga minnesbilder i huvudet: oväntade kombinationer på dansgolvet (både i form av par och stegkombinationer!), vackra klänningar, blommor, champagneskålar... Fast allra mest tänker jag på hur det kändes att hålla min man i handen under vigseln.

  • Gemma

    Oerhört stort grattis Dewi Sri, ärbar kvinna at last!!! Tack för denna lilla sammanfattning, och den där handen i din mans säger nog mer än det mesta.
    När du får tid, ska jag hungrigt glufsa i mig mer bröllopsberättelse!

    Och Stålis, så himla kul att du ville titta in. Har undrat hur det är med dig.

    Lilleman är beräknad till nästa tisdag, den 12.
    Är utpumpad efter lång pulkatur (jag drog pulkan upp och ner för de böljande backarna på Limhamnsfältet) och taskig sömn under flera nätter i rad så jag ska gå och lägga mig igen.

    Nyårslöften: Nope! Ska bara fortsätta leva enligt någon sorts princip där livet ska handla om att dra lärdom av sina erfarenheter. Typ, trots att ingen i hela världen i Sverige har barnflicka så ska jag inte skämmas ett dugg utan ha en i alla fall, ett par timmar i veckan. För jag har lärt mig att jag måste ha lite balans i tillvaron, med träning, jobb och en pedikyr då och då. Apropå det så fick jag en i lördags, den skulle ha varat i 1,5 timmar och babymjuka hälar utlovades, efter 2,5 timmar stod pedikyristen och hostade slipdamm och muttrade, "jag förstår inte det här, hur kan dina sprickor vara så djupa?"
    Enkelt. Jag är världens största torris.

    Vår nyår blev för övrigt lite av ett antiklimax. Vi hade bjudit in oss själva och ytterligare en familj till vänners vackra sekelskiftsvilla. Vi skulle göra värsta lyxmiddagen tillsammans, en rätt var. Vi gillar det konceptet, har kört med det i ungefär tio års tid. Dagen innan blev mannen i värdfamiljen sjuk i 39 graders feber. Och på kvällen fick jag ett sms: Sonen i den andra familjen hade, eh, 39 graders feber. Och jag så, som var det största potentiella hotet mot firandet med min stundande nedkomst, plus att monstret som bekant jämt blir sjuk, mådde prima. Det slutade med att vi satt här i lägenheten och kalasade på årgångschampagne, svensk hummer och amerikansk (monstret åt en hel, stor själv, mannen och jag fick dela på den mindre), hjortfilé med karljohansås och glass. Det var knappt att jag bemödade mig om att trampa ur Juicy-stället.

    Lovar att bli lite mer social, snart. I morgon ska vi leka med Fru Fräken, jaaa!

    Kram, G

Svar på tråden Konfettiregn