• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Hej!

    Jag hinner knappt läsa allt och skriva borde jag inte uan städa lite mer.

    Men nu har jag hållit på för fullt HELA dagen sedan klockan 7, så nu får det räcka.
    jag har varit ända ute i Bålsta och hämtat min lilla bil som fått en översyn och en ny hastighetsmätare innan besiktning på tisdag.
    -Jag har av någon anledning fått för mig att man lättare får igenom en bil MED hastighetsmätare...
    Efter att ha kört hem den har jag ägnat hela eftermiddagen åt en brudbukett, två tärnbuketter och coursage.
    IDIOT som jag är missade jag att det skulle vara tre coursage, så nu har skamdöden varit nära.

    Det är som tur är en alldeles genomgullig tjej om skulle ha grejorna, så hon förlät mig. Men fyyyy vad hemskt det känns!
    Jag funkar inte riktigt just nu och höll förövrigt på att glömma hämta bilen också. Det är lite mycket nu.

    Iallafall så tycker jag själv att buketten blev riktigt fin och efter att ha levererat den till Brommaplan för vidare transport till Örebro, så har jag köpt både sushi och kräftormed hem.

    Min son är dunderförkyld och har varit hemma ensam först i två timmar drygt medan jag hämtade bilen och sedan i ytterligare en och en halv när jag åkte med blommorna.
    Han har inte varitt ensam värst ofta och inga långa stunder, så det var skönt att se att han fixade det.

    Han planerar just nu för flytten.
    "När vi kommer till vårt nya hem ska jag kpa både en skateboard OCH en sparkcykel mamma, för där i samhället finns det ASFALT!"


    Jajjamän! Det finns det. Det finns det INTE här.

  • Aleta

    Ett snabbt hej! Det är härligt att läsa allt upp och ner som ni skriver!
    Själv har jag kastat mig in i bidéprojektet med liv och lust. Nu har jag brutit bort några brädor och där bakom var timmerstockarna med tapet klistrad direkt på, anno 1850 kanske.
    Jag måste hugga ut en liten alkov i timmerstockarna, 7,5 cm ska nog räcka. Usch, jag är galen. Bäst att ringa snickarna på måndag och fråga om det är möjligt utan att det kostar multum.

  • Sonja68

    Godmorgon/goddag!
    Blomman, det har varit så tyst från dig att jag varit riktigt orolig att du håller på att städa ihjäl dig... Du har lite väl mycket omkring dig just nu. Så jag förstår att du glömde coursagen. Tur att du inte glömde brudbuketten
    Imorgon håller vi tummarna för att alla som kommer på visning faller pladask för er skärgårdsidyll och börjar bjuda över varandra hej vilt!
    Så härlig son du har som blickar framåt och ser nya möjligheter. Positivt tänkande älskar jag

    Sasha har skutsat vår extrason på morgonen ut till havet. Hela studentgänget ska iväg till en ö i havet och stanna där över natten. Det blir riktigt friluftsliv för där finns inte många bekvämligheter.

    Ikväll blir det surströmming hos brorsan. Hurra!

    Kram till er alla.

  • passionsblomman

    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"

    Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.

    Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.
    Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen!
    En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....

    Det är bara så spännande att jag smäller av.

  • Daa

    Åååh, så spännande! *blir också nervös*


    passionsblomman skrev 2009-08-22 10:44:35 följande:
    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen! En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....Det är bara så spännande att jag smäller av.
  • passionsblomman

    Nu vill min son att vi åker till affären så han får köpa sitt lördagsgodis.

    Eftersom vi inte köpt någon middagsmat heller än så är det kanske en ok idé...

  • dfk

    passion-Fniss, som värsta papparazzi!

    Sonja -salsan börjar i slutet av september och det är ABF som anordnar det. Vad kul att du har dansat själv. Då kanske du och jag ska ta med oss våra karlar på nån salsaklubb (om dom törs?!?)

    tinker- Vad mysigt att dockorna också får vara med. Här är det alla gosdjur som ska vara med överallt.

  • passionsblomman


    Ja det är läge att sluta duscha näck i sjövattnet här på tomten nu i dagarna...
    dfk skrev 2009-08-22 11:17:14 följande:
    passion-Fniss, som värsta papparazzi! Sonja -salsan börjar i slutet av september och det är ABF som anordnar det. Vad kul att du har dansat själv. Då kanske du och jag ska ta med oss våra karlar på nån salsaklubb (om dom törs?!?)tinker- Vad mysigt att dockorna också får vara med. Här är det alla gosdjur som ska vara med överallt.
  • Villemoa

    Jag blir också nervös!! Detta är ju sååå spännande!!


    passionsblomman skrev 2009-08-22 10:44:35 följande:
    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen! En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....Det är bara så spännande att jag smäller av.
  • Frulle

    Tror ni kommer få en rejäl slant faktiskt! Känner det i knäna!


    passionsblomman skrev 2009-08-22 10:44:35 följande:
    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen! En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....Det är bara så spännande att jag smäller av.
Svar på tråden Tantvarning 5