• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Muggles-snyggt tyg jag är jättedålig på att hitta snygga tyger att göra gardiner av och sy med för den delen.....

Snorkis-vilken dag är det nu 37-38? tanten borde kommit vid det här laget om du brukar ha en cykel på 27-30 dagar så gissningsvis är det en liten alien därine

Förkylningar har vi klarat oss undan än så länge och hoppas att maken hinner bygga upp lite försvar med sin intensiva träning eftersom han lätt blir sjuk.

I övrigt är det ryggont som spökar vilket gör att jag inte klarar av spinning eller att sitta.

Skickar ett gäng kramar till alla som behöver för idag är det möten hela dagen så hinner inte in mer

• nennesjuttioåtta

heloouu
    snöblandat idag!

Ni som gjort IVF, fuckade det upp cykeln efteråt? Jag fick ÄL-aladåb idag (dag 23)...

• muggles

Snorkis: jag fattar inte att ni har nerver att vänta en hel vecka till!

Själv har jag heller inte fått mensen men eftersom vi inte haft oskyddat så kan det bara betyda ngt negativt. Men jag försöker att inte tänka så mkt på det just nu. Njuter av att vi är husägare (kallar min man för godsägaren ). Skulle vilja spola fram till förbi hela försäljningen av lgh, känns olidligt nervöst - tänk om ingen tycker den är fin?!

• muggles

Testar du stickor Nenne? De där aladåberna kan vara lite opålitliga har jag en känsla av...

• muggles

Ore, du som snart ska ha, har du läst detta? www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx

Jag hade TENS hemma - det och profylax hjälpte bra fram till 7 cm. Sedan lustgas och sterila kvaddlar. Fast det är ju så olika så det som hjälpte mig behöver inte alls ha samma effekt på dig.

• nennesjuttioåtta

muggles
    nej, jag testar inte med stickor, tänkte göra det nästa cykel eftersom vi ska göra FET då. Nu var det ju bara testskjutning med lös ammunition men jag blev så förvånad i morse att den kom NU så vi tänkte AAAH hinner vi stoppa in en sats? Men eftersom det är svårt att få fram access till grottan med så kort varsel så sparar vi det till förrätt i kväll (efter 8 så orkar ingen av oss ). Som sagt, det kanske inte ens är indikation på ÄL men den var grande....

• Mrs  B

God morgon god morgon!!!!!!

Här har ni en till som är förkyld, men bara lite än så länge iaf, täppt i näsan.
    Jag dricker min aloe vera dryck morgon och kväll så jag hoppas förkylningen försvinner istället för att bryta ut. Det gjorde den iaf förra gången.

Malte började hosta i morse men annars är barnen friska.
    Hoppas på att det håller i sig för denna veckan ska jag JOBBA!!!!!!!!
    Ska vikariera i spanska på en skola i stan och det ska bli superkul. Har själv läst spanska i 1 1/2 år så det ska nog gå vägen.

Hoppas även på en tur till Ullared på torsdag! En kompis ville ha sällskap och då tackar man ju inte nej.

Ore
    Strax innan mina värkar började på allvar med Malte satte jag igång och läste den sista Harry Potter-boken och gav mig sjutton på att jag skulle läsa ut den innan Malte var född.....
    Envis som jag är så satt jag och läste här hemma och vaggade fram och tillbaka med mina värkar, som satte igång ca 24h innan Malte är född. Men eftersom boken är TJOCK så hann jag inte med hela boken och sen fick Malte fart ut.

Nu ska jag fortsätta att försöka läsa ikapp.....

• nennesjuttioåtta

muggels
    klart ni får lägenheten såld och med dricks dessutom!

telis,när drar budgivningen igång på er lgh? (inboxa eller maila)

• muggles

Nenne: jo såld blir den nog. Måste tänka många positiva tankar... auuuummmmmm! Jag affirmerade ju till mig huset så nu är det nästa grej som gäller

Är det inte dags för glöggpartaj snart?! *knirk* (öppnar Blossaflaskan)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor