• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

    Hej Hattis, välkommen!

    Kängu, hej! Jag tänkte på dig ett par ggr i veckan som gick, att det var dags för lunch snart Denna vecka är körd & fredagen därpå tänkte jag försöka vara ledig, eller iaf ta en halvdag, men vi kan väl höras på mailen? Mugglan, jag tar med dig samtidigt.

    Annars är det apmkt på jobbet nu, hinner knappt andas känner jag. Inget kul alls. Neddragningarna som gjordes runt årsskiftet börjar kännas ordentligt nu när det hettar till. Tre pers på heltid plus en manager gjorde förut det jobb som numera bara jag (!) ska ansvara för. Helt omöjlig ekvation & jag sover rätt kasst om nätterna för tillfället. Inget kul alls Sen tillkommer en styck kass & LAM chef - bläääää
    Önskar att jag kunde skita i jobbet mer, ansvarskänslan är alldeles för stark...
    Usch, mest gnäll här, tyvärr ser jag ingen ljusning förrän om typ ett halvår eller så...
    Funderar nästan på att gå ner i tid på rent pin kiv, för då MÅSTE de ju ta in ngn mer...

    Med Amanda är annars allt bara bra! Hon är underbar stora delar av tiden Idag ringde en tant på kommunen & erbjöd oss dagisplats på ett av dagisen här i området from januari. Det var LÄTT att tacka nej till det Vill inte byta ut vår dagmamma för några dagis i världen, känns det som just nu

    Kram på er allihopa iaf!

  • start september

    Välkommen Hattis!

    Usch och fy för MF och MA samt för att gå och vänta på att det tar slut.

    Vi är flera som varit med om det, även om det för min del tack och lov är ett tag sen.

  • Hattis

    Tack flera. Urkans är det (MF var vecka 5 så inte så känslomässigt jobbigt ändå)men att detta drar ut på tiden är tröttsamt på flera sätt. Kram till Piggis! Trevligt att ha mycket att göra på jobbet i dessa kristider men det har allt en baksida också...

  • start september

    Är det så att magen blir stor jättefort andra gången? Det är ett skämt nu, jag går omkring med en spärrballong och går in i vecka 7 idag. Tänkte att det skulle lägga sig när jag fått igång magen, men icke? Jag har fått en fråga på jobbet idag till och med - skojade bort det, men det känns svårt att gå ens så här stor i fem veckor till?

  • nennesjuttioåtta

    hej!!

    Välkommen Hattis!
    Beklagar MF och MA. Men kul att du outade dig till slut! Jag ar nog sett dig i kulisen... (nej, nu skojar jag)

    Hörrni, OM jag nu, rent teoretiskt alltså, skulle starta en blogg...vad skulle den heta?

  • Ore

    Välkommen Hattis! Usch för MF och MA. Men det finns ju ett snacksaligt exempel här i tråden på tredje gången gillt Hoppas att du följer samma spår! Passar för övrigt alldeles utmärkt, vi har ju bestämt att det är dags för en ny plusvåg. Fast du ska förstås få minus först, innan det är dags för ett nytt plus...

    Vickan: Låter jobbigt att få tag på vaccin. Hoppas du lyckas!

    Oj, nu låter det sirener utanför på gatan. Brandbilen...

    Jag får nog vaccin imorgon, på besöket hos BM. Har iaf bestämt mig för att ta det, vilket inte kändes helt givet.

    Piggelin: Man KAN inte göra allt på jobbet, även om man vill. Det är inte meningen att du ska må dåligt av att jobba. Tråkigt att ha en lam chef dessutom, du kan inte försöka ta ett snack med chefen ändå och hjälper inte det får du gå ett steg högre upp...? Ta hand om dig, och kom ihåg att för rättvisans skull så får du inte göra av med all din energi på jobbet, den måste fördelas till familjen också!

    Apropå chefer, så var det en chef på den andra stora producerande avdelningen på mitt jobb, som slutade hux flux nyligen. Gick på dagen... Gissa om det skvallras runt detta.

    MSW: Två veckor kan kännas både kort och långt... Strutstaktiken är inte fy skam i alla fall, åtminstonde inte för ett tag

    Snaily: Jag har minst ett halvdussin kompisar som är grymt avundsjuka på snön, och som hade vallat skidorna för en månad sedan och hunnit minst sju pass vid det här laget (Riktigt så fanatisk är inte jag när det gäller längdskidor, inte än i alla fall...) Backar tycker jag annars bara om när det går litet lagom uppför, allt annat går så otäckt fort med min brist på teknik.

  • Ore

    Nenne: Hjälp vilka svåra frågor du ställer? Du har ingen kort, snärtig och åtminstonde på gränsen till rumsren svordom att kalla bloggen för?

    Och medan du väntar på att komma igång med bloggen, så kan du ju om du vill få lura litet på en ny trådstart...? Om jag räknat rätt så lever denna i en dryg vecka till eller så.
    (Och än är vi ganska långt från 10 000 inlägg )

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor