• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Aaaah, skulle ju svarat både mugglan och vänner, angående bokläsningen

Lappis: Bortsett från regnet och tårarna så verkar helgen ha varit trevlig Öl är gott!

Jag har nu druckit upp de flaskor med alkoholfritt jag hade i kylen, så nu hoppas jag att det inte dröjer så länge innan jag får smaka äkta vara igen.

• muggles

Ore: done!

Jag har drabbats av förkylning och envis hosta, har bestämt mig för att jobba hemifrån imorgon. Jag är tillräckligt pigg för att jobba men vill itne ha elaka blickar från kollegor när jag hostar Måste nog åka in till ett kundmöte bara men får väl hosta i armvecket under tiden.

• Lapinette

muggles - verkar som många är förkylda just nu. Min näsa rann konstant torsdag och fredag kväll + natt. Sovit dåligt och inte alls kännt för att traska omkring på stan hela dagarna. Så inte de bästa förutsättningarna för en mysig weekend.

• kängu

Mugglan, jag har också varit inne och spanat på er lägenhet, fin!

Själv är jag riktigt sugen på ett hus här i trakterna som är ute nu- men vi ska nog vänta lite med husköp som sagt.

• BrudSommar2006

Om jag inte blir sjuk nu så blir jag förvånad för igår satt jag barnvakt åt Iris lilla kusin, fast hon var sjuk så hon kunde inte komma hit ifall att hon smittade ner Iris så jag fick åka hem till dem istället, ögoninfektion, snuva och lite feber, och maken fick ta hand om Iris hela dagen igår. Idag var jag i centrum och träffade på lillkusinens mamma, min svägerska alltså, som jobbar i en av affärerna där och hon hade nästan helt tappat rösten.

• Ore

Muggles: Snygg lägenhet Alla detaljer kanske inte är helt i min smak, men helheten är super! Kommer passa superbra att flytta in alla möbler i nya huset också, tror jag!

Är det förkylningstider? Jag har (peppar, peppar) klarat mig än så länge... Om det är för att förkylningen tar litet längre tid på sig att hitta ut till vischan återstår att se. Maken ska på kurs nu i början av veckan, någonstans i trakterna kring huvudstaden, så han kanske har med sig den hem...? *hoppas inte*

Krya på er, alla ni krassliga!

• Snorkfröken77

Ore - Jag tyckte det lät klokt med bok, men jag är ju inte heller så rutinerad

Muggles - blev nyfiken på ert träd-tyg, kan du inboxa länken till svensk tenn, till tyget?

Här är det en till som blivit förkyld, maken lyckades smitta mig efter han varit förkyld i en vecka (vi brukar aldrig smitta varandra). Han har dessutom fått återfall i helgen så vi ska vara hemma båda två imorgon, vet inte hur skoj det blir med byggare i rummet intill Jag har ingen feber men nyser hostar och har ont i halsen och huvudet och är trött, så det är inte läge att gå till jobbet och smitta andra...

Annars har vi diskuterat att testa eller ej idag, maken erkände att han ville sätta ett testdautm långt fram för han var så säker på att jag skulle få min mens. Än har den inte kommit och nu har jag bara pyttelite mensvärk på morgon och kväll så nu börjar han bli lite fundersam...Jag är nyfiken och han är nog lite rädd för att det skulle vara något (fast han vägrar erkänna det). Så jag tror vi väntar en vecka till iaf

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor