lanovia 08 skrev 2009-08-03 13:35:06 följande:
Ja herregud! Skämta inte ens om det. Mina DD kupor är ju tyvärr ett minne blott, var F jag gick från butiken med igår. Hoppas innerligt det dröjer innan de blir för små. Man känner sig ju inte så sexigt just nu.Mannen kunde inte låta bli och skämta lite, han undrade om det inte var bättre att han tog med sig fotbollsnäten från nästa träning istället för att köpa bhar som är lika stora.Hahaha jätteroligt. Tur att jag vet att han skämtar och älskar mig som jag är annars hade jag nog gått gråtande därifrån.Men visst blir brösten vanligtvis mindre sedan igen???
Jodå...de brukar minska efter någon/några veckors ammande....men det svullenheten som går ner....man producerar inte mindre mjölk.....men små blir de nog inte förrän man slutar amma.
Jag har bara ökat från B/C till D....så det är nog lite individuellt hur det växer.
Syrran min har G i vanliga fall...så jag är rätt nöjd med C/D.
Husbygget är helt galet kul!!!

Men vi har i helgen pratat om att detta kommande halvåret kommer att vara SJUKT jobbigt.
Det kommer att bli jag som måste/får tar markservice o bebisen...medans maken försöker göra så mkt som möjligt på huset + jobba heltid.
Det där med förlossning.......man kan ju hör hur sjuka saker som helst som folk har gått igenom.....men fick höra av en bekant som är barnmorska som så klart får höra MASSOR av förlossningsberätteleser.....att de oftast är JÄTTEÖVERDRIVNA....men när man är mitt i en förlossning så känns det nog mkt värre än det är.....så försök att ta allt ni hör med en stor nypa salt.
Sen är det ju så att kvinnor har i alla tider fött barn....visst dödligheten har förr varit hög...men idagens samhälle så har vi enorma resurser......o kanske är lite för pjoskiga...(syftar på mitt blodsockermätande som eg är bra).....
O med tanke på alla kvinnor som förre oss har fött barn....så känner jag mig rätt stärkt av vetskapen att kan de så kan jag.....det gäller att hitta direktlinjen till sin kropp så att man verkligen LYSSNAR på den.....för DEN kan föda barn.