• fru AM

    Summan av kardemumman - livets väsentligheter

    Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

    Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

    Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

    Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

    Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

    Nu kör vi vidare!

    Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

  • Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

    Ja GALET vad litet hål de kan klämma in sig i! Såg det alldeles nyss på Plus. Visste det ju redan, men ändå tror man knappt sina ögon. Det räckter med 5 mm så har de en ingång. GLÖM att man kan täta huset för det!

    Men katter funkar!

    Shit vad det rasslade i stugväggarna första årens höstar och vintrar uppe i Sthlm! Sedan blev det DÖDS-tyst, i bokstavlig mening, för ute på altanen låg inkräktarna prydligt uppradade.

  • Ore

    Hah, ikapp!

    Snaily: Grattis till makens jobb!

    Och angående brudbukett så inbillar jag mig att jag var hyfsat originell??? Floristen som gjorde den utbrast i alla fall, när jag sa vilken blomma jag absolut ville ha med, att "Åååååååh, vad kul med någon som vill ha en litet udda blomma". Annars tyckte hon att de flesta ville ha något originellt när de började prata, men att det blev en "standard"-bukett till slut ändå... Ganska lik de flesta andras, alltså...

    Jag skulle absolut ha solrosor i min bukett

  • FruCicci

    jag måste laga mat nu... får kika in igen senare

    möss är sååå äckligt!

  • BrudSommar2006

    Fast nu är ju Mrs B allergisk så där kan det ju tyvärr inte bli någon katt. Fast de där sakerna man sätter i eluttagen som för oljud på någon frekvens människor inte ska höra då, de kanske fungerar?

    Mitt favoritvin är Clay Station. Annars klarar jag inte Chardonnay alls av någon anledning, det är aldrig gott, tycker oftast att tyska Riesling-viner är lite söta även om det står att de ska vara torra och gillar heller inte viner lagrade på ekfat. Tycker också att det är svårt med de där tipsen i DN osv för när man väl får läsa om dem i tidningen är det omöjligt att få tag på dem på systemet.

    Kan inte ta fram namnlistan och börja med den förrän Iris gått och lagt sig.

  • passionsblomman

    Nä, allergi är ju tyvärr en käpp i hjulet om man tänkt sig ha Terminatorer med päls. Men annars är de effektiva.

    De där ljud-grejorna avfärdades i Plus som nonsens, men det har jag ingen aning om fall det stämmer.

  • snaily

    Liten
    Nej, det blir nog sämre med bakning och sånt framöver, tyvärr. Han kommer nog fortsätta laga mat mycket men handling och planering måste väl jag engagera mig lite i också. Inser hur jäkla bortskämd jag blivit senaste månaderna, i princip bara kommit hem från jobbet och satt mig vid matbordet

    Här har vi ätit "barnmat" till middag, falukorv med stuvade makaroner. Gott!

    Vi hade nattligt musbesök i sovrummet i stugan på landet tidigare i höstas, musen var bland annat uppe på sänggaveln och klättrade, och vår odugliga valp vågade inte ens närma sig den!

    PB
    Lycka till på gynbesöket, hoppas de är bra!

    Har installerat min nya väckarklocka-lampa, har stora förhoppningar på att vakna upp pigg som en mört varje morgon och bara studsa ur sängen! www.consumer.philips.com/c/light-therapy/hf3461_01/prd/se/

    Julfirandeproblem här också... klurar vidare på det. Hur slingrar man sig ur ett utdraget julfirande med sina föräldrar när man egentligen inte har några andra alternativ?

  • passionsblomman
    snaily skrev 2009-10-27 19:46:50 följande:
    Vi hade nattligt musbesök i sovrummet i stugan på landet tidigare i höstas, musen var bland annat uppe på sänggaveln och klättrade, och vår odugliga valp vågade inte ens närma sig den!

    Hahaha!
  • Blivande fru L

    Hallåj! *Glider in på yllesockorna* Har blivit något av en smygläsare igen, jag hinner inte alls med i ert tempo och sen känns det så knasigt att bara skriva egoinlägg eftersom jag inte minns hälften av allt jag ville kommentera när jag läst ikapp...

    Nåja, här kommer hur som helst ett egoinlägg från mig.

    Jag har börjat spraya! Tar Synarela tre gånger om dagen (pust) sedan i lördags. Än så länge inga biverkningar men det har ju inte gått så många dagar ännu. På onsdag nästa vecka är det VUL och kanske sprutstart beroende på hur effektiv sprayningen har varit. Spännande! Försöker att vara lite avmätt cool och låtsas som att jag inte hoppas. Det går sådär.

  • Blivande fru L

    Snaily - Jag har också en wake up light. Känner mig inte mera utsövd på morgnarna men det är skönt att det inte är kolsvart i sovrummet när det är dags att vakna. Man kan ju inte säga att den är särskilt dekorativ heller.

    PB - Lycka till på gynbesöket imorgon, det går säkert bra.

    Mrs B (visst var det du som hade möss inne?) Vi har också haft massvis med möss på sommarstället i år. Varje gång vi kommit dit har det legat svarta små musbajshögar i alla rum. Inte kul! När vi skulle stänga för vintern hittade jag dessutom ett musskafferi under en hög med täcken. Små prydliga, välsorterade högar med nötter och frökapslar. Då bestämde jag mig för att ta kål på kräken! Vi ska sätta ut gift, men det är förstås inget alternativ när man har småbarn. Fy, säger jag bara!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter