• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-04 13:32:06 följande:
    Men var gör han AV dem då??? För även i era apparater måste det ju sitta sladdar?
    Joooo de samlas i div kabelsamlingsgrunkor....en som iallafall jag kan hantera är en form av skalad kabel....skalad som en spiral som man kan vira runt sina sladdar...blir väldigt bra faktiskt.
    Sen spikas allt som kan fast med kabelhållare (plastgrunka med spik).....o skulle det mot förmodan ligga kabel på golvet så ska den vara snyggt lagd....
    ja...jag lägger mig inte i....det blir jättebra, snyggt o lättstädat....men han kan lätt hålla på en halv-hel dag med sladdjox.....ska bli intressant o se hur mkt tid som ska läggas i huset sen...hahahhaahaha

Jag funderar påa tt göra katten statisk....så kan jag rolla eller dammsuga bara katten istället för hela lgh.....det vore ju ngt för dig Blommis! Fast tottarna borde se rätt roliga ut med pälsen på skaft!
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-08-04 13:48:55 följande:
    Jag funderar påa tt göra katten statisk....så kan jag rolla eller dammsuga bara katten istället för hela lgh.....det vore ju ngt för dig Blommis! Fast tottarna borde se rätt roliga ut med pälsen på skaft!

Din man är välkommen att ordna sladdar hos mig när som helst!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-04 13:52:26 följande:
    Din man är välkommen att ordna sladdar hos mig när som helst!
    Hahahaha tror att du blir liksom jag brukar....rätt irriterad på att han gör det så jäkla avancerat o krångligt!

Självgående dammsugare finns väl redan....eller?
    Undrar om de är bra...katten hade ju varit rätt trött sen efter att ha hållit koll på den mackapären hela dagen eller nåt!
    Sen är det ju bara det där med att sakerna läggs tillbaka på sina platser....o alla papper "hoppar" in i pärmar där de ska vara direkt....vilken dröm!
  • passionsblomman

Ja och när pappren blivit för gamla för att behöva sparas längre, så hoppar de självmant ut igen och rakt ner i pappersinsamlingen...

• Ninnnis

Det kom precis en stor helikopter utanför mitt fönster som hissade upp och ner människor! Förmodligen en övning, men det var coolt ändå

• passionsblomman

Åh vad spännande!

Själv har jag just tagit en dusch bakom knuten.
    Jag kommer att sakna det här med sjövattnet. Vi får nog lägga någon pump i ån så man får vattenspridarvatten och så upp på tomten.

Det är förövrigt även slut med att knata naken i trädgården, har jag särskilt upplyst min sambo om...
    Ninnnis skrev 2009-08-04 14:24:17 följande:
    Det kom precis en stor helikopter utanför mitt fönster som hissade upp och ner människor! Förmodligen en övning, men det var coolt ändå
  • Ninnnis

Blommis, Det är kanske lite väl mycket insyn för nudism i nya huset, iaf från ån...

Nu kom helikoptern igen! Vad håller de på med?

• passionsblomman

Med en väg framför huset, en annan på ena sidan, en granne på tredje sidan och så en väg ytterligare på andra sidan ån, så skulle jag klassa tomten som lite olämplig för ända(!)målet ja.

Ninnnis skrev 2009-08-04 14:38:38 följande:
    Blommis, Det är kanske lite väl mycket insyn för nudism i nya huset, iaf från ån... Nu kom helikoptern igen! Vad håller de på med?
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan