• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Grå Katt

Hej tjejer!

Tittar in under semestern som pågår ännu! Spännande med test och inseminarium, bröllop och annat som händer här i tråden! Som ni kanske minns, så skulle vi göra vårt första försök nu i juli. Viss nervositet fanns hos mig, men vi gjorde faktiskt det... Och idag kunde jag inte hålla mig längre (plus att jag ville se om jag vågar ta ett glas vin i kväll:) så jag testade och det visade ett svagt plus!!!! Vågar inte riktigt tro på att jag är gravid så jag ska testa i helgen igen och se om det blir tydligare. Därör är jag just nu väldigt lugn och samlad, men lite fnissig samtidigt!!

Såå, kanske det blir juli-plus i tråden trots allt?
    Nu har vi alltså mig och Ankan att vänta på besked från!

KRAM / Grå Katt

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2009-07-31 08:47:40 följande:

Appropå det vaknade här om natten av maken slet i mina trosor. När jag frågade vad han gjorde sa han bara "ja men stolpen är ledig nu" också fortsatte han sova. ????? Öhhhh????
    HAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAA!!!

*återgår till att läsa ikapp dagen*
  • passionsblomman

WAAAAAAAA!!! Vad är det HÄR nu då för totalspännande news! Ankis, jag DÖR vad jobbigt med strecken! Hit med ett jättestarkt streckbesked NUU så vi kan jubla ordentligt! Shit vad spännande!

och så Grå Katt OCKSÅ!!!Grattis!HURRA!!! jag tycket väl att det var förbaskat snålt om plus i tråden den här månaden!

Kräftor säger ni? Det köpte jag igår. Jg älskar det mer än sushi tillochmed, och jag köper Svenska lyxiga underbara kräftor till bara MIG så fort jag kommer åt under säsongen.
    Fast numera älskar lilleman dem också, så då lyxar vi med det när sambon inte är hemma. Han tycker iofs det smakar bra, men pillandet gör honom vansinnig.

Letade över hela stan efter en sådan där märkessköld idag igen. Tillslut gick jag förbi en liten butik som det stod "mynt frimärken och medaljer" ovanför.
    Han hade sådana och fäste sina smågrejor på. Jag fick köpa en av honom! Gullefarbrorn! Han var så rar att jag nästan borde börja samla lite medaljer bara för att köpa lite saker i hans affär...

Inseminariet gick finfint men den där snubben nere på ultraljudsstället, honom litar jag inte ett skit på."ja du förstår du är så svår att mäta på så det blir väldigt ungefärliga siffror"
    "Nä, det är du som är kass jämfört med den andra killen" vill jag säga, men det är ju onödigt.
    Nu blir det imorgon ockås, och om vi vill även söndag, men jag funderar faktiskt på om vi inte bara kan varahemma och försöka vidare själva på söndag, eller rättare sagt blir det väl lördagnatt då.

• Ankan80

Guuuuuuuud va spännande det varit idag då!!!

Håller tummerna för oss båda. Tror ditt verkar mest lovande, men vi får väl se

Grå Katt skrev 2009-07-31 15:36:10 följande:

Hej tjejer!Tittar in under semestern som pågår ännu! Spännande med test och inseminarium, bröllop och annat som händer här i tråden! Som ni kanske minns, så skulle vi göra vårt första försök nu i juli. Viss nervositet fanns hos mig, men vi gjorde faktiskt det... Och idag kunde jag inte hålla mig längre (plus att jag ville se om jag vågar ta ett glas vin i kväll:) så jag testade och det visade ett svagt plus!!!! Vågar inte riktigt tro på att jag är gravid så jag ska testa i helgen igen och se om det blir tydligare. Därör är jag just nu väldigt lugn och samlad, men lite fnissig samtidigt!! Såå, kanske det blir juli-plus i tråden trots allt? Nu har vi alltså mig och Ankan att vänta på besked från!KRAM / Grå Katt
  • Grå Katt

Åååh! Verkar mitt mest lovande?! Ja, kanske, mitt svaga streck kom efter 5 min. Nu blir jag VÄLDIGT pirrig här! Tack för gratulationerna, Blomman!

Ankan80 skrev 2009-07-31 16:05:12 följande:
    Guuuuuuuud va spännande det varit idag då!!!Håller tummerna för oss båda. Tror ditt verkar mest lovande, men vi får väl se Grå Katt skrev 2009-07-31 15:36:10 följande:
    Och du Blomman, jag är verkligen imponerad av att ni orkar med alla turer med inseminarium varje månad! Hoppas SÅ att ni får till det!!
  • passionsblomman

Grå Katt skrev 2009-07-31 16:14:26 följande:

Och du Blomman, jag är verkligen imponerad av att ni orkar med alla turer med inseminarium varje månad! Hoppas SÅ att ni får till det!!
    Tack!
  • Leksi

Håller tummarna för dig också Grå Katt!! Men vad jag förstått så är ett plus ett plus... även ett svagt sådant...

• Ninnnis

Spännande med plussvibbar på flera håll! Åker ju till Gbg imorgon så ni får testa och meddela tidigt så jag får veta innan jag åker

Fikade halva eftermiddagen med mammalediga kollegan och hennes 5-månaders kille. Vi har alltid massor att prata om så det var trevligt. Nu har jag städat och duschat och myser nu i soffan med Kommissarie Morse och ett glas kallt rosévin med trädgårdens smultron i Imorgon ska jag möta upp maken i Gbg och se U2 och bo på hotell.

*håller tummarna för att svaga plus blir starka och att Blommis inseminarium och/eller hemmeförsök gör susen*

• passionsblomman

Hejom fejom Ninnis!

Smultron! åh vad gott det är!

Tänk om man kunde köpa det i askar som man kan med Hallon...

Jag ska plantera massor av smultron dit jag flyttar.

• Ninnnis

Visst är det gott! Jag plockar nog en näve minst en gång i veckan, vi har massor av smultron i trädgården

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan