• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

Tinker: Welcome back to Svedala, dear!

Bobou; så intressant med barbershop! Det har jag aldrig provat på. Känner igen det där med att inte kunna somna efter ett körrep. Snacka om adrenalinkick! Man blir hög av att sjunga i kör

Ang min brådmogna sexåring; Tack Bobou, det var en ny synvinkel, tar det till mig. Igår var jag dock redo att murvla upp henne. Behöll dock lugnet, tack och lov.

• didis

Nu är snart arbetsveckan slut och det är bara några timmar på bussen innan det är helg på riktigt!

Gu´så skönt för den här veckan har varit riktigt hektisk med ronder, möten och seminarier om vartannat. Och själv har jag inte haft någon koll alls - jag har gått dit folk har visat mig...

Ha det så skönt, tanter, på fredagskvällen!

• Fjällbruttan

Sonja vi kanske ska lämpa ihop våra barn i en stor hage så de får skrika av sig tillsammns

12-åringen är alldeles hemsk ibland, PMS kan redan skönjas....

9 åringen retar helst de båda andra så de skriker, så lilla Saga har redan börjat vråla och då menar jag VRÅLA åt sina systrar att sluta och flytta på sig...avundas mannen som far och jobbar dagtid och får en paus från oss

Skönt att skolan börjar nästa vecka!

Kan damerna hålla lite tummar för oss, nästa helg ska jag träffa ett tföretag som ev. vill ha vårt företags tjänster, om vi får det så kan jag anställas heltid+ en till heltid,då slipper jag bråka med AF...

• Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-08-21 15:19:45 följande:
    Sonja vi kanske ska lämpa ihop våra barn i en stor hage så de får skrika av sig tillsammns
    12-åringen är alldeles hemsk ibland, PMS kan redan skönjas....
    9 åringen retar helst de båda andra så de skriker, så lilla Saga har redan börjat vråla och då menar jag VRÅLA åt sina systrar att sluta och flytta på sig...avundas mannen som far och jobbar dagtid och får en paus från oss
    Skönt att skolan börjar nästa vecka!
    Kan damerna hålla lite tummar för oss, nästa helg ska jag träffa ett tföretag som ev. vill ha vårt företags tjänster, om vi får det så kan jag anställas heltid+ en till heltid,då slipper jag bråka med AF...

BRA förslag Fjällis ! Du e ju briljant! Så kunde vi gå och softa och dricka lite rödvin och mumsa mörk choklad medans ungarna härjade på bäst fasiken dom vill.
    Ni verkar också vara en familj med mycket känslor, dramatik och aningen hög ljudnivå. Men mycket kärlek också. Skönt att höra att det finns fler.
    Åh vad spännand med det där företaget! Håller tummarna

Didis: hektisk vecka. Njut av helgen!

Trevlig helg alla tanter!
  • dfk

Fjällbruttan och Sonja- jag ansluter mig genast till den där lekhagen och kastar in mina två tjejer där. Men varning min 9-åring har humör så det heter duga och 12-åringen som alldeles snart fyller 13 är i sitt esse med hormonerna som sprutar ur öronen. Tack gode gud att det ni vet vad man pratar om! Ibland är jag nästan gråtfärdig. Men som tur var går det ju över.
    Det är mina fina, underbara döttrar men dom kan också köra slut på en emellanåt.

Så det har krupit löss hemma hos er också. Jag har köpt en sån där kam idag. Bäst att börja itid. Men kunde du se lössen/äggen tydligt? Hur lång tid tog det tills dom var utrotade?
    Jag håller mina tummar för dig!!!

• Fjällbruttan

Jag såg lössen vansinnig tydligt!!!*UÄCK!!!*
    vi satt på en restaurang på sportlovet och åt lunch, Moa sitter bredvid mig och s tittar jag på henne och ser helt plötsligt nåt som GÅR i hennes hår!
    Väser till Mattiasatt komma och kolla och sen blev mantrat:
    Inte skrika inne på restaurangen.. inte skrika....

Var så glad att vi var i Vilhelmina så jag kunde rusa in på apoteket och köpa medel på en gång, FEM förpackningr tack... Men det räcker med en, ni kan ju köpa mer om ni upptäcker fler sen.
    FEM sa jag! Men det är ju så dyrt!? Skiter jag i , jag ska ha FEM, vi bor 13 mil från närmsta apotek, här chansas inte!
    Men Moa är jätteljus så det var nog bara tur att vi såg den, för när vi kammade sen så hittade vi inga med apotekets kam och tänkte phu... men då vi hade i medlet trillade det ur säkert 10... *Kliar i håret nu*

När vi fick kammen från nitfree så hittade vi på mig och Iza också... bara en på oss var men då behandlade jag HELA failjen utom Saga, hon var ju hårlös

Sen ringde jag alla våra kompisar, skolsköterska och skolan, vägrar skämmas för det och ville stoppa det snabbast möjligt!
    Familjen vi fick det ifrån sa dock inget utan det uppdagades först senare när den kompisen var på besök under påsk igen... hennes kompis som var med upp från skåne på sportlovet hade det så alla hade blivit smittade...

Lössen dog på studs, men du måste ju behandla igen efter två veckor så att inga ägg kläckts och gjort nya löss... fanns bra info på www.lusfri.nu

Jag tar med mig rödvinsdunken så börjar vi väl inhängning av ostyriga barn bums
    Just nu hatar de äldre systrarna varann (har inte klart för mig varför, kan vara för att den ena gick för sakta i trappen...) men utmanar varann i att inte säga ett skit så det är lugnt och skönt

Nu ska jag koka rotmos!

• Sonja68

På dagis har det gått löss i flera omgångar, mina har klarat sig hittills, men nu gäller det att mobilisera sig. Tanja börjar ju skolan/sexårs och där brukar de härja efter loven.

Cantaton: Äntligen får du dina kräftor

Jag har pelmeny på spisen och köpespizza i ugnen (Denis och flickorna har beställt middag denna fredag), jag plockar fram rödvinsboxen nu på studs. Har haft hela FEM vita dar!

Fönstertillverkaren har varit hit och kolla på två reklamationsskador. Han var helt chockad när han hörde hur vi blivit behandlade av deras återförsäljare. Han såg själv, fastän firman anser att de är klara, att mycket var bristfälligt, att man lämnat sånt som man inte ska lämna.

Dfk; har glömt att fråga, När börjar salsan? Så gulligt av din man att gå med dig på det när han vet hur mycket det betyder för dig
    Jag har dansat salsa i två omgångar, på nybörjarnivå och utan partner. Här fanns för få karlar (läs INGA) som vågade sig på det. Typiskt! Men kul är det i alla fall. Härlig musik och bra träning. Man får upp pulsen ordentligt.

Nu ska jag väcka Tanja som däckat efter dagens tur till badhuset och så ramlade hon med cykeln på vägen hem berättade SAsha. Skrapade ansiktet så nu ser hon ut som att hon varit i slagsmål...
    Lilltjejen Katja hon har tagit på sig ringar på alla fingrarna och en massa armband och halsband och går här och sjunger. Ser ut som att hon gör sig i ordning för en kväll på stan. Är det inte lite tidigt för en fyraåring???

Kram och trevlig kväll!

• Cantaton

Mm, äntligen Det är ju sååå gott. Men det har inte blivit av att äta eftersom sambon inte tycker om. Han skulle ut o roa sig med kompisarna idag, så då gör det inte honom nåt om en liten tjejliga är hemma o äter kräftor

• TinkerBelle

Hej hej,

Kliar i hår botten nu efter att ha läst om alla hemska lös.
    Vi har klarat oss i alla år, peppar peppar, men man vet ju aldrig det kan ju slå till i år!
    Mitt vardags rum ser ut som ett tattar läger. Dottern har placerat alla sina dockor på kuddar framför tv:n så att vi kan ha myskväll tillsammans?
    Har ätit lat mat idag ? det blev pizza ? men får nog lugnt vänta med rödvinet. Måste åka och hämta äldsta sonen från city lite senare ikväll. Vill inte han åker kommunalt mitt i natten.

Glad att jag lyckades klippa gräset idag, även om det var ett dj**l pyssel eftesom det växt sig ganska så högt, för nu regnar det igen?

Svar på tråden Tantvarning 5