• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

Hua, vilken natt vi har haft! Jag tror att jag uppskattar starkt kaffe nu ännu mer än vad jag gjorde tidigare och maken satt med en kopp kaffe på jobbet med Fröken sover som tur är efter en lååååång kamp med sina onda växande tänder.

Snorkis, spännande, inväntar nyfiket på testresultat.

Kängu - Bumsis slukar faktiskt ersättning så att jag behöver inte göra så mycket mer än att hålla flaskan Hur går det för Ru?

Nenne - minns att min menscykel blev konstig efter ivf, särskilt efter ivf nr 2. Äl-aladåb på dag 23 låter just som en sådan konstighet.

A M - tack för erbjudandet om overall till Bumsis, men vi fick nyss en 62:a i present av mormor.

Telis - vilket jobbigt samtal med Aurora-BM. Hur är den kontakten tänkt egentligen, ska du fortsätta gå dit? Jag känner igen mycket av dina funderingar när det gäller förlossning trots att jag aldrig gjorde någonting åt dem och "bara" bestämde mig för snitt. I efterhand är jag glad för att det blev snitt, mest pga eventuella medicinska komplikationer som kunde ha uppstått under en vanlig förlossning.

Muggles - hoppas att det går bra med lägenhetsförsäljningen, det borde gå bra om man ska tro alla tidningsrubriker om höga bud och rekordpriser. Håller tummarna!

• Frejis

Telis igen - skulle du kunna inboxa din mejladress? Tänkte skicka en bild på Bumsis till trådens bildgalleri, men hittar inte din mejladress.

• muggles

Frejis: oj då är Bumsis ett sådant barn som föds med tänder (kommer ihåg att du skrev det redan förra veckan men att de även växer redan, oj...). Tur att du inte ska amma! (El har hon bara tänder i nederdelen av käken?)

• Mrs  B

Går inte så bra att läsa ikapp...
    Telefonen ringer, Max har en lekkamrat här och Malte får inte vara med.....
    Men gör ett försök iaf.

Muggles
    Har även jag hittat er lägenhet och gillar den skarpt. Helt i min smak!

Stryka
    Själv är jag en "stryknissa" och stryker det mesta men numera inte med 100%. Aldrig underkläder, som vissa gör, eller träningskläder eller makens skjortor och finbyxor, för de blir skrynkliga direkt i garderoben igen.
    Barnens kläder blir också lite si sådär.
    Behövs ju inte strykas på det sättet.

Vänner
    Gillar också att påta i trädgården på hösten, mycket för att jag kan.
    Jag krattar löv och maken tar hand om landet.

• Lapinette

nenne - efter mina IVFer så har cykeln varit en vecka längre dvs 28+7 dagar. Sen har den kortats ned med ett par dagar varje månad och typ normal efter 3 månader.

• nennesjuttioåtta

lappis/frejis
    aha, tack! Typsikt, nu när jag är så taggad att göra FET så dröjer detännu längre än tänkt.

• nennesjuttioåtta

hej grejisFrejis förresten! Vill se BUMSIS!!!!!

• muggles

Jag vill också se Bumsis!

Nenne: typiskt

Själv har jag fått rödbeta, rätt ner i lingonskogen - POFF bara. Inga spottings whatsoever. Kanske är min normala tant tillbaka? Och jag tänker inte ens på ev försök än utan är bara glad att kroppen funkar så man slipper fundera.

• _koko_

FAN, jag hinner ju aldrig in här längre! Förra veckan var conny knappt alls på dagis pga dålig mage så jag har jonglerat honom tillsammans med en lillebror som sen i mitten på förra veckan skriker hela kvällarna och rätt mycket på dagarna också. Trots minifom och semperdroppar. Och magmassage. Och konstant bärande. Åh, vad det är roligt med barn!

Det positiva är att conny fortfarande är supersnäll och att lillebror faktiskt sover i ett sträck mellan ca 21-22 och 02 nu, flera nätter till och med på egen kudde så jag får ligga ner.

Läste ikapp förra gången och började skriva en massa kommentarer, men de känns hopplöst passé nu, så jag skrotar nog dem och håller tummarna för att jag hinner in igen snart.
    MÄRKER

• Snorkfröken77

Muggles - Vilket snyggt tyg, precis min smak! Jag är lite förälskad i deras elefanttyg men kan inte komma på vart jag skulle kunna ha det. För övrigt har Svenskt Tenn alldeles för mkt fina saker till alldeles för dyrt pris. Min våta dröm är Jönssons katt på trappen in till huset, finns under Saker & Ting /Övrigt. Något man kanske kan önska sig när man fyller skräcködla?!
    Vad skönt med en normal mens utan spottings!!! Nu håller vi tummarna att de är borta för alltid!

EA - Vilken koll du har, dag 38 idag Jag är skeptisk till att det skulle kunna vara något, tycker man borde känna av det mer då??? *vill inte få några förhoppningar*

Freijis - Är det vanligt att de föds med tänder? Tänker på hur amningen ska fungera då, tycker att det verkar göra ont ändå... Ersättning måste vara så smidigt och bra! Har kompisar som har gett båda sina barn ersättning, supermysigt för pappan att vara så delaktig i matningen!

Ego - Apropå testningen så är det maken som håller mig tillbaks, men jag tycker det är lite skönt också, jag är inte så sugen på ett minus igen och behöva fundera på vad det kan betyda, blä. Han gör en klassisk struts med huvudet i sanden - så länge vi inte testar så är det inget Sen är han nog orolig för att jag ska bli ledsen igen vid ett minus, vilket jag ju kommer bli.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor