• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Hur gör man när man spolar rören. ? Gissar att man går underifrån?

Känns lite aj i mina öron...hoppas inte det...

• ingenjörsbruden

Så himla irriterande....skrev ett långt inlägg o förklarade hur man räknade.....o så försvann det!!

Det ligger lite logik i det hela....trot eller ej!

tex idag är jag 34+5 vilket innebär 34 fullgånga veckor o 5 dagar. Alltså säger jag att jag är "i" vecka 35 medans BM bara bryr sig om de fullgångna veckorna o säger då följdaktligen 34.
    I övermorgon är jag i 35+0, (man skriver inte 34+7 ).

Hängde ni med?! Därför kan man ha v+0.

Ninnis: låter som en fin bröllopspresent!
    O trippelgnugg ställer jag gärna upp på!

• Ninnnis

Nej, man spolar genom öronen

Skämt och sido, om man läser på nätet så tycker vissa att det är fruktansvärt obehagligt och smärtsamt, vissa tycker det känns som mensverk och vissa tycker det är piece of cake. Det beror nog också på om man har passage eller ej. Tror man går in i livmodertappen och sprutar in vätska i livmoder och äggledare, men jag har inte läst in mig på detaljer... Kanske lika bra

Ankan80 skrev 2009-08-04 11:07:59 följande:
    Hur gör man när man spolar rören. ? Gissar att man går underifrån? Känns lite aj i mina öron...hoppas inte det...
  • passionsblomman

Mäh!
    Jag skrev ett lååångt inlägg med kommentarer till alla men det kom inte med!

Nå, jag är glad att jag har er som stöttar och hejjar iallafall och jag försöker ta det jhär i så lugn och metodisk mak det går. Ingen är betjänt av en hysterisk Passion.

Idag, exempelvis hade vi långfrukost och bara en massa småprat, kaffe och sitta i solen på altanen hela morgonen ända till 10.15 då min sambo åkte.

Nu har jag suttit på golvet med ett meck utan like. Jag skulle flytta datorn, för att kunna måla resten och putsa fönstren, så jag drog ur alla sladdar och tvinnade ut hela härvan och sorterade upp dem snyggt och prydligt, varpå jag dammsög allt där bakom. Det såg hemskt ut!

Nu är där lika många fula sladdar som vanligt, men det ser betydligt bättre ut än nyss.

Idag ska jag måla resten i sovrummet och sedan ska jag putsa fönstren i vardagsrummet, för det var lite av en kick att se hur fiiiint det blev i sovrummet när fönstren plötsligt gick att se ut igenom...

• passionsblomman

Jag undrar hur många sladdar och kontakter man egentligen har i ett genomsnittligt hem i dagens läge?
    Det är ju helt sjukt vad många detär bara med dator, modem, skrivare och så musen, högtalarna bla bla...

• passionsblomman

Ja för det GÖR ni faktiskt!

På mina tidigare arbetsplatser har det inte funnits en tillstymmelse till chans att kolla internet...
    man kan ju undra vad ni har för konstiga jobb egentligen.

Fast det är klart, jag har bara använt datorn för ren orderhantering och enstaka mail, så jag har inte haft något skrivbordsjobb precis...

Ninnnis skrev 2009-08-04 09:54:05 följande:
    Ingis, det är ju intressant att vi skriver mycket mer när vi är på jobbet än när vi är lediga...
  • lanovia 08

Eller kanske en dubbelgnugg och 2 nyfödda bebisar när jag kommer ner till Malmö i oktober??

Oh Lars Winnerbäck sa du. Kanske för en gång skull skulle ta och kolla upp om han dyker upp i götet snart. Jag är ju expert på att missa alla konserter annars.

Ninnnis skrev 2009-08-04 10:58:21 följande:
    Ja just det! Trippelgnugg måste ju bara funka?! Ingis, Hvidis & Ankan?
  • lanovia 08

Ingis då börjar jag koppla, tror jag, man räknar allså från +0 till +6? Jag har valt att räkna från +1 till +7 för det är i min värld mkt mer logiskt.

Blommis vad duktig du varit. Sladdar är det värsta som finns, tur att man oftast kan gömma dem bakom en hylla eller något där de får samla damm.
    Mysig morgon ni haft.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan