• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

    Hej Blomman.
    Tänker på dig i din flyttångest. Kan inte göra så mycket annat än att skicka en kram. Lite blåbärspaj, kanske?

    Lyssnade på sången du länkade till för en hel massa inlägg sedan. Den var vacker. *torkar tårarna*

  • passionsblomman

    Åh! Blåbärspaj, vad underbart! PRECIS vad jag behövde!
    Och du ska veta att det är mer glädje än ångest i den här flytten. Men saker man levt gör sig påminda i olika skeden, och i min familj är vi flera vuxna kvinnor som helst inte tänker på flyttkartonger.

    Visst ÄR låten fin!!!

    ...åh, om jag kunde vara med-det är dig jag älskar...

    Jag kan inte ens tänka på den utan att det tåras.


    Daa skrev 2009-08-03 21:53:50 följande:
    Hej Blomman. Tänker på dig i din flyttångest. Kan inte göra så mycket annat än att skicka en kram. Lite blåbärspaj, kanske?Lyssnade på sången du länkade till för en hel massa inlägg sedan. Den var vacker. *torkar tårarna*
  • Jenny står brud 090801

    Blommis jag förstår också att du är orolig. Jag hade själv ångest när vi flyttade i våras. Från att bo i lägenhet i göteborg till en gård i småland är ett ganska stort steg. Och det gjorde ju det inte bättre att våra föräldrar var oroliga ang jobb och liknande. Men allt det har löst sig och det är helt underbart här nu.

    Vi har ju inga barn ännu, hade vi haft det hade jag säkerligen mått ännu sämre precis i flytten. Men jag är säker på att ni kommer få det kanon, hela familjen!

  • Villemoa

    GRATTIS Grå Katt, sååå roligt!!!

    Hvidis; jo jag är också vädur, 29:e mars närmare bestämt. Du då?

    Ankan; Jag var lite "rädd" att Moa skulle komma på min 30-årsdag också för min dag vill jag gärna ha själv. Hon var beräknad till den 22:a men tittade ut den 11:e hon är den bästa presenten jag fått alla kategorier!!

    Jenny; GRATTIS och såå fiiina ni var!!

    Själv går jag ivrigt och väntar på BIM

  • Ninnnis

    Vad fina ni var, Jenny! Och ni har verkligen äktenskapstycke

    Bruttan, hoppas du hade en trevlig kväll igår

    Ingis, jag funderar faktiskt på att byta klinik. Om vi nu ska dra igång hela processen så vill jag gärna gå någonstans som känns riktigt bra, vilket inte svintotantens klinik gör. Kanske lika bra att byta direkt. Hade helst velat få rekommendation på något ställe i Malmö som är bra, men det är väl ingen här som har erfarenhet av det? Kanske någon som smygläser?

  • Ankan80

    Ninnnis:
    Sök på familjeliv. Det är säkert någon som skrivit där.

  • lanovia 08

    Hann inte läsa här igår kväll hade fullt upp med att måla dörrkarm hemma (till den toan vi blev "klara" med för flera månader sedan. Vissa smådetaljer har blivit släpande pga av vår och sommar).

    Jenny, Grattis!!! Låter som ni hade en strålande dag, vilket man skall ha på sin stora dag. *drömmer mig tillbaka* Vad fina ni är! Klänningen var supersöt.

    Ninnis, tycker byte av klinik låter som en bra tanke. Jag har då aldrig fått en känsla av att du är särskilt nöjd där du är nu. men vart går du går du på närmasta gynklinik som du tillhör sett från var du bor eller går du privat?

    Blommis *kramar*. Att det inte känns så lätt hela tiden att flytta är fullt normalt. Lämna ett liv och börja ett nytt är en stor omställning. Förstår oron för sonen. Hur känner han själv inför byte av skolan?
    Skulle det av någon anledning inte gå bra vid bytet så tror jag du har många i denna tråden som personligen skulle komma och hjälpa dig med barnen.

    Upp iallt detta har du gjort insemination också. Om du inte hade tyckt att detta var det minsta jobbigt, hade jag nog blivit mer orolig för dig än vad jag blir nu. MEN vännen du måste ta det lugnt. Du har säkert massor att göra på huset, sambon jobbar mycket. Men ingen är hjälpt av ifall du knäcker dig nu. Så glöm inte att vila och göra roliga saker också.

    Hvidis, tips angående halsbränna. Om du tröttnar på att knapra på tabletterna. Fick tips av BM om att testa sötmandlar. Köpte en påse igår kväll, verkade hjälpa, så nu kan jag varva mandlar och tabletter.

    HÅller tummarna för Villemoa och BIM.

    Jag tror mina grav. hormoner har slått snett. Det verkar ju som de flesta gråter när det händer hemska saker med barn på film eller verklighet. Än så länge har jag inte reagerat mer än vanligt på detta. Dvs en tår kanske rinner eller jag blir illa berörd. Men hundar, herregud vad jag kan böla! Tittade på Marley och jag förra veckan. När slutet kom så grät jag värre än jag någonsin gjort till en film. Missfallet mitt i filmen det däremot fick mig bara lite nedstämd.
    Sedan är mamma o pappas hund gammal och dålig nu. Jag bodde hemma när vi skaffade honom så det känns ju lite som min hund också. När jag skulle berätta för mannen igår att hunden varit sjuk hela dagen och vi inte visste om det var tillfälligt eller slutet som är här. Ja då skulle ni ha sett en som grät.

  • lanovia 08

    Förresten la vi nog ner Gdansk igår. *suck*
    Vi vill så gärna åka båda två, men vi har ju som sagt ett helt badrum att totalrenovera och barnsaker som skall införskaffas (även om vi här kommer få väldligt mkt saker av min bror). Så vi bestämde oss för att åtminstonde vänta till senare i höst.
    Istället blir det nog en tur till Oslo. Dit har vi ju lovat att komma i höst och hälsa på. Också kan vi hitta på något extra mysigt bara jag och han där.

  • ingenjörsbruden
    Vilket tempo det blivit i tråden igen!
    Hääääärligt!

    Jenny: Sååååå fiiiiiina ni var/är! Härligt att allt klaffade o att folk hade superroligt! Då känns det extra gott att man lagt ner massor med tid o slit!

    Daa: Välkommen tillbaka!

    Blommis: Hade nog varit konstigt om du INTE varit svajig eller hru? Husköp, insemination, husfix, oro för sonens nya skola osv.....jag hade gått bananas.....det hade inte räckt med svajig för mig!
    KRAMAR bamsehårt!

    Lanovia: Låter nästan härligt att inte vara så lättrörd....jag är ju det i vanliga fall osså....men det är ju bra mkt mer nu som gravid. Dock har jag ett väldigt skönt luuuuuugn......men tårarna sprutar i tid o otid känns det som!
    Tråkigt att ni la ner Gdansk...men ja....man ska ju helst inte göra ALLT på en gång. Klart Oslo kan bli extra mysigt det osså!
    Det finns helt klart goooooda möjligheter för extra myspys!

    Ninnis: Jag gick till en barnmorska på lorensborgsgatan 4A som jag tyckte var bra....men ja...valde det stället för att det var så nära, behövde bara recept på p-piller då.
    Erikslust (snett mitt emot Malmborgs) ska visst ha en bra gyn.mott.
    Det var allt jag kunde bidra med.....familjeliv har nog bra råd att ge!

    Ankis: Vad blev ert BF nu? Exakt vilken vecka nu osv...det spelar ingen roll...dels ändrar det sig ju hela tiden..hahahhaa....man kan ju göra som jag o röra ihop det hela tiden
  • Ankan80

    Tjolahopp!
    Ok då...nu har jag kollat på familjelivs gravuträknare o då är BF den 5 april och jag är i v. 5+0 idag

    Bokade tid för inskrivning den 7 sep. Skippade det där hälsosamtalet. Tyckte inte det gav mer än det man läser sig till själv. Har ju kvar alla brochyrer o så

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan