• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

    Jag har frågat mig själv samma sak och jag har inte svaret. Smatidigt så pratar vi om allt.
    Han har det jättejobbigt med sin far och syster eftersom dem redan innan det blev kris var egocentrerade och trångsynta.
    Jättegullig och trevliga när dem vill, men kan vara rent dj**vliga också. Beter sig som barnrumpor.

    Själv har jag dåliga erfarenheter från mitt tidigare förhållande där jag, dum som jag var, hade ett stort förtroende för min svägerska, vilket jag fick äta upp flera gånger om...
    Eftersom det inte var en engångs grej så funderar jag om jag kommer kunna ha annat än en ytlig relation till nuvarnade svägerskan. är liksom för gammal för att klä skott åt hennes ångest.

    Får väl nöja mig med att vara lagom artig framöver.

    Jag vet ju att det bara är för en kort tid som det kommer vara så här. Tur är att jag är i ett annat land så att jag inte hamnar mitt i hela tiden, för det hade jag itne klarat.


    Bobou skrev 2009-08-26 17:47:25 följande:
    TinkerBelle, jag kan ändå inte låta bli att undra vad som fick din man att vidarebefodra en så uppenbart korkad, onödig och ogenomtänkt kommentar? Tråkigt med en sådan svägerska, hoppas hon inte är sån för jämnan. Vissa människor, som är bra annars, blir väldigt självupptagna i svåra perioder i livet. De kan inte se förbi sin egen sorg och smärta och se att andra också har det svårt. Låt oss hoppas att det är fallet här!...och att du och maken får möjlighet att ta igen de förlorade dagarna sedan när han kommer hem!
  • Bobou

    Ja, men det tror jag du gör rätt i. Med somliga får man bara ha överseende helt enkelt och finna tröst i tanken att "I'm the bigger person"... (Förlåt engelskan, kommer inte på någon svensk motsvarighet!) Man kan inte förändra dem och ingen blir gladare av att man skapar ännu fler konflikter. Man väljer inte sina släktingar - på gott och ont!


    TinkerBelle skrev 2009-08-26 18:01:58 följande:
    Jag har frågat mig själv samma sak och jag har inte svaret. Smatidigt så pratar vi om allt.Han har det jättejobbigt med sin far och syster eftersom dem redan innan det blev kris var egocentrerade och trångsynta.Jättegullig och trevliga när dem vill, men kan vara rent dj**vliga också. Beter sig som barnrumpor.Själv har jag dåliga erfarenheter från mitt tidigare förhållande där jag, dum som jag var, hade ett stort förtroende för min svägerska, vilket jag fick äta upp flera gånger om...Eftersom det inte var en engångs grej så funderar jag om jag kommer kunna ha annat än en ytlig relation till nuvarnade svägerskan. är liksom för gammal för att klä skott åt hennes ångest.Får väl nöja mig med att vara lagom artig framöver.Jag vet ju att det bara är för en kort tid som det kommer vara så här. Tur är att jag är i ett annat land så att jag inte hamnar mitt i hela tiden, för det hade jag itne klarat.
  • Fjällbruttan

    Tinker, kramar om!! Förstår hon inte att man kan sakna och bli besviken är hon otroligt ego, du sa ju inte ATT han skulle komma hem! Sen kunde ju mannen tänkt sig för... eller sagt allt, ATT du är besvikne men förstår det till fullo...

    Här har svärmor blivit sämre igen så jag tror (ursäkta ett mycket brutalt uttryck) att det var sista rycket... läkarna sa ju att sommaren skullegå bra, nu är den ju över...
    Må hon bara slippa ha så jävla ont!

    Själv har jag dundrat runt i vår traktor idag och klippt typ 8 fotbollsplaner gräs.. tuv-slotten kallad.. Nästa åt ska vi slå som vanligt där till hästarna som ska komma och bo här
    Det är i alla fall bestämt att tills början av Juni kommer två hästar varav Iza ska få ha den ena på foder i ett år tillatt börja med, så får vi se hur det går!
    Jag kanske kan smussla in några lamm i hästhagen
    Tänk er lammstek med vitök och rödvinssås till hösten... MUMS!!

    Heloise, din syrra verkar helt knäpp
    Skicka ett tackkort, mycket roligare
    Fast shit vad dåligt samvete jag fick, vi måste nog bestäma vilket kort vi ska ha som tackkort ikväll!!

  • Im yours

    Vinkar hej till alla!

    Här är en till med m hormonsvängningar, och ont pga av mens Blä, tycker oxå det blir värre med åren. Jag borde snart bli befriad från detta lidande pga ålder. Satt o funderade på hur mycket själsligt, och kroppsligt lidande detta innebär för oss alla kvinnor i hela världen. För att inte tala om alla pengar vi lägger ut för att ta hand om oss på bästa sätt. Tänk om man fick igen den summan vid 55 års åldern

    Usch jag har oxå en knäppis till syrra!

    Sonja; Pssst, jag kan ta på mig att plantera thujor i alla trädgårdar där någon som jobbar i skolverket bor. Föresten jag kan sparka på en och annan grill oxå. Och så kan jag spöka för dem. Det är tyvärr så att om inte de som drabbas protesterar, så går det mesta åt skogen.

    Vilken underbar dag det har varit. Jag var på universitetet och fixade med lite papper, och kunde äta lunch med minsta sonen. Han hade sin första dag idag!!! Det var en sådan enorm lyckokänsla att veta att alla tre barnen är i hamn. Jösses amalia. JAG KLARADE AV DET. Hurra, hurra, hurra. Man borde eg få någon sorts bragdmedalj.

    Grattis Heloise, jag vet hur skönt det känns att ha klarat poängen. Du är mycket duktig!

    Hmmmm ...... det här med viktminskning gäller mig oxå. Nästa vecka är det pröva på dagar på universitetets gym. Så då ska jag gå på de pass jag tycker är intressant, o hoppas att jag har kraft att fortsätta. KBT.n tar enormt mycket kraft, ska ju träffa min terapeut 1 gång i veckan.
    Hon tyckte det var jättebra att jag skulle börja med filmanusprojektet, eftersom det är vettigt att få andas ut i nått mer kreativt ibland. Det lät luddigt, m hoppas ni förstår vad jag menar♥ ♥

    Har ni sett mitt nya foto, det är äldsta sonen och mitt jättejätte söta, ljuvliga barnbarn. Finns en annan bild på Smilla i mitt galleri. Vad gjorde man innan hon föddes .......??

    Blomman; Hoppas det gått bra för dig idag. Jag hoppas verkligen att det landar en ängel hemma hos er snart♥ Den här låten tycker jag om.



  • TinkerBelle

    Tack! Det hade varit helt annorlunda (tycker jag) om jag blivit sur och satt mig på tvären.
    Har funderat mera på varför maken över huvudtaget nämnde och har insett att det hänger nog ihop med att hans syster varit på krigsstigen ett tag nu och jag har lyckats avstyra att han tänder till på hennes provocerande sms och dumma kommentarer.

    Har under sommaren blivit snudd på expert på smärtlindring efter att ha läst och granskat journaler tillsammans med maken ? jag hoppas din svärmor får vad hon behöver!

    Hästar! Kan jag inakkordera min dotter som ?foder-barn? hos dig då nästa somamr?
    Hon är tokig i hästar. Vet inte var det kommer ifrån då ingen annan i familjen rider.
    Vi lyckades få till fem rid lektioner under våra veckor i England och hon var helt salig. Slukade allt som läraren sa och tvingade oss dit en halvtimme före så hon kunde rykta hästen hon red. Hon är bara sju?


    Fjällbruttan skrev 2009-08-26 18:23:53 följande:
    Tinker, kramar om!! Förstår hon inte att man kan sakna och bli besviken är hon otroligt ego, du sa ju inte ATT han skulle komma hem! Sen kunde ju mannen tänkt sig för... eller sagt allt, ATT du är besvikne men förstår det till fullo...Här har svärmor blivit sämre igen så jag tror (ursäkta ett mycket brutalt uttryck) att det var sista rycket... läkarna sa ju att sommaren skullegå bra, nu är den ju över...Må hon bara slippa ha så jävla ont!Själv har jag dundrat runt i vår traktor idag och klippt typ 8 fotbollsplaner gräs.. tuv-slotten kallad.. Nästa åt ska vi slå som vanligt där till hästarna som ska komma och bo här Det är i alla fall bestämt att tills början av Juni kommer två hästar varav Iza ska få ha den ena på foder i ett år tillatt börja med, så får vi se hur det går!Jag kanske kan smussla in några lamm i hästhagen Tänk er lammstek med vitök och rödvinssås till hösten... MUMS!!Heloise, din syrra verkar helt knäpp Skicka ett tackkort, mycket roligare Fast shit vad dåligt samvete jag fick, vi måste nog bestäma vilket kort vi ska ha som tackkort ikväll!!
  • Sonja68

    Guuuuuud, snacka inte om tackkort jag får sååååå dåligt samvete!
    Vi har inte skickat våra ännu! Vi gifte oss i april...
    Fy fabian vad jag skäms, men det finns en anledning:
    Min kompis som är duktig att fotografera, gjorde en liten fotosession med oss innan vigseln, vid/i herrgården där festen var efteråt. Fotona var klara och så och sen så blev det strul med datorn. Varje foto tog typ 20 minuter att öppna eller föra över till en sticka eller vad det nu var. Så jag har själv inte sett ett enda foto. Nu har hon lämnat in sin dator till nån, men det verkar inte gå att fixa problemet utan hon måste köpa en ny. Hon säger att alla foton finns kvar.
    Suck. Alla andra foton är bara amatörfoton som kompisar o släktingar tagit, inga som var riktigt bra tycker jag. Jag tycker samtidigt det känns så trist att bara göra/köpa ett vanligt kort utan foto. Men samtidigt så verkar det ju otroligt oartigt att inte skicka tackkort! Vi öppnade presenterna hemma dagen efter, vi har förstås tackat dem vi pratat med och så efteråt. Men ändå. Vill skicka tackkort med fina foton Jag känner mig jättedum!
    Vill inte heller pressa min polare mer, typ tvinga henne att köpa en ny dator nu, nu, nu när hon har det nog jobbigt och taskigt med pengar och mycket annat skit i sitt liv.
    Vad ska jag göra? Vet inte om folk väntar sig tackkort, vi hade ju ett ganska otraditionellt bröllop hela vägen, vi skickade ju tex inga inbjudningar utan ringde bara och bjöd in de närmaste. Mitt samvete gnager i mig...

  • Sonja68

    Imyours: Här får du en bragdmedalj av mig, vassego! Det är du värd, verkligen. Bra jobbat!

    Tinker: En hästtjej, så trevligt Det var jag också. Sämre saker kan man syssla med. Men det är ju en rätt dyr hobby.
    Ang. systern så resonerar du rätt. Var lite lagom artig du och så skönt att du är en bit ifrån.

    Dfk: Så sunt du resonerar. Din kombination av bra mat, mellanmål och motion verkar vara rätt upplägg. Din make har ju också varit himla duktig. Men jag tror också på lite långsammare viktminskning.

  • Sonja68

    Fjällis; Du o traktorn och en lammstek

    Imyours, barnbarnet är underbart! Hoppas jag får uppleva att bli mormor, fast inte än på ett tag

  • TinkerBelle

    Jag antar det pågår för fullt.
    Skulle dem inte ha omvisning idag?


    Frulle skrev 2009-08-26 19:45:21 följande:
    Passion!! Hur går det med visningar?!?!?
Svar på tråden Tantvarning 5