• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Snaily-måste nästan testa nu jööööööö *hämtar telefonen och kastar alla kläder*

• Fru E

Återkommer med svar imorgon nu väntar sängen och lite mer tv....Kram på er!

• snaily

Hallåååååååå - har tråden gått i ide över vintern? Bara över helgen hoppas jag?! Vi kanske dödade den med allt kinky fårskinnsprat!

Här är det en gråkall morgon och jag bara väntar på att det ska bli måndag så fort som möjligt, som alltid när jag har jour.

Hoppas ni andra har en roligare helg! på er!

• Ore

Nejdå, inte går det väl att döda tråden genom litet kinky fårskinnsprat???

Tror att de flesta är upptagna, på ett eller annat håll Själv klarade jag av en shoppingrunda och en 30-årsfest, och däremellan en del städning.

Jag röjde ganska brutalt bland gamla pärmar och liknande igår... Någon som vet om det finns någon större anledning att spara gamla lönespecar m.m. Man får ju sedan en kontrolluppgift, och om allt stämmer mellan kontrolluppgift och deklaration, och man sedan får ett slutligt skattebesked, då borde det väl räcka att spara det slutliga skattebeskedet? Eller?

(Hoppas det, kändes VÄLDIGT skönt att bli av med massa gamla papper...)

Dags att ta itu med tvätthögen innan den antar mount everest-proportioner (tvättar idag...)

• Ore

Nähä, nu har jag visst "slösurfat" i en timma... Och ingen tvätt har blivit vikt än.

Har däremot beställt två böcker. Diana Gabaldons nysläppta "An echo in the bone" som jag ska ha med och läsa om jag har tråkigt på förlossningen. Sen kom jag på att det kanske inte är så kul för maken om jag läser, och han inte har något att läsa? Så då blev det Dan Brown-boken som kommer ut på svenska i veckan till honom...

Overkill? Mmm, kanske...

• viktualia

Ore - jag har just forcerat ett sånt Mount Everest-tvättberg... och tänkte samtidigt på att vi fortfarande bara är TVÅ personer i hushållet... hur ska det gå sen.. hm.. jaja.. det värsta är att stryka och det var också det största berget på evigheter.. men spädbarnskläder behöver väl inte styrkas så ofta....*suckar*

Lönespecar - jag brukar bara spara det årliga kontrollbeskedet. Sedan senaste årskiftet skickas det inte ut några specar längre, jag får kolla i tidrapportsystemet om jag vill veta hur det står till... så då kan det ju inte vara jätteviktigt att spara de gamla pappersvarianterna heller!?!?

• muggles
    Ore skrev 2009-10-18 11:26:46 följande:
    om jag har tråkigt på förlossningen
    Så du tror att du kommer att få TRÅKIGT på förlossningen och ha ro att läsa bok
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor