• F A M E

Uppsalabrudar - del 4

Ja ha då tjejer då kör vi slut spurten snart för vissa utav oss.

Maj:
    Jacobsen 2/5

Juni:
    Greta1980 6/6
    lottis77 27/6

Juli:
    Sobeit 11/7
    F A M E 31/7
    mia8 25/7

Augusti:
    Mois81 1/8
    Brud 2009 8/8
    u och s 2009 8/8
    Monkay 15/8
    Caroline 31/8 -09

September:
    Igia 19/9

tidigare tråd.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html del
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3170345.html Del 2
    brollopstorget.se/Forum-5-61/m3299572-34.html del
    Del 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 08:25
    Kaif 18/7
    Hawaiiii 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4
  • F A M E
    Sobeit skrev 2009-06-11 13:19:53 följande:
    ha ha haJa, på den fronten har vi tur osm har mina föräldrar. Annars hade vi haft barnen med på bröllopsnatyten oxå. hihiSvärmor kommer att ha barnen typ tis/ons - fredag i veckan vi gifter oss, så det blir lite lugnare sista dagen iallafall. heheF A M E skrev 2009-06-11 13:04:37 följande:
    mina föräldrar tar barnen direkt efter bröllopet och åker hem med dem till sig, så får dem sova där tills lördags em. Så de är redan klart men jag vill gärna har lite hjälp innan så vi kan komma iväg till lokalen och prov duka. Har inte hunnit med de ännu pga av brist med barnvakt. Farmor/farfar funkar inte så bra för våra barn. Alla är inte så förtjusta i att vara där av vissa själ. Supertråkigt, men dom gör inget för att försöka stäva de heller. *suck* kan räckna på en hand hur många gånger dem är här spontant dvs utan för födelsedags firande.

Nej nu måste jag städa vidare, de är skolvslutning ikväll samt så jobbar jag hela denna helgen. Jobbar 2 dagar tills nästa vecka sen har jag SEMESTER.
  • Gizza

Nån som varit i kontakt med Hammarskog för bröllopsfesten? Hur många gäster kan man vara?
    Är det taskigt att ha en fest så "lite utanför" stan när man har gäster som antagligen kommer behöva sova kvar inne i Uppsala?

• brud2009

Nej det måste man förmodligen inte, men vi har svårt att komma på vilka in och utgångs "låtar" vi ska ha så hon erbjöd sig att komma med förslag och spela dem för oss i kyrkan

Sobeit skrev 2009-06-11 13:44:48 följande:
    Måste man träffa sin kantor? Jag har talat med honom per telefon och skickat över noter på vår ingångsmusik som han var lite osäker på. Han tyckte sen att det räckte med att vi stämde av en tid innan per telefon.
  • Sobeit

Nu har vi bokat vår bröllopsresa. Det blev en vecka i Alcúdia på Mallorca. Avresa den 31/7 och åker hem igen en vecka senare. Med 3 barn. hihi

• F A M E
    Gizza skrev 2009-06-11 14:00:36 följande:
    Nån som varit i kontakt med Hammarskog för bröllopsfesten? Hur många gäster kan man vara?Är det taskigt att ha en fest så "lite utanför" stan när man har gäster som antagligen kommer behöva sova kvar inne i Uppsala?
    Tyvärr inte, nej de tycker jag inte att de är taskigt. Frågan är om man ev kan ordna ett buss så alla kan åka samtidigt. Tänkte på istället för en massa bilar överallt.
  • Igia

Fyrishov har tyvärr inte SPA längre om de inte öppnat ett nytt igen nyligen.

Gizza:
    Jag har varit i kontakt med Hammarskog men kommer inte riktigt ihåg. De var snabba att svar på mail så prova den vägen. Det jag vet är att man måste köpa hela paketet av de. runt 70-100pers tror jag att det var.
    Som FAME säger så kanske ni kan ordna med en buss eller nåt för de som vill. Kan ju ha anmälan på den oxå så ni vet om någon kommer att åka. De har inte övernattning på Hammarskog då?

F A M E skrev 2009-06-11 09:23:48 följande:

kolla fyrishov dem kanske gör något sånt.
  • Igia

Nu har jag gjort örhängen och hårdekoration som jag tänkte ha på bröllopet....

Vi får se om det passar till klänningen och vad frisören säger

• 20090822

Igia: Vad duktigt! Hur har du gjort hårdekorationen? Vill du visa hur det blev?

Jag har planer på att sätta lite pärlor på ett hårspänne eller nåt annat enkelt, jag är inte så bevandrad i det där pysslandet...

• Igia

Kan ta lite bilder, men det är inget avancerat. Har aldrig gjort smycken förut. Fick en idé först men det var för krångligt att göra och tålamodet tog slut så jag har bara gjort en enkel som man virar in i frisyren liksom... Har bara satt pärlor på rad på en ståltråd typ....

Säger till när jag lagt in bilder.

• Linaaa

Fru Lindberg vad kostade din håruppsättning? Är nått sånt där jag tänkt mig oxå. Klipper mig hos Monica på Panzel och hon sa att det kunde skilja sig mkt i pris beroende på hur mkt jobb det var. Lockades till hår med tång?

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4