• F A M E

    Uppsalabrudar - del 4

    Ja ha då tjejer då kör vi slut spurten snart för vissa utav oss.

    Maj:
    Jacobsen 2/5

    Juni:
    Greta1980 6/6
    lottis77 27/6

    Juli:
    Sobeit 11/7
    F A M E 31/7
    mia8 25/7

    Augusti:
    Mois81 1/8
    Brud 2009 8/8
    u och s 2009 8/8
    Monkay 15/8
    Caroline 31/8 -09

    September:
    Igia 19/9

    tidigare tråd.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html del
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3170345.html Del 2
    brollopstorget.se/Forum-5-61/m3299572-34.html del
    Del 3

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 08:25
    Kaif 18/7
    Hawaiiii 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4
  • Sobeit

    Jag måste tipsa om Collection. Ligger mitt emot Ohlssons tyger! Tjejen som äger butiken, och alltid arbetar där, är jätteduktig. Hon är verkligen guld värd. Dessutom är hon billigare på finare papper än Panduro.

  • Mois81

    Tipsar om butiken Papper fd Collection, Linnéa är en pärla. Hon har bra priser på papper dessutom ger hon en massa med inspiration!

    Själva börjar vi få lite ordning nu, har fått tag på en tjej som skall sjunga i kyrkan =) Och bil är också klart!

    Måste fråga er, hur skulle ni reagera om någon släkting sa att istället för min man/sambo så tar ja med min dotter ( dvs min kusin som vi valt att inte bjuda , vi har inte bjudit några kusiner ) Hur skall man reagera ? Tänk om alla mostrar,fastrar, morbrödrar m.m skulle resonera så.....!?!
    Eller rättare sagt tar med någon som inte är inbjuden *!?

  • Hawaiiii

    Jag tycker det är skitirriterande. M2b bror räknade med att han kunde ta med sin tjej, fast hon inte är bjuden... efter lite velande fram och tillbaka har vi nu förklarat att hon "egentligen inte är bjuden" så hon fattade vinken och kommer inte. *puh*

  • Sobeit

     


    Mois81 skrev 2009-05-22 21:04:01 följande:
    Tipsar om butiken Papper fd Collection, Linnéa är en pärla. Hon har bra priser på papper dessutom ger hon en massa med inspiration!Själva börjar vi få lite ordning nu, har fått tag på en tjej som skall sjunga i kyrkan =) Och bil är också klart!Måste fråga er, hur skulle ni reagera om någon släkting sa att istället för min man/sambo så tar ja med min dotter ( dvs min kusin som vi valt att inte bjuda , vi har inte bjudit några kusiner ) Hur skall man reagera ? Tänk om alla mostrar,fastrar, morbrödrar m.m skulle resonera så.....!?!Eller rättare sagt tar med någon som inte är inbjuden *!?

    Jag skulle resonera som så att det var ju deras val. Totalsumman av gästerna blir ändå densamma.

  • F A M E
    Sobeit skrev 2009-05-22 17:56:07 följande:
    Sedan beställde jag blommor till bröllopet idag oxå. Det komemr att kosta max 600 :- för min nejlikebukett (3 vinröda nejlikor, sedan vita nejlikor, ca 20 st nejlikor totalt, och det ska vara vira pärlor instuckna i de vinröda och de närmaste vita nejlikorna, sedan band runt stjälkarna), tjejernas näbbuketter (vinröd nejlika med brudslöja runt) och mannens knappnålsblomma (vit nejlika).Så jag är jättenöjd!
    Säg vart tog du blommerna ifrån nu?
  • Sobeit

     


    F A M E skrev 2009-05-23 14:56:54 följande:
    Säg vart tog du blommerna ifrån nu?

    Jag beställde blommor från Gustavssons Blomsterhandel på Sysslomannsgatan. =)

  • Mois81

    Jo så är det ju total summan blir den samma, men alla andra kusiner som inte "får" komma då ? Skall deras föräldrar avböja så att de istället får gå ? Ja kanske tänker fel.. men jag känner att det känns orättvist mot dem...

    Någon som hittat några fina pärlor att ha i håret ?

  • F A M E

    Jag fick ut av pernilla som plåster på såren när mina först skor vart försenade.

    De är en enkel variant med 1 stor pärla och 2 st metallpinnar under. Något bättre sätt kan jag tyvärr inte förklara på.

  • Björkskog

    www.tiaror.se finns det en del olika att välja mellan.


    Mois81 skrev 2009-05-24 00:01:06 följande:
    Någon som hittat några fina pärlor att ha i håret ?
  • Sobeit

     


    Mois81 skrev 2009-05-24 00:01:06 följande:
    Jo så är det ju total summan blir den samma, men alla andra kusiner som inte "får" komma då ? Skall deras föräldrar avböja så att de istället får gå ? Ja kanske tänker fel.. men jag känner att det känns orättvist mot dem...Någon som hittat några fina pärlor att ha i håret ?

    Men du har ju ändå inte skickat en inbjudan till den kusinen. Så orättvist är det väl ändå inte? Du har bjudit in en släkting som väljer att ta med sig sitt barn istället för fru/make. =)

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4