• F A M E

Uppsalabrudar - del 4

Ja ha då tjejer då kör vi slut spurten snart för vissa utav oss.

Maj:
    Jacobsen 2/5

Juni:
    Greta1980 6/6
    lottis77 27/6

Juli:
    Sobeit 11/7
    F A M E 31/7
    mia8 25/7

Augusti:
    Mois81 1/8
    Brud 2009 8/8
    u och s 2009 8/8
    Monkay 15/8
    Caroline 31/8 -09

September:
    Igia 19/9

tidigare tråd.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html del
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3170345.html Del 2
    brollopstorget.se/Forum-5-61/m3299572-34.html del
    Del 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 08:25
    Kaif 18/7
    Hawaiiii 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4
  • monkay

Du kanske kan kolla med cateringfirmor? De hyr kanske ut personal? Lena på taket, martina, höglunds catering etc

EhR skrev 2009-07-01 12:32:49 följande:
    Snälla ni, var hittar man serveringspersonal?? Jag behöver 2st den 8/8 från kl. 17-01. Någon som har ngt förslag?
  • monkay

Nu ska jag iväg och hämta provsmakbitar på vår bröllopstårta. MUMS säger jag bara. MEN igår började jag med cambridgekuren, vilket innebär att jag har en överlycklig sambo som ser fram emot att få äta upp allt själv

Bröllopsparfymen är inköpt nu, men älskar den så vill egentligen använda den redan nu

• brud2009

Nu har vi varit och träffat vår präst, hon döpte vår yngsta dotter oxå så det är lite kul! Allt känns jättebra och vi fick öva på att gå (våra flickor fick oxå vara med och gå före, dom tyckte det va jättekul samt att vi fick öva på löftena osv. Så mäkligt det känndes....

• F A M E

Nu har vi träffat prästen och gått igenom hur de skall gå till i kyrkan. Säger som du brud2009, ovant att öva på löftena så där bara.

Allt är ganska klart, förutom serveringspersonal och 1 sak till. Ni som har barn och i mindre str, vad gör ni med dem när ni fotograferas?? Och ska dem åka med er till kyrkan dvs vara hemma under era förberdelser??

Något vi fick och tänka på kan jag säga. Hade helt glömt bort mina små juvler som sover söt i sina sängar nu. Känns vrål pinsamt.

• Sobeit

Våra barn kommer att vara hemma med oss innan vigseln. Dvs vara med i alla förberedelser. Men jag åker ju in till stan och blir "piffad" så det är gubben och våra toastmadamer som ger en hjälpande hand hemma då.

Vi kommer att ha med barnen på en del av fotona så de kommer att finnas med då med. Sedan tar vi hjälp av deras morföräldrar och min lillasyster.

F A M E skrev 2009-07-01 22:11:52 följande:

Nu har vi träffat prästen och gått igenom hur de skall gå till i kyrkan. Säger som du brud2009, ovant att öva på löftena så där bara.Allt är ganska klart, förutom serveringspersonal och 1 sak till. Ni som har barn och i mindre str, vad gör ni med dem när ni fotograferas?? Och ska dem åka med er till kyrkan dvs vara hemma under era förberdelser??Något vi fick och tänka på kan jag säga. Hade helt glömt bort mina små juvler som sover söt i sina sängar nu. Känns vrål pinsamt.
  • brud2009

Våra barn kommer vara hemma med sin pappa (m2b) men kommer ha hjälp av mina föräldrar att fixa till dem, för jag lixom Sobeit skrev kommer vara i stan och bli "ordninggjord" för att åka direkt till fotograferingen tillsammans med mina tärnor. Barnen kommer vara med under sista delen av fotograferingen, mina föräldrar skjusar dit dom när det är dax. Skönt att ha en del av fotograferingsstunden själva, kan nog slappna av bättre då

Jag är lite osäker (fortfarande) på vad vi ska ha för in och utgångsmusik, hade väl bestämt oss men nu vet jag ändå inte... Måste ta och ringa kantorn i morgon tror jag, dessa problem!!! Vad ska ni ha???

F A M E skrev 2009-07-01 22:11:52 följande:

Nu har vi träffat prästen och gått igenom hur de skall gå till i kyrkan. Säger som du brud2009, ovant att öva på löftena så där bara.Allt är ganska klart, förutom serveringspersonal och 1 sak till. Ni som har barn och i mindre str, vad gör ni med dem när ni fotograferas?? Och ska dem åka med er till kyrkan dvs vara hemma under era förberdelser??Något vi fick och tänka på kan jag säga. Hade helt glömt bort mina små juvler som sover söt i sina sängar nu. Känns vrål pinsamt.
  • F A M E

Min tjej kommer hem till mig för att börja redan kl 07 på morgonen. Då fotograferingen är 11 dvs 1 timme innan vigseln.

Men de där löser jag senare idag, nu ska jag gå och sova.

• kaif

Hörrni, vet ni om det är rea på skor på stan? Har inte varit nere på ett tag och skulle behöva leta efter skor (igen).

• kaif

Jag har haft provsminkning och det blev bra. Så har jag hittat en bra florist så det känns kul Verkar även som att vi har fått tag i serveringspersonal.

Det som jag har lite panik för är klänningen, fick den insydd men vet inte om jag måste sy ut den för det känns så jobbigt att andas i den...
    Sen har jag lite skopanik, har köpt två par, ett par fina men de glappar lite, och ett par sköna men de är inte så fina till klänningen.

Sen har vi det här med tårta. Vet någon om man kan hyra en kyltransport någonstans? Vi ska få våran tårta fraktad i en timme i bil

Dukningen är inte påbörjad än och så massa småsaker kvar....

• Igia

Som de andra skriver, kolla med cateringen. Annars kanske du kan höra med Ekeby skolan. De har ju resturangutb där och kanske några som vill jobba lite extra...

EhR skrev 2009-07-01 12:32:49 följande:
    Snälla ni, var hittar man serveringspersonal?? Jag behöver 2st den 8/8 från kl. 17-01. Någon som har ngt förslag?
Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4