• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Nä, de här tre dagarna har det sannerligen inte blivit mycket gjort. Lita småplock bara. Inseminarierna tog massor av tid och energi och jag har haft ngn slags trötthetsreaktion nu på att det är så mkt som händer. Liiite förkyld också, så jag får vackert ta det i den takt jag pallar med, annars palllar jag inte hela vägen

Sambon försökte få besked om jobbet nu.
    Gissa vad? Då har snubben som är ansvarig för rekryteringen åkt på SEMESTER och är inte tillbaka förrän den 17/8!
    Pissdåligt!

Nå, det innebär alltså i praktiken att sambon inte kan säga upp sig förrän tidigast då, vilket i sin tur betyder att vi får köra flyttlassen och lämpa av mig och sonen i förväg, för jag anser att han behöver få börja i sin nya skola så fort det går.

Alltså blir mitt projekt att packa upp och hjälpa sonen in i skola och fotbollslag. Sambon får jobba och så komma efter...

Blixtnedslag, det är ta mig tusan inte att leka med när man ser det på nära håll!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-03 09:34:02 följande:
    Nä, de här tre dagarna har det sannerligen inte blivit mycket gjort. Lita småplock bara. Inseminarierna tog massor av tid och energi och jag har haft ngn slags trötthetsreaktion nu på att det är så mkt som händer. Liiite förkyld också, så jag får vackert ta det i den takt jag pallar med, annars palllar jag inte hela vägenSambon försökte få besked om jobbet nu.Gissa vad? Då har snubben som är ansvarig för rekryteringen åkt på SEMESTER och är inte tillbaka förrän den 17/8! Pissdåligt!Nå, det innebär alltså i praktiken att sambon inte kan säga upp sig förrän tidigast då, vilket i sin tur betyder att vi får köra flyttlassen och lämpa av mig och sonen i förväg, för jag anser att han behöver få börja i sin nya skola så fort det går.Alltså blir mitt projekt att packa upp och hjälpa sonen in i skola och fotbollslag. Sambon får jobba och så komma efter...Blixtnedslag, det är ta mig tusan inte att leka med när man ser det på nära håll!
    Fullt förståeligt att du varit trött dessa dagar...det tar ju rätt mkt på krafterna att bara vänta på ngt....o när de då är insemination osv....så tar det ju ytterligare på krafterna.
    Lille-förkylning....suger....har osså själv känningar....suck!
    VILL INTE bli förkyld.
    Nä men va fasen.....man kan väl inte vara på semester t den 17 aug! SUCK! Nåja.....det låter vettigt att du o sonen flyttar först o sambon kommer efter även om det inte är optimalt.

*blixtar o dunder....magiska under....tralalllalalala*

Nu har jag fixat försäkring för husbygget! *Med lite möda o en del besväääääär...tralalllaa*
    Tur att jag börjat jobba igen så jag kan börja beta av på mina privata "Att-göra-listor"
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Hoppas kräftorna var gooooooda hos brorsan o att maken inte gnällde för mkt... Carlsbergs alkoholfria är helt ok....om man INTE druckit starköl först....då känns den superblaskig!
    Maken kanske ska införskaffa hockeyskydd o hjälm om du är så våldsam i sängen?!
    Huuuuur har det gått med boandet?! Fått tag i spjälsängsmadrass ännu? När jag var på IKEA så kunde de inte ge något datum alls för när det kom in i lager igen....

Hahahah jag hade isönder blöjhinken som vi fick i gratispaketet från babyproffsen!!! STARKT jobbat eller hur?! HAAHAAHAHAHA SUCK! Nåja....får ringa om det osså...hahahhaaha

• Ankan80

Ingis Hehe...ja just, klart att det skulle vara så.
    Tror det blir bäst ochså, men det gäller att veta vad och hur man skall göra.
    Det kommer bli så fiiiiint!

Blommis:
    Vilken dålig stil. Jobbigt att vänta på besked. Håller tummarna för herr Blommis!

• Hvidbrud

Godmorgon godmorgon!

En ny småregnig dag, skönt efter gårdagens värmebölja, jag höll på att smälla av. Glass hjälper Men att spendera en så varm dag på IKEA är kanske inte det roligaste, men vi hittade madrassen och lakan och bädmadrass och gardiner och och och... Tycker inte om att jag inte har så mycket pengar att röra mig med, så mannen får betala det mästa. Det får mig till att känna mig lite makteslös... Men fint blev det! Så nu har bebisen fått säng och skötbord och skåp, vi har fått ny säng och min man kan sova ostört om nätterna (har inte haft nån överfallsdröm de senaste nätterna ) vi har fått tv-bord så att vår tv inte står och ballanserar på högtalarna längre.. På lördag kommer bokhyllorna på plats och om 16dagar kommer bebisen! IiiiHH!!

• Hvidbrud

Lanovia: JAg fick Novalucol. Receptfritt. Pröva! De tar bort illamåendet av magsyran som läcker...

• Hvidbrud

Ingis: Oj vad spännande att husbygget går igång nu! Åh! Det är ju helt fantastiskt hävtigt att bygga sitt eget hus!

Blommis: fy så störigt att ni måste vänta med svar! Tycker som du, att lillkillen ska börja skolan så fort som möjligt.

Ankan: Svullna bröst ja... De kommer att växa betydligt mer, så köp heldre liite för stort än de som passar perfekt. du blir ruinerad!!!! Hittade en amnings bh på rea... st 75J ( ) hoppas att det räcker annnars får kag köra 70tals stil och bara låra dem hänga, se ska nog nå ner till knäna efter amningen...

• Ankan80

Åhh, va spännande Hvidis!!!
    Tänk att man väntar i nio månader och man riktigt längtar och så är det snart dags. Lite nervöst måste det vara

• Hvidbrud

Ska över till DK och packa butik (fortfarande ingen ny hyresgäst), gå på födselsförberedelse (som käns lite onödigt...) och hem till en härlig väninna och sova över där och snacka halva natten (eller till jag kolapsar kl 23 ). I morgon är de tid hos BM för mätning!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan