• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

    Det finns några DUKA kvar - men de har nästan bara deras egna produkter. I alla fall de jag har sett. Inte lika skoj längre.

  • Lapinette

    Det hade jag också tills jag fick ett mail från fd DUKA (eftersom jag hade med dem i min undersökning). Just då hade de utförsäljning i DUKAaffären i närheten av mitt jobb men jag trodde de enbart skulle renovera, inte byta ägare.

  • fru AM

    Muggles: Stor medkännande kram. Det jag menade med att du är stark är att du är med oss i tråden, berättar hu r du känner och samtidigt bearbetar. Det är bra! När jag varit med om något liknande har jag tidigare knäppt igen helt och inte pratat om det (det är därför ni inte vet någonting om det) ? och det är mindra bra.

    Koko: filur namnlappar ? t ex , finns många fabrikat

    Nu ska jag läsa vidare ? har varit på upprop i Storsonens nya skola och frotterat mig med ett gäng riktigt skräcködlor ?

  • Lapinette

    Liten - följer den spännande budgivningen! Slå dem på fingrarna bara!!!

  • _koko_

    lappis - Finns inte duka alls?? Jag trodde att det bara var butiken på sveavägen som hade stängt?! Jag har presentkort där...

    BS - Klart man får vispgrädde till!

    Telis - Jättespännande i morgon! Håller tummarna för 1: att allt ser bra ut, 2: att bebisen visar upp sig tydligt.

    BS - Glömde säga det förut, vilken otur nu haft båda gångerna, att INGEN velat visa sina ädla delar! Med lillebror fick bm skaka lite på magen med ul-grejjen, conny såg hon direkt på. Väluppfostrade foster.

  • fru AM

    Jag ska göra den i helgen då vi har gäster. Jag har nämligen gett mig själv kak- & godisförbud igen ... så jag kan bara baka när vi ska ha folk här ...


    Telis skrev 2009-08-20 10:14:23 följande:
    På tal om kladdkaka ... AM, hur blev den du skulle göra?
  • BrudSommar2006

    Duka gick väl i konkurs, trist för vi hade också presentkort liggandes som helt plötsligt blev värdelösa.

    Lapinette, äsch det är så fånigt men jag har alltid tyckt att 3,5 år varit för mycket mellan mig och min bror när vi växte upp för att vi skulle ha kul ihop.

  • BrudSommar2006

    Koko, jäklar vilka väluppfostrade foster ni hade! Jag ser framför mig en liten Iris igen som kommer ut här, en krävande liten en!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor