• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Mugglan - dagens spaning från Vickan: för att vara helt säker på att jag tittar på rätt lgh så kollade jag din adress via hitta.se Där står du med ditt förra efternamn... bara så du vet!

Maken hälsar att tyget med trädet var coolt och jag har för mig att du har sagt att det är från Marimekko?!?

• Ore

Muggles: Nja, kanske inte tråkigt... Men jag kanske behöver något att sysselsätta mig med innan det är dags att åka in? Då verkar det ju som att de flesta får vänta ett tag, iaf om det inte är andra barnet... (med tanke på de racer-förlossningar som varit i tråden för andragångsföderskorna Cicci och Frullan...)

Strykning är totalt overkill här med! Undviker att köpa sådant som måste strykas, särskilt skjortor. Usch och fy, jobbiga ärmar och massa knappar i vägen... Har två skjortor som jag hoppas håller länge. De är utan knappar, i väldigt stretchigt tyg och HELT utan strykbehov. Ångrar att jag inte köpte minst två i samtliga färger som fanns.

Jag saknar förresten Sweet och hennes inlägg? Någon som hört något från henne på sistonde? Har ju inte heller koll på vart man hittar hennes blogg. Det sista jag minns att hon skrev var att hon trodde att lilltjejen åkt på svininfluensan?

Känns för övrigt betryggande att höra att ni inte heller sparar räkningar m.m. i all evinnerlighet.

• Vännerfan

Jag tror inte heller du kommer få varken tid eller ro till att läsa en bok, Ore. Under värkarna behvöver du vara koncentrerad på att andas och slappna av och sen är det bra om du får i dig en stadig måltid. Däremot kan nog maken din ha lite tid till att läsa. Iaf hade min haft det då det inte var någon mening för honom att hjälpa mig att klocka värkarna då de var så oregelbundna hela tiden. På bb hann vi inte ens läsa info-pärmen som stod på rummet. Vi fotade sidorna innan vi blev utslängda därifrån.

Usch, för att stryka! Jag strök värsta sortens tänkbara saker igår: 2 vita dukar som legat och blivit skrynkliga efter tvätt. För stora för att ens kunna stryka en halva åt gången.

Idag är jag ute i trädgården och härjar runt med alla löv och så. Nu ska jag ut igen och planera vårlökar. Jag älskar verkligen att ha trädgård! Jag känner mig alltid så rik när jag är i den.

Mugglan, Fina bilder! Men förstår att det var jobbigt att plocka undan allt! Grattis till kontraktet!

Detta med hur länge olika papper behöver sparas skulle jag också vilja veta!

På onsdag ska jag förresten på kick-offen (något sen) med jobbet! Det blev Strand hotell på Borgholm pga att priset var helt outstanding jämfört med övriga ställen. Och de kunde erbjuda det vi ville ha. Tipset om Karlaby Kro står dock nedskrivet till nästa gång och jag har även noterat det för "privat bruk".

Nu måste jag ut innan det börjar mörkna!
    Kram på er!

• viktualia

Spara ekonomipapper - jag rotade lite på nätet.. hittade den här tråden på Trädgårdsforumet Odla... man får väl ta det med en nypa salt men det ger ju en fingervisning om regelverket i alla fall www.odla.nu/forums/index.php

• Ore

Tack Vickan, för både adressen till Sweets blogg, och länken ovan... Ska fundera på om jag orkar rota fram åtminstonde de senaste fem årens kontrolluppgifter från kassen. Eller om jag ska hitta ett bättre system från och med nu, och låta det gamla vara glömt.

• Lapinette

Hello ladies,

Är tillbaka från ett kallt och regnigt Berlin. Dunderfökyld blev jag dessutom och magen tålde nog inte all öl men annars var allt bara bra . Vad är det man säger ... borta bra men hemma bäst!

Nej, skämt å sido så var helgen helt ok. Främst för att det var trevligt att träffa makens bror + fru och syster + man. Systern + man är inne i samma jäkla träsk som oss och de kör sin 3:e IVF snart. Det gick inte att ta upp ämnet utan att hon började gråta. Superkänsligt och självfallet när hon fick tårar i ögonen så triggades jag med. Vilket munternt gäng! Fast mestadels pratade vi inte alls om det utan drack öl, åt god mat eller lullade runt på museum.

• muggles

Vickan: träden är från Svenskt tenn faktiskt, beställde det på nätet. Jag gillar det supermkt, annars är våra gardiner i v-rum + kök från Marimekko.

Ore: kvällen när jag fick förvärkar låg vi och tittade på en DVD-film och det kändes som lätt mensvärk. Nästa dag när det kom riktiga värkar var det inte tal om att ha tråkigt. Men förlossningar är så olika så vem vet? På BB hann inte jag heller med ngt annat än amning och att slänga i mig mat. Mitt tips är att sova så mkt som möjligt första dygnet efter förlossningen för då sover barnet också mkt (utmattat efter förlossningen). Sedan sätter de igång och ska amma hela tiden för att få igång mjölken och då kan man glömma lugn och ro ett litet tag (kanske är det inte så för alla men jag tror det är så för många).

Lappis: oj vilken tur att ni hade annat att prata om också! Låter ändå som en trevlig helg.

• Ore

Muggles: Låter som att jag kan börja läsa boken direkt när den kommer alltså, när jag helt enkelt tycker att det är dags att ta det lugnt

Har du lust att skicka länken till lägenheten? Vill också se träd och sånt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor