• F A M E

    Uppsalabrudar - del 4

    Ja ha då tjejer då kör vi slut spurten snart för vissa utav oss.

    Maj:
    Jacobsen 2/5

    Juni:
    Greta1980 6/6
    lottis77 27/6

    Juli:
    Sobeit 11/7
    F A M E 31/7
    mia8 25/7

    Augusti:
    Mois81 1/8
    Brud 2009 8/8
    u och s 2009 8/8
    Monkay 15/8
    Caroline 31/8 -09

    September:
    Igia 19/9

    tidigare tråd.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html del
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3170345.html Del 2
    brollopstorget.se/Forum-5-61/m3299572-34.html del
    Del 3

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 08:25
    Kaif 18/7
    Hawaiiii 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4
  • Linaaa

    Fru Lindberg- Vi kommer att bli 50-60 gäster och kommer att ta mat via catering med personal som serverar och diskar undan. Hur många gäster var ni? Blev det trångt? Var hade ni dans någonstans om ni hade det? Hade ni egen musik via dator eller liknande med högtalar system? Har du några bra tips för lokalen?

  • F A M E

    Tack, nu är jag äntligen fru... och är så nöjd över min dag och den rusade iväg alldeles förfort. Men oj vad folk tyckte de var lyckat =)

  • mia8

    Härligt FAME! Grattis!

    Jättefin bild midsommarbrud i UNT! Verkligen jättefin! Längtar till att få se våra bilder!

  • F A M E

    Mois81

    Sänder dig all min lycka idag, njut speciellt av kyrkan för de gick så tock snabbt för oss.

    Den känsla jag kände att bara stå där inför alla när vi vänder oss om är helt obeskrivlig.

  • Midsommarbrud09

    Tack, tack! Fotografen tog många fina kort, det var svårt att välja ut till annonsen.

  • Mois81

    Är så lycklig vilken dag.. Ni som har den framför er NJUT!!! Det gjorde ja och efter att vi hade fotat så var varken jag eller min sambo nervösa och vigseln gick så snabbt och den var så fin huxflux var vi Herr och Fru! Vi hade en underbar dag, den blev så lyckad... Nu väntar vi med spänning på bilderna från fotografen!!

    Så ännu en gång, njut av er dag den går fort och är helt magiskt!!!

  • Höstbröllop2009

    Hej! Vi ska gifta oss i Dalby kyrka den 3 oktober. Har ett litet och hemligt bröllop för endast närmaste familjen. Nu börjar det närma sig med stormsteg och jag börjar få lite panik över allt sm inte är klart än. Har hela tiden tyckt att det är så lång tid kvar och ingen stress eftersom vi har så få gäster men det är ju ändå en hel del som måste bokas. Jag vänder mig därför till er nu för tips! Ser att de flesta av er redan har hunnit gifta sig. Det jag skulle vilja ha tips om just nu är framförallt vilken fotograf ni har använt/ska använda er av (och om ni är nöjda med denna)? Vi vill ha någon som är med oss innan, under och precis efter vigseln och gärna någon som tar fina spontana bilder, detaljbilder etc. Har ni någon att rekommendera?

  • Kathiz å Kimmo

    Hej hej,
    såg att ni gift er vid Ulva, kontaktade ni någon för att vara där eller hur gjorde ni???
    Har funderat på den platsen!!

    GRATTIS, i efterskott!!!


    mia8 skrev 2009-08-01 11:00:09 följande:
    Härligt FAME! Grattis! Jättefin bild midsommarbrud i UNT! Verkligen jättefin! Längtar till att få se våra bilder!
  • Mois81

    Vi hade Fotograf Angelica Klang och är sjukt nöjda med henne.. Googla på henne så kommer du till hennes sida!

  • F A M E
    Höstbröllop2009 skrev 2009-08-04 21:12:48 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss i Dalby kyrka den 3 oktober. Har ett litet och hemligt bröllop för endast närmaste familjen. Nu börjar det närma sig med stormsteg och jag börjar få lite panik över allt sm inte är klart än. Har hela tiden tyckt att det är så lång tid kvar och ingen stress eftersom vi har så få gäster men det är ju ändå en hel del som måste bokas. Jag vänder mig därför till er nu för tips! Ser att de flesta av er redan har hunnit gifta sig. Det jag skulle vilja ha tips om just nu är framförallt vilken fotograf ni har använt/ska använda er av (och om ni är nöjda med denna)? Vi vill ha någon som är med oss innan, under och precis efter vigseln och gärna någon som tar fina spontana bilder, detaljbilder etc. Har ni någon att rekommendera?
    Kan tyvärr inte hjälpa dig på denna post, då vi hade en bekant till oss som fotade.
  • F A M E

    Men titta bland dem första trådarna vi har, där finns de lite flera förslag på olika fotografer i Uppsala.

    Länkarna till dessa trådar finns i våran topic.

  • Midsommarbrud09

    Nu är tackkorten äntligen klara och iväg skickade, så jag har väl gjort mitt här på BT.

    TACK för många bra tips och råd och lycka till alla ni som inte ännu gift er.

    Tack & hej!

  • mia8

    Hej! Nej platsen är allmän! Vi kontaktade kommunen, men det behöver inte ni göra. Se bara till att ha någon där innan som kan försöka mota bort picknickande folk. Vårat värdpar satte upp lappar dagen innan om vigsel så då var det inga problem. Vi hade som plan B att vara inne i en lokal i kvarnen. Prata med han som äger restaurengen, Han är lite udda, men ni kan nog komma överens. Det är det perfekta platsen verkligen! Det var magiskt att komma gående på "landtungan" bakom kvarnen. Vi hade en som spelade elpiano och sjöng samtidigt och våra gäster stog längst ut. Lycka till!
    Kathiz å Kimmo skrev 2009-08-04 21:19:17 följande:


    Hej hej,såg att ni gift er vid Ulva, kontaktade ni någon för att vara där eller hur gjorde ni???Har funderat på den platsen!!GRATTIS, i efterskott!!!
  • mia8

    Cinemacfoto.org. David är fantastisk och mkt prisvärd! Tom våra gäster pratar om hur bra han var fortfarande...två veckor senare! Lycka till!


    Höstbröllop2009 skrev 2009-08-04 21:12:48 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss i Dalby kyrka den 3 oktober. Har ett litet och hemligt bröllop för endast närmaste familjen. Nu börjar det närma sig med stormsteg och jag börjar få lite panik över allt sm inte är klart än. Har hela tiden tyckt att det är så lång tid kvar och ingen stress eftersom vi har så få gäster men det är ju ändå en hel del som måste bokas. Jag vänder mig därför till er nu för tips! Ser att de flesta av er redan har hunnit gifta sig. Det jag skulle vilja ha tips om just nu är framförallt vilken fotograf ni har använt/ska använda er av (och om ni är nöjda med denna)? Vi vill ha någon som är med oss innan, under och precis efter vigseln och gärna någon som tar fina spontana bilder, detaljbilder etc. Har ni någon att rekommendera?
  • Kathiz å Kimmo

    1000 tack för svaret!!!
    Det gör Ulva till en stark kandidat som vigselplats,

    åter igen stort tack!!!


    mia8 skrev 2009-08-07 17:08:00 följande:
    Hej! Nej platsen är allmän! Vi kontaktade kommunen, men det behöver inte ni göra. Se bara till att ha någon där innan som kan försöka mota bort picknickande folk. Vårat värdpar satte upp lappar dagen innan om vigsel så då var det inga problem. Vi hade som plan B att vara inne i en lokal i kvarnen. Prata med han som äger restaurengen, Han är lite udda, men ni kan nog komma överens. Det är det perfekta platsen verkligen! Det var magiskt att komma gående på "landtungan" bakom kvarnen. Vi hade en som spelade elpiano och sjöng samtidigt och våra gäster stog längst ut. Lycka till!Kathiz å Kimmo skrev 2009-08-04 21:19:17 följande:
  • Höstbröllop2009

    Tack så mycket för alla fotograftips! Jag har hört av mig till flera för att kolla om de är lediga nu, så jag hoppas snart kunna bocka av det på listan.

  • Plutten2010

    Hej! Har någon bilder från insidan på Dalby kyrka lättillgängliga?? Är jättenyfiken på att se hur den ser ut. När vi var där så var den låst så vi kom aldrig in..
    Tack i förskott! =)

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4