• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

    Måste prata mer med honom om saken. mn han har fått hoppa in på en rättegång som vakt idag (den åtalade är våldsam..) så han har inte telefonen på. Jag ska finslipa min plan till dess vi kan prata...

    Bruttan, krya på dig!
    Det märks att det är November och fulla Sverige med höstbaciller!

    Snart ska jag gå på utvecklingssamtal i sonens skola. Ska kolla om fler än han är febriga tänkte jag, när jag ändå är där.

    Alltså, jag tänkte inte tempa barnen utan fråga fröken om det är fler som r sjuka...


    Ninnnis skrev 2009-11-10 14:33:04 följande:
    Det låter som en bra plan, Blommis. Är sambon med på det? Så det är IVF-samtal på måndag? Spännande!
  • Fjällbruttan

    Ha! jag mulade i mig två alvedon till och har nu läst ikapp... sen om jag minns nåt är en annan sak

    JÄTTEGRATTIS TILL ANKAN OCH PUMPKIN!! Vad roligt med en anka och en myra som busar runt!! Lill-puff... puffar mest försiktigt här, är så glad varje gång jag känner nåt.
    Illamåendet är rätt spännande med en hals som är som ett sår...

    Blommis, vilken stolt mamma  du ska vara! Så kul för sonen
    Mindre kul med katten... hoppas det löser sig!

    Sonja, skönt att hör att ni är friska nu! Var hos distriktaren igår,, han var helförbannad för att pensionärerna på vårdhemet skulle ha sprutan före skolbarnen, ansåg att de flesta var ju över 85 och skulle liks lämna in snart ändå, och barnen var viktigare och de som derabbades hårdare... han skulle bråka med  ledningen på sjukstugan.
    Gillar honom skarpt, han tyckte för övrigt att jag såg så ynklig ut igår att jag fick en kram

    Maken ligger dock på minus, han har lyckats skaka fram EN kopp thé på tre dagar, igår lagade min äldsta mat själv till dem... han behöver en spark i arschlet ibland!
    Är nån sjuk ska inte den behöva planera mat, handla och laga maten, se till at barnen gör läxor mm.... sa elaka ord till honom igår... Men jag borde nog skällt på hans mamam som bäddat för detta genom att han inte behövt göra ett skit när han bodde hemma... (nu ryser jag och tänker på bonde söker fru och den rödhåriga bonden... SÅ tafatt är han åtminstone inte!!)
    Nu hoppas jag att denna skit försvinner med pencillinet så jag hinner bli frisk och vi får åka bort på långweekend i helgen, vi behöver det!

    Och nu minns jag inget mer.. jo, Villemoa Hej!! Kul att se dig igen!

    Kram till er alla som jag glömt och förlåt, jag är dubbelvirrig nu...

  • Pumpkin

    Hallå hallå!

    Man tycker att jag borde lärt mig vid det här laget att trådar där Blommis och Ninnis figurerar - där skrivs det mycket!

    Har inte hunnit läsa igenom allt, men jag tackar för alla grattis och skickar ett grattis till Ankan som visst också är gravid Skoj! Kul att ultrajudet gick bra för din del också.

    Blommis: Hoppas det löser sig med lilla kissen! Förstår precis hur du tänker.

    Ninnis: Skype är ju bättre än inget

    Nehe, nu borde jag kanske vända koncentrationen mot marknadsföringsböckerna - har tenta på fredag. Kul med en tenta på fredag den 13e


  • passionsblomman

    *sparkar Bruttans make i arslet tillräckligt hårt för att han ska ramla ut på den där Ockelbon och i hast fara-obs-fara iväg för att i pur kärlek inhandla allehanda förnödenheter*

    Medan han sitter där och kör drabbas han ockås av nostalgi och nyförälskelse vid minnet av den unika avfärden med den -förmodligen-enda skoter som tillika är alldeles privat altarring.

  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2009-11-10 14:52:47 följande:
    *sparkar Bruttans make i arslet tillräckligt hårt för att han ska ramla ut på den där Ockelbon och i hast fara-obs-fara iväg för att i pur kärlek inhandla allehanda förnödenheter*Medan han sitter där och kör drabbas han ockås av nostalgi och nyförälskelse vid minnet av den unika avfärden med den -förmodligen-enda skoter som tillika är alldeles privat altarring.

    Du är så gullig så att jag både skrattar och gråter samtidigt!!!
    Just nu längtar jag bara efter att få vara sjuk och bli ompysslad, JAG VILL VARA LITEN NÅN DAG BARA OCH UTAN ANSVAR!!
    Tack för att  du lös upp min dag!
    Du är underbar!

  • Ninnnis
    Pumpkin skrev 2009-11-10 14:49:47 följande:
    Hallå hallå!Man tycker att jag borde lärt mig vid det här laget att trådar där Blommis och Ninnis figurerar - där skrivs det mycket!
  • lanovia 08

    Sådär då har jag återvänt till kontor och dator efter en eftermiddag på labb.

    Bruttan, har du också blivit sjuk. *skickar krya på kram*
    Var väldigt vad alla blir sjuka nu. Kanske inte så konstigt med tanke på årstiden.

    Blommis, jobbigt och klurigt med katten. Förstår att du vill kattens bästa. Låter iof som att du har en bra plan för det hela.
    *skrattar* tycker aboslut du skall gå runt och ta tempen på alla ungar. Ser framför mig hur du springer runt och ber alla barnen gapa stort så du kan placera termometern under deras tunga.

  • lanovia 08

    Vad gäller ses på söndag, vad tror ni om kl 11?
    Eller är det för tidigt? För sent?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan