• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

    Frulle hur är det med flunsan, bättre idag?

    Nu ska jag gå och klä på ungarna, de traskar fortfarande runt i pyjamasen. Är så skönt att bara softa på lördagmorgon. Dricka kaffe i lugn och ro, ungarna leker, vi har läst sagor och myst.
    Här regnar det och jag är gräsänka. Sasha är i Murmansk en snabbsväng. Han har fört hem vår student, till sina föräldrar.
    Jag och kidsen ska åka hem till mina föräldrar och blir förhoppningsvis bjudna på lunch där. Bra upplägg va'? Jag har angripits av Latmasken vad gäller matlagning.
    På kvällen ska vi göra mat tillsammans med min bästa väninna och hennes flicka (som är Tanjas bästis). Hos oss eller hos henne. Funderar på Tacos. Blev så sugen.
    Ha en bra dag!

  • TinkerBelle

    God eftermiddag tanter,

    Håller på och små plockar i huset.
    Känns som det aldrig tar slu, men som sagt håller det mig sysselsatt...

    Har inte kunnat hitta det tyg jag vill ha till min klänning så nu ska jag snart ringa mamma så ska vi se om vi kan hitta på nätet.

    I väntan på tg till mig har jag börjat på två trikå tröjor till dottern istället.

    Im yours - beundrar dig att du orkar. Din energi och styrka är en inspiration! *kram*

    Sonja - skönt att höra att det inte är bara jag som låter dottern "komma undan" ibland på helgen.

    Vi ska nog svänga förbi en Pizza Hut lite senare. Både barnen och jag känner för att lyxa till det lite.

  • Soldemor

    Goddagens alla tanter, näst sista dagen på gamla jobbet...känns pirrigt när jag tänker på, att jag börjar min nya, egna tjänst på tisdag! Men känns bra också, positivt pirr liksom! Och ikväll blir jag förhoppninsvis med internet hemma. Kabeln vi hade blev utdömd och nu har jag köpt mobilt bredbad, tele2:s surf. Skall se om jag kan installera det när jag kommer hem. Hör inte till de mest tekniska (som nog en del märkt här) men det verkar enkelt när man läser hur man skall göra, vi får se.

    Och på tal om drömhus, nu har jag hittat ett sådant, bara 5 km från där vi bor nu. Det är ett vitt br-hus med två våningar, 117m2, tre sovrum, klädkammare och (enl beskrivningen iaf) jättevind! Och maken har gått med på visning! Oooh, känns spännande. Det andra huset, på vårt område, som vi lade bud på som mäklaren inte accepterade, är fortfarande osålt, så konstigt då? Nu skall jag snart iväg och ha vigsel, sedan hem och leka datatekniker!

  • passionsblomman

    Jag vet inte alls egentligen, bara det jag läste mig till igår. Det måste såklart redas ut ordentligt så man vet.

    Vet ni vad som hände NU då? Jo, det kom förbi ett par. Inte så ovanligt i dessa dagar, MEN jag trodde det var ett par som mäklaren nämnde för mig igår. Det var det inte alls. Dessa hade sett huset IDAG och dragit ända från Norrtälje utan att ens ha pratat med mäklaren eller nåt!
    De var skittrevliga och verkar jätteintresserade! De ska ringa Mäklaren nu med en gång sa de!

    Spänningen stiger igen!


    Frulle skrev 2009-08-29 10:05:06 följande:
    Fast enl vår mäklare PLUS ombildningsfirma så är det så..Kanske är annorlunda när det gäller hus/fritidsvilla?!
  • dfk

    Nu har jag varit på skärgårdsmarknad.

    Tinker- det låter som om du har haft det tufft!
    Sonja- vad härligt de låter att ha sitt drömhus.
    Passion- snart så har du också ditt drömhus.

    Jag har låtit äldsta dottern åka pendeln själv med några kompisar till ett köpcentrum. Hon fyller 13 år snart så det var väl dags. Men jag har haft massor av. Tänk på att...... Akta dig för..... Glöm nu inte......
    Jag vet att jag är larvig men det är stort att min dotter själv ska iväg och shoppa. Hoppas att allt går bra nu. Hon kan vara lite tankpridd ibland, men dom är ju flera förståss som håller ihop.

  • Frulle

    Kommer gå så bra ska du se!!!
    Zack tjatar om att han vill minsann gå själv till dagis!!!! Tar ju bara 20 minuter att gå!
    Ja du gubben. Lite äldre än 4 bör du nog vara!!


    dfk skrev 2009-08-29 15:18:35 följande:
    Nu har jag varit på skärgårdsmarknad. Tinker- det låter som om du har haft det tufft! Sonja- vad härligt de låter att ha sitt drömhus. Passion- snart så har du också ditt drömhus.Jag har låtit äldsta dottern åka pendeln själv med några kompisar till ett köpcentrum. Hon fyller 13 år snart så det var väl dags. Men jag har haft massor av. Tänk på att...... Akta dig för..... Glöm nu inte......Jag vet att jag är larvig men det är stort att min dotter själv ska iväg och shoppa. Hoppas att allt går bra nu. Hon kan vara lite tankpridd ibland, men dom är ju flera förståss som håller ihop.
  • dfk

    Tack Frulle att du lugnar mina nerver lite! Jag har än sålänge bara ringt henne en gång. Då var dom Gina Tricot. Vad gör du där frågade jag, håll dig till polarn o pyret. Maaaaaammaaa.. morr.... fick jag till svar.
    Jag håller med om att din son snällt får vänta med att gå till dagis själv.

  • TinkerBelle

    Vet hur du känner det!
    När min äldsta (som nu är 15) kom och ville åka in till stockolms city blev jag helt svettig.
    När jag så började rannsaka mig själv så insåg jag ju att jag var i samma ålder när jag började åka in till stan dagtid.
    Himla svårt det där.


    dfk skrev 2009-08-29 15:18:35 följande:
    Nu har jag varit på skärgårdsmarknad. Tinker- det låter som om du har haft det tufft! Sonja- vad härligt de låter att ha sitt drömhus. Passion- snart så har du också ditt drömhus.Jag har låtit äldsta dottern åka pendeln själv med några kompisar till ett köpcentrum. Hon fyller 13 år snart så det var väl dags. Men jag har haft massor av. Tänk på att...... Akta dig för..... Glöm nu inte......Jag vet att jag är larvig men det är stort att min dotter själv ska iväg och shoppa. Hoppas att allt går bra nu. Hon kan vara lite tankpridd ibland, men dom är ju flera förståss som håller ihop.
  • Frulle

    haha


    dfk skrev 2009-08-29 15:55:43 följande:
    Tack Frulle att du lugnar mina nerver lite! Jag har än sålänge bara ringt henne en gång. Då var dom Gina Tricot. Vad gör du där frågade jag, håll dig till polarn o pyret. Maaaaaammaaa.. morr.... fick jag till svar.Jag håller med om att din son snällt får vänta med att gå till dagis själv.
  • TinkerBelle

    A du tjena!
    Nog för att dem kan vara kavata i den åldern, men hmm gå själv till dagis....


    Frulle skrev 2009-08-29 15:48:24 följande:
    Kommer gå så bra ska du se!!!Zack tjatar om att han vill minsann gå själv till dagis!!!! Tar ju bara 20 minuter att gå! Ja du gubben. Lite äldre än 4 bör du nog vara!!
Svar på tråden Tantvarning 5