• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Piggelin, kanske för att öka chansen att ha åtminstone ETT glatt barn på morgonen?

  • kängu

    Piggis, jag tror ju att ett barn är alldeles perfekt och lagom. Men å andra sidan har jag ju inga, så jag vet ju inte

  • Piggelin1

    Kängu, precis så som jag också känner just nu - med ett barn

  • _koko_

    Telis - Fråga mig inte... Allt som gör livet värt att leva (skaldjur, vitt vin, mögelost, fisk, osv) ratar han. Som tur är har han ett par andra bra kvalitéer.

    Piggis - Läste en tråd på FL om trots-barn och då tänkte jag samma tanke, hahaha... Lite sent så att säga.

    Lappis - Ja, VARFÖR fungerar det plötsligt efter 8 försök??? Självklart är det fantastiskt ATT det gör det, men man vill ju veta VARFÖR!!!

    (Shit, han når redan revbenen!! Första gången jag kände en spark där!)

  • _koko_

    AM - Nu såg jag din första kommentar och jo, nog kan man bli full om man vill, men uppraggad tror jag inte man blir på dan, så om det är det du är ute efter får vi ta det lite senare.

  • kängu

    Förtydligar- perfekt och lagom för mig och maken alltså, inte som någon allmän sanning.

  • _koko_

    kängu - Nä, det kan nog ändras åt båda håll. Och jag trodde iaf inte att du predikade hur andra ska tycka.

Svar på tråden Livets stora och små frågor