• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    Koko/lappis
    jo, om det är nu det som strulat. Eftersom han hade väldigt många simmare men några procent för få som var aktiva (7% istället för 11%) så var det bara en liten notering i kanten, alltså ingen orsak enligt hon som gjorde utredningen. Och han vi går hos nu har inte ens nämnt det alls och han har ju Ps nuffror. När jag frågade om det tidigare så viftade han bara bort det eftersom de trötta ändå skulle sållas bort när vi inseminerades. Så jag vet inte. Jag drar inte för stora växlar på det, men mannen är ju lite ledsen för det så klart.

    Vilken rolig dejt ni ska ha! En bakis&skakis, en rövlös, en häcklik samt trötterutanmage.

  • nennesjuttioåtta

    men jag tror knappast Frejis är särskilt häcklik, det strålar ända hit!

  • _koko_

    KUL!!! Frejis - Tror det är samma som ni varit på förut, jag var dock inte med då.

    Kom på en sak till som jag glömt säga: TELIS - Ditt recept borde ha en varningstext "går ej att sluta äta". Igår blev det äntligen premiär, och shit vad gott det var!!! Sambon var inte lika imponerad, vi kom fram till att han helt enkelt inte gillar citron i maten, men jag och conny njöt i fulla drag!

    Nu ska jag också dra!

  • Fru E

    Tycker ni kan komma ner till Köpenhamn istället för att träffas i Stockholm

  • MSW
    _koko_ skrev 2009-05-20 10:20:53 följande:
    MSW - Ja, det är hur mysigt som helst! Igårkväll gick han och la sig tillsammans med conny!!!?! Inte helt bra ur allergisynpunkt kanske, men jisses vad sött!
    Ååh.. Så mysigt!

    Am: Tråkigt med kommentarerna! Men känns som du tog det bättre denna gång?!
  • MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-20 10:57:12 följande:
    MSW Det är alltid så kul när du hoppar in eftersom man märker så väl att du håller på att läsa ikapp. Häpp!
    Bra att man kan roa någon! Idag har jag dessutom fått pausa för matning och dusch en vända!
  • MSW

    Jag är ifatt!!
    Nu ska vi se om A vill sova så jag kan äta lunch och göra mig i ordning inför öppnaförskolan!

    Puss på er!

    Och om det nu skulle ligga minsta sanning i hur ni som ska på lunchdejt ser ut idag så hade det verkligen varit en skojig syn!

  • nennesjuttioåtta

    koko
    åååhhh mitt hjärta smälter - vad gulligt att han la sig hos Conny! naaaaawwwww...

  • Ore

    Jaha, nu har jag läst ikapp, och minns inte vad jag skulle kommentera??? Får nog läsa igen, men först måste jag få iväg litet beställningar.

    Men jag skrattade en del åt morgonkonversationen i alla fall.

    Och min stukade fot är så illa tvungen att bättra på sig, för den och jag har en orienteringsinsats kvar att göra innan vi pausar och ger oss på yoga, simning och promenader istället. Och det var denna insats jag skulle försöka bibehålla en liten gnutta form till, utrustad med pulsklocka och allt för att bara småjogga.

    I övrigt var jag mäkta irriterad i morses. Hela vägen till jobbet låg det en bil nästan klistrad bakom min, kändes som att hon låg MAX 20 m bakom mig. På 90-väg där jag höll ca 95... Och så hade hon mobilen vid öret. Gillades inte av mig. Några lätta inbromsningar, och hon fattade ändå inte (nu hade jag även hunnit identifiera att hon satt och smaskade tuggummi, hade hemska kläder på sig och det hängde minst tre gosedjur i backspegeln) Jag grävde djupt ner i mina fördomar och tyckte att det var en otroligt korkad brud, och blev ännu mer irriterad. Till slut fattade hon att jag inte ville ha henne så nära, så då körde hon om. Tack för det.

Svar på tråden Livets stora och små frågor