• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Lapinette, räkna inte med balkongen ikväll, det känns väldigt tveksamt. Vilken tur att ni har något kvar att se imorgon då! Kanske han hann inte med båten till Fjäderholmarna idag heller? Fast om han sätter sig i bergochdalbanan på Grönan kanske han får se en del så slipper han traska??? Eller Kaknästornet, fast det är ju så högt så innerstan blir inte så detaljrikt.

  • MSW

    Fortsätter med ego:
    Nu är jag inte ammat på nästan fem dygn.. Men tycker det är lite tråkigt/jobbigt, ena bröstet ömmar rätt bra(fast jag försökt pumpa ur lite, är juh förövrigt inte en tiondel så effektivt som A) fast att det egentligen inte känns fullt (det andra verkar ha acklimatiserat sig bättre).. Sonen verkar ha betydligt mindre ont av det än vad jag har, fast han får juh välling ist, jag har juh inget "att trösta" mig med..
    Imorse slog han sig så han blev ledsen, och då hoppades jag nästan att han inte skulle nöja sig med nappen så jag hade kunnat "skylla" på det och ammat.. Tror att det hade känts mindre jobbigt om det inte gjort ont i det ena..

  • MSW

    Bs: Vad jobbigt det låter med Iris trots! Hade jag varit som du har jag nog kollat in Anna Wahlgrens forum, känns som att alla tips är välkomna när det är så jobbigt för er!

  • MSW

    Vi har varit och tagit 1års-kort på A idag, och han skötte sig strålande! Förutom att han kröp ur bild emellan åt!

    Och piggelin förresten, låter inte jättehärligt med kräftskiva, men ett roligt initiativ tycker jag!

  • Lapinette

    MSW - härligt med middag för att fira bröllopsdagen. När är den?

  • passionsblomman

    Hejom fejom!

    PRECIS när sambon blev ivägskickad till wc med "skämsburken"
    så plingade mobilen till imorse!

    Så då höjdes buden med vardera 25 igen och vi vet nu att vi har exakt det vi hade bestämt att vi MÅSTE ha för att kunna stoppa in något i det nya lånet.

    MEN nu alldeles exakt nu ringde mäklaren och sa att ett par till är med på tåget, men de har inte fått svar på sitt lånelöfte av banken. Bud från dem kommer på måndag. Både paret och den andra tjejen kollar och diskuterar också nu. Saken är ju den att detta är inte något mångmiljonställe, så nu är det helt normalt att det börjar plana ut. Samtidigt som det kan gå iväg en bra bit till bara det är fler än en som vill ha det...

    Så, gärna NÅGON fler kunde ju få komma på att de tycker den här sjöutsikten är värd att slanta upp lite fler tusenlappar för.

    Fattar ni att det här är helt fruktansvärt! Det är inte bra för hälsan att bli så här nervös...

    Jag har hittat en soffa som jag VILL ha i vårt nya hus. Får vi tillräckligt för huset så hade det ju varit underbart att kunna fira alltihop med att skaffa en ny soffa som grädde på moset.

    Allt är helt uppochner och jag har inte ens hunnit läsa ikapp. Hoppas ni mår bra allihop!!!

  • MSW

    PB: Hoppas såklart att skjuter i höjden lite till, men känns det ändå inte skönt att ni åtminstone fått in det ni måste ha? Men håller som sagt tummarna för att det ska gå upp en bit till!

  • Lapinette

    passionsblomman - vad spännande och skönt att ni har nått dit ni ville!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor