• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Här är tanten som inte kan låta bli att starta nya projekt stup i kvarten!
    Idag har jag putsat upp en bidé som troligen är från slutet av 50-talet.

Vi fick en vattenskada i början på sommaren och nu när snickarna kom och fullkomligen blåste ut badrummet så sa de: "fundera nu om det är något ni vill ändra på när allt ändå är borta".
    Mamma började minnas och prata sig varm för den bidé som fanns när hon flyttade hit -66. Det var så synd att den hade spruckit, sa hon.
    Jag var tvungen att gå ut i ladugården och titta (här slängs aldrig något ) och där stod den! Ljusblå och hel!
    Så nu har jag burit in den, gjort ren den och putsat alla rör och kranar, den blev jättefin. Badkaret och handfatet är från samma tid med samma ljusblåa färg. Nu gäller det bara att försöka klämma in den där bidé i det lilla badrummet. Det står en duschhörna där den tidigare var placerad.
    Det kommer att bli med skohorn, men det SKA gå!

"Tips för
    badrumsombyggnad
    från 1959

Husmor vill sköta om spädbarn men framför allt koppla av från arbete och jäkt. Skapa en stor fri arbetsyta.
    Skilj på badrum och rum med wc-stol. Gör badrum med extra dörr till sovrum om detta är möjligt.
    Finns utrymmen, installera en
    bidé, det tillhör modern hygien
    helt enkelt!"

(De har nog läst detta, för de har gjort en liten dörr till sovrummet och toaletten står i ett eget rum. Den där stora arbetsytan däremot...)

• Fjällbruttan

Halloj
    Tack för all omtanke!

Svärmor har slagits i flera år mot flera sorter och nu går det inte att göra nåt mer, hon har en fotbollsstor tumör i magen som inte går att operera bort och som inte bryr sig i cellgifter... och hon har redan varit strålad där så det får inte heller...
    Så när eländet trycker sönder nästa njure (som redan är påverkad) så är det över...
    mem hon ger dig verkligen inte, blir jag sjuk hoppas jag att jag har samma fighting spirit, men att jag går till läkaren tidigare... hon var dålig i nästan ett år innan hon sökte läkare! Toktant!

Bidé, så retro Men som man sanade en sån när man fött barn! Tänk att kunna tvätta sig där, eller bada bebisen

Bruch serveras imorgon vid halv elva, det blir äggröra, bacon, korv, grillade tomater och champinjoner, tunnbröd, marmelad och en stooooor kanna the´!
    Vår favoritfrukost på helgerna, fast ibland mer rostat bröd  

• Sonja68

God afton!
    Glömde säga till Imyours att du är jättestark och modig och du får kärlek och respekt samt styrkekram från mig, vännen.
    Din blogg är jättebra, by the way

Bidé förstod jag inte vitsen med förut, men sedan jag blev mamma skulle jag inte vilja vara utan den. Vårt hus är byggt 1970 och när vi hade vattenskada så propsade jag på att behålla den.
    Den funkar till rumptvätt på bajsiga bebisrumpor, till intimhygien, jättebra när man är nyförlöst också, och på sommaren används den flitigt till att tvätta fötterna i av ungarna.

Flickorna var såååå trötta ikväll att de storbölade och ylade båda två innan jag hade duschat dem färdigt och fått på dem nattlinnena.
    En markant skillnad på Tanja sen hon börjat på sexårs/skola/fritids är att hon är _mycket_ tröttare när hon kommer hem.
    Katja har slutat sova middag på dagis, och det märks också.
    Viktigt att jag får i säng dem i tid framöver.

Fjällis, jag bjuder in mig själv till din lunch imorgon
    Skickar en tanke till din svärmor, vilken kämpe!

• Daa

Im yours: här kommer en till styrkekram. Håller med dfk, du är modig som tar itu med det. Skönt att Lasse är bättre.

• Troll1

I´m yours: Skönt att du fann ängeln där!
    Kram till Sonja och till er andra med...

Här är min må-bra-låt för tillfället:

• Fjosok

Im yours: Låter bra att du hamnat i ett sådant sammanhang, levande änglar finns det för få av. Hoppas det blir bättre

(Btw? Vad i herrans namn är en styrkekram?)

• Aleta

Fin video lillabruden!

Och en bunt kramar till alla er tanter vare sig ni behöver det eller inte!

lillabruden skrev 2009-08-19 17:58:44 följande:
    *höjer volymen o diggar*Kramar till dig med Im yours!! inget kul med PTS!!!en video jag gjort till en vän www.youtube.com/watchfin låt!!
  • Villemoa

En kram som förhoppningsvis ska bringa styrka hos den som får den Så är min tolkning i varje fall.

Fjosok skrev 2009-08-19 22:07:49 följande:
    Im yours: Låter bra att du hamnat i ett sådant sammanhang, levande änglar finns det för få av. Hoppas det blir bättre(Btw? Vad i herrans namn är en styrkekram?)
  • Fjosok

Styrkekram låter som ett påhittat ord. I stil med spetskompetens, tjock-tv och lattemorsa.

Mao ganska kul

• passionsblomman

I Herrans namn kan man ge en kram som man ger lite extra styrka till mottagaren med. Det är i sanning en bra sorts kramar.

I´m yours och Sonja får extra av mig idag. Jag hinner inte hänga här men jag har läst iallafall!

Jag vill också ha en bidé när jag renoverar det ena badrummet i huset!

Ha det!

Svar på tråden Tantvarning 5