• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

För att spinna vidare på att nåt luktar skit...
    Det är SURSTRÖMMINGSPREMIÄR!!! Jippie!!!
    Har oroat mig för att det inte blir några strömmingar för min del. Maken avskyr surströmming, vägrar äta dem, har jobbat två år i rad med att packa dem och nästan spyr av lukten. Jag är mao förbjuden att äta denna delikatess hemma.
    Men nu har brorsan med sambo bjudit mig på surströmmingsfest på lördag, tjoho! Ser fram emot detta.
    Nån fler som tänker äta surströmming i helgen?

• Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-08-20 12:55:03 följande:
    Näe men man kan tvätta häcken där efter man dyngat om man är böjd åt det hållet.
    Lät lite ofräscht faktiskt
  • Cantaton

Inga planer på det... dock kräftor, vilket jag inte hunnit få i mig än. Har faktiskt aldrig ätit surströmming.

Sonja68 skrev 2009-08-20 12:57:17 följande:
    För att spinna vidare på att nåt luktar skit...Det är SURSTRÖMMINGSPREMIÄR!!! Jippie!!!Har oroat mig för att det inte blir några strömmingar för min del. Maken avskyr surströmming, vägrar äta dem, har jobbat två år i rad med att packa dem och nästan spyr av lukten. Jag är mao förbjuden att äta denna delikatess hemma.Men nu har brorsan med sambo bjudit mig på surströmmingsfest på lördag, tjoho! Ser fram emot detta.Nån fler som tänker äta surströmming i helgen?
  • Panzerfaust
    Sonja68 skrev 2009-08-20 12:57:55 följande:
    Lät lite ofräscht faktiskt
    En del då

Nja jag tycker bidékonceptet är lite småäcklig öht faktiskt.

På tal om ofräscht, sutströmming DET är riktigt äckligt.
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-08-20 12:58:50 följande:
    Inga planer på det... dock kräftor, vilket jag inte hunnit få i mig än. Har faktiskt aldrig ätit surströmming.
    Det luktar för jävligt men smakar rätt gott, pikant på nåt vis. Tillsammans med mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis, och lite lök och en klar bredvid så är det en höjdare!
  • Cantaton

Ja, doften har jag upplevt... mina föräldrar var årligen på surströmmingsparty hos några bekanta när jag var liten. Alla vuxna var på nedervåningen och barnen på övervåningen (med annan mat och bra film.)

Sonja68 skrev 2009-08-20 13:01:10 följande:
    Det luktar för jävligt men smakar rätt gott, pikant på nåt vis. Tillsammans med mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis, och lite lök och en klar bredvid så är det en höjdare!
  • Panzerfaust

Grejen är väl att "mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis, och lite lök och en klar" är godare utan en jäst firre.

• Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-08-20 13:01:07 följande:
    En del då Nja jag tycker bidékonceptet är lite småäcklig öht faktiskt.På tal om ofräscht, sutströmming DET är riktigt äckligt.
    Vet du, jag älskar kräftor och skaldjur, men jag tycker inte om att rensa de där kräftorna. DET tycker jag är äckligt. Den där jädrans bajssträngen och bruna gegget som dryper ut från huvudet... saften som far in i alla svidsår som man får på händerna från att man försöker pilla ut nåt från de där klorna. Men jag har förstås fel teknik.
    Men allt runt omkring är ju roligt. Nubbe och hattar och mys.
  • Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-08-20 13:03:55 följande:
    Grejen är väl att "mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis, och lite lök och en klar" är godare utan en jäst firre.
    Det ligger nåt i det faktiskt. Men jag ser till helhetsupplevelsen .
  • Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-08-20 13:08:05 följande:
    Det ligger nåt i det faktiskt. Men jag ser till helhetsupplevelsen .
    Jag läste "mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis och lite lök och en klar är godare ÄN en jäst firre". Fniss, det var det jag svarade på! Nä, jag vill inte vara utan firren på surströmmingsfest.
Svar på tråden Tantvarning 5