• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    EA, jag håller en tumme för dig

    Cissi, ring sjukvårdsupplysningen! Annars googla

  • FruCicci

    Tack tjejer!
    Tror Page är inne på rätt spår, det verkar vara ngt med njurarna i af, det var vanligt att ha ont just på höger sida då...
    ska ringa sjukvårdsupplysningen, just in case....
    Jag gillar inte när jag inte har kontrol.......

    Nåväl, nu är det dags att gå o knoppa, jag orkar inte vara vaken längre

    kramar till er alla!

  • Fru E

    Kängu-*skratt* tack för tummen men den hålls nog i "onödan" men alltid skönt att ha er som stöd!

    Cissi-spännande det här du får knipa tills jag är tillbaka på onsdag kväll

  • viktualia

    Jag kan meddela att Page är snygg!

    Och att Vickan med den krånglade mailen och det tunga huvudet ska ladda mot sängen... ska verkligen ägna mig åt LÄBBIGA arbetsuppgifter imorgon fm... först köra bil rätt långt själv och sedan vara krånglig mot div gubbs.. läbbans!

    godnatt!

  • BrudSommar2006

    Cicci, hoppas att det inte är något allvarligt, håller en tumme att det går över!

    Vickan, så klart Page är snygg, trodde inget annat!

    Hm, har funderat på hur vi ska göra med vagn, vi har ju bara en sittvagn för vi lånade liggvagn av bekanta och de lånade ju tillbaka den nu för att de fick barn. Gissar att de fortfarande har den i januari som sittvagn så vi måste ha ny vagn. Nog borde vi klara oss med enkelvagn och Iris på ståbräda då?

  • Page

    BS, hahaha, jag har också svårt för att se mig själv på så sätt, men jag kommer säkert att vänja mig inom kort. Jag lovar att sätta in kort när jag har accepterat mig själv som "rödblond"!

    Det där med benmärgen har jag inga riktiga svar på. Läkarna har inte sagt hur lång tid det kan ta, det är säkert olika mellan patientena. Det de ser är att Js värden är rätt usla. Lågt med vita (immunförsvar), röda (järn), och blodplättar( som hjälper blodet att levra sig). Hans symptom kan bero på:
    1. Hans benärg har tagit så mycket stryk vid transplantationen så att den aldrig kommer att återhämta sig och han måste göra om behandlingen med någon annans benmärg.
    2. Det tar helt enkelt lång tid för honom att återhämta sig.
    3. Det är början på en ny cancertyp (minst sannolikt).

  • Page

    Jösses, jag levererar verkligen efter trådens namn i dag!! Ser mycket skumt ut bredvid Telis och Nennes underbara nyheter!

  • Page

    God natt Vickan!

    Jag ska också säga godnatt nu för att hejda mig själv från att skriva fler hårmeddelanden.

    Grattis igen till Telis och Nenne!!!

  • BrudSommar2006

    Jösses, en bekant ringde ikväll och berättade att hon är gravid och ska ha i november. Hennes barn sedan tidigare är tolv och fjorton tror jag och så skiljde hon sig i höstas. Sedan var det en himla stress att fort hitta en ny, helst så att hon kunde bli gravid igen, och hon hann avverka ett par stycken innan hon hittade den nuvarande i november. Sedan hann de tydligen dejta i fyra månader innan de började försöka och så tog det sig på första försöket. Nu har de visst lyckats skaffa lägenhet ihop i alla fall och ska flytta ihop nu i juni. Jaja.

Svar på tråden Livets stora och små frågor