• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

    Nenne - Gud vad jobbigt med syster som är gravid usch, förstår att du tycker det är roligt, men ändå inte. Det är inte lätt att hålla humöret uppe hela tiden i denna karusell det är ett som är säkert.

    Vi har köpt spottar nu, hittade jättefina på Bauhaus som var nersatta den här veckan, mycket passande. Vi såg hinkarna oxå men köpte ingen eftersom det bara fanns en kvar. De var större än vad jag hade trott!

  • Snorkfröken77

    Vickan - Jag trodde jag skulle bli mer hårdhudad ju fler försök som passerar, men det tycks bara bli tvärtom, jag har brytit ihop totalt den här och förra månaden. Maken blir förtvivlad och vet inte vad han ska göra. Samtidigt vill jag inte ge upp nu heller, bara för att jag har taskigt psyke just nu, blä....

  • viktualia

    Snorkis - tyvärr är det väl inget som säger att man blir mer hårdhudad... risken är stor att det blir tyngre och tyngre.. *kramar om läääänge*

  • Snorkfröken77

    Vickan - Det är väl så, jag skulle nog behöva en paus, men jag känner ju att tiden rinner ifrån mig och nu är det ju bara 4 ggr kvar till utredning så det är bara att bita ihop
    *kramar tillbaks, känns lite bättre nu*

  • viktualia

    Men kära med77:a, visst är det så att vi inte är purunga men en paus för att hämta andan har du absolut tid med!!! Dessutom finns det inget som säger att man måste vara 100% ärlig med hur många seriösa försök man har gjort... nån sån kartläggning lär ni inte bli avkrävda!

  • Snorkfröken77

    Vickan - visst är det så, men jag är ärlig som person så det är kört Jag får ta mig en funderare igen Tack för att du lyssnade! *gonattkram*

  • snaily

    Tillbaka i obygden...

    Men Nenne, är din syster gravid! Kul för henne, men gud så OORÄÄTTVIIIIST!!! Känner igen mig i din beskrivning av fejk-svenssonliv... (lägg till vovve på villa och volvo för vår del) Stora kramar!

    Kram till Snorkis också - asjobbigt med negativt test och bara vänta på tanteländet... Hoppas ni orkar kämpa på och annars är det ju inte fel att pausa ett tag - om man kan...

    Svininfluensavaccin vill jag nog gärna ta om jag får - skulle bli kaosartat värre om alla på jobbet blev sjuka. Tycker vinterhalvåret alltid är fullt med sjukdagar och vab-dagar för mina kollegor (redan innan svinflunsan slagit till), och såklart är det barnlösa snaily som alltid får täcka upp och jobba. (Nää, jag ä int bitter!!) Sen jag började jobba här för knappt 3 år sedan har jag inte varit sjukskriven en enda dag, sparar nog till nån magnifik sjukdom tror jag!

    Avslutning på valpkursen idag, det gick strålande och Korven blev godkänd! Nu ska jag slänga mig i duschen - äntligen en vettig sådan, på landet utanför hufvudstaden har vi bara ett sunkigt badrum med världens minsta varmvattenberedare, usch!

  • gosnosen

    God morgon tråden! Sitter på ett tåg på väg mot Örebro på lite kurs. Usch vad mörkt det är ute tidigt på morgonen! Inte konstigt att man känner sig trött hela tiden. För det tycker jag att jag gör. Trött och aldrig riktigt glad. Har insett att min hjärna nog skulle behöva lite ledigt... Den har ju varit inställd på att vara föräldraledig i sisådär 3 år, men det kommer ju aldrig. Frågade maken igår om jag inte kunde få bli hemmafru ett tag . Tror dessvärre inte att det skulle uppskattas på jobbet.

    Telis, jag har faktiskt hört talas om epigenetik (visste dock inte att det hette så). Våra vänner som också har gjort en lyckad ÄD är väldigt pålästa så vi har pratat en del om det. Det är otroligt fascinerande!

    Snorkis - stor kram till dig! Det där depphålet är djupt och brett, men man kommer ur det. Även om det kännns som att man aldrig kommer att komma upp igen. Men överlevnadsinstinkten är den starkaste vi har, och den vinner alltid! Som jag skrev till Nenne igår så är det viktigaste att ni pratar om det hemma och vågar stå för att man blir ledsen. Annars blir ju det ett problem. Har du tagit några blodprover el/och någon undersökning ännu? Du har fortfarande många år framför dig, men jag förstår absolut stresskänslan. Det man har bestämt sig för vill man ju ska ske NU!

    Ang. väskor har jag spanat in mig på ljusbrun Antony från Mullberry. Gillar kontrasten på den väskan.

    Nenne, jag känner igen det där med tanken att "varför skulle vi vänta tills perfekt läge, med giftermål, hus och drömresorna avklarade". I vårt fall tror jag i o f s inte att det hade spelat någon roll med ett år hit eller dit, men man vet ju aldrig. Nu är det ju som det är och då får man försöka göra det bästa av det.

    Jag är också lite tveksam till vaccinet. Är själv sällan sjuk. Har nog aldrig haft influensa. Men argumentet som AM framförde är starkt. Ska ta mig en ordentlig funderare innan det är dags.

    Bäst att posta detta innan internetuppkopplingen på tåget ställer till det hela! Ha en bra dag!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor