• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman
    Cantaton skrev 2009-08-22 12:46:37 följande:
    Fina, duktiga passion.
    Mulle, jag förtröstar på dina knän...

Än så länge idag har jag inte åstadkommit mer än att placera ut ett gäng blöommor. Nu får jag allt ta mig samman och masa mig ut i de där stökiga bodarna.

...ska bara ha e liten slurk kaffe till först...
  • Cantaton

Jag tänkte sätta igång och göra vinbärsgelé, men så insåg jag att jag inte har några burkar att hälla den i... Och ingen sil att sila avkoket i heller...! Alltså skulle jag behöva åka in "till stan" o handla diverse innan jag kan göra min gelé.

• Aleta

Jättespännande ju!!!
    Ska ni vara hemma när alla kommer?

passionsblomman skrev 2009-08-22 10:44:35 följande:
    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen! En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....Det är bara så spännande att jag smäller av.
  • Cantaton

Det får man väl inte?

Aleta skrev 2009-08-22 14:29:13 följande:
    Jättespännande ju!!!Ska ni vara hemma när alla kommer?
    Varför är det inte en enda butik som har glasburkar som passar för gelé?!?!?! Vet inte hur många jag varit inne i... Och när en kassörska tom säger: "Det är många som har frågat efter det"... varför tänker man då inte som butiksinnehavare: "Aha! Inte en enda butik på hela Fridhemsplan har en glasburk som passar för gelé, men folk efterfrågar det. Jag bör kunna tjäna pengar på att vara den enda som har.."?
  • passionsblomman

Absolut inte!

Jag packar kissekattungarna och min son i hundkojan och drar en timme. Sambon jobbar.

Jo Cantaton det får man.

Aleta skrev 2009-08-22 14:29:13 följande:
    Jättespännande ju!!!Ska ni vara hemma när alla kommer?
  • TinkerBelle

Tittut alla tanter,

Har legat efter med allt hela dagen idag. Vi vaknad inte förrän kvart i elva ? snacka om panik! Hade lovat mellan barnet att vi skulle till centrum och handla idag och så skulle minstingen och jag till mormor och plocka äpplen?.

Passionis ? håller tummar och tår för at ni får många som kommer imorgon..
    Sonja ? Surströming?! Bläää?ledsen men bara tanken på lukten får mig att se i kors.
    Cantaton ? vad för burkar är det du vill ha?

• Cantaton

Såna man kan göra gelé i. Typ löjromsburkar.

TinkerBelle skrev 2009-08-22 20:39:00 följande:
    Cantaton ? vad för burkar är det du vill ha?
  • lillabruden

hade folk menat att tjäna pengar så hade väl kläder varit lite rymligare, elektriska apparater som funkar som på reklamen och det hade funnits ett magiskt piller som gör att man inte går upp i vikt av chips o godis

Cantaton skrev 2009-08-22 15:09:22 följande:
    Det får man väl inte?
    Varför är det inte en enda butik som har glasburkar som passar för gelé?!?!?! Vet inte hur många jag varit inne i... Och när en kassörska tom säger: "Det är många som har frågat efter det"... varför tänker man då inte som butiksinnehavare: "Aha! Inte en enda butik på hela Fridhemsplan har en glasburk som passar för gelé, men folk efterfrågar det. Jag bör kunna tjäna pengar på att vara den enda som har.."
    jag har nu hållt på med fotoböcker till släkten i 3nätter.....är trött på hemsidor som bara dör!!!!! slutar iallafall om 1,5tim o ska då hem o sova gott, sen e det sista nattpasset till lördag

hoppas ni sussar gott!!
Svar på tråden Tantvarning 5