• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

    Har helt glömt bort (i den tårfyllda glädjen kring Telis plus) att gratulera Tinga till ett bra genomfört varv!!!

    Och Nenne verkar vara en väldigt duktig värphöna, 15 ägg på 14 blåsor... Hoppas att det blir ett riktigt guldägg som du får tillbaka sedan

    Cicci: Du är varmt välkommen hem till mig, bortsett från att jag skulle skämmas för att ens släppa dig över tröskeln till våran kaos-artade lägenhet. Men det skulle dröja ett antal dagar innan det är läge att sortera kryddburkar i alla fall Du får gärna skicka en gnutta av din energi häråt...

    Nej, hemdags, tror jag...

    Trevlig kväll!

  • viktualia

    Telis - blir så glad att jag blir alldeles till mig.... och hoppas att du ska få må prima och att graviditeten ska gå strålande bra!!!! åååååå vad häftigt!!! *KRAM*

    Page - japp det var duktigt att vara vakna... är dock fortfarande besviken över att partyt här hemma redan var slut! Läbbigt med J dock... hoppas verkligen att det reder upp sig, att du blir nöjd med håret och hittar nåt skoj att göra!!

    Nenne - ujuj! äggkläckningsmaskin var det ja!

    Cicci - sortera kryddburkar - har jag också! fnisss

    FruLlan - INTE köra i diket!!!

  • Telis

    Vickan, tack!! Hug Jag tycker att det här är skitläbbigt så om du vågar ta skuttet igen snart kanske vi kan panikhålla varandra hårt i handen?

  • viktualia
    Telis skrev 2009-05-18 17:43:43 följande:
    Vickan, tack!! Jag tycker att det här är skitläbbigt så om du vågar ta skuttet igen snart kanske vi kan panikhålla varandra hårt i handen?
    gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    det var en utmaning/uppmaning som hette duga.... jag lovar inget... men jag ska inte glömma frågan... under tiden fortsätter jag vara helt rörd över att du plussat... du kommer bli en ljuvlig mamma....

    *kramar om* men om jag vågar hålla handen... hm..... *går och gömmer mig en stund och funderar vidare på saken....*
  • Telis

    Ja, gör det Vickan! Du vet var du kan hitta en kallsvettig hand sen om du behöver den.

  • Fru E

    Vickan-gör det som känns bäst

    Telis-tycker fortfarande det är så sagolikt underbart att du har fått ett plus

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!

    Fick ett meddelande av Muggles på FB att det var något speciellt i tråden idag så här har ni mig, nyfiken som jag är!

    Har bara läst sista sidan än och vad ser jag. Två stora nyheter med en gång.....

    ETT STORT GRATTIS TILL TELIS MED MAKE!!!!!!!
    Så otroligt roligt!!!!!

    OCH SÅ NENNE, JÖSSES SÅ MÅNGA ÄGG!!!!!

    Det var ju verkligen värt att hoppa över svenskan en stund.
    Har dock gnälliga och trötta barn här så jag får väl läsa lite pö om pö.....

  • Mrs  B

    Telis
    Tycker du ska föda den 27/1, ett magiskt datum.

    Babysittern har vi använt hur mycket som helst till båda grabbarna. En väl investerad sak.
    BabyBjörn- selen använde vi mer till Max än till Malte men det var mycket för att Max aldrig ville sova.
    Babygymmet älskade båda pojkarna.

  • nennesjuttioåtta

    TODILOOOOOOO


    hönan anmäler sig!

    Alltså Telis, fy faaaaaan vad vi är glada för din skull! Det var länge sen jag hoppade högt av ren och skär glädje av ett sånt sms!! Som mannen sa (med tårar i ögonen), ända ut i fingerspetsarna!! Det finns inte tillräckligt med utropstecken eller smileys i världen för att understryka det - GRATTIIIIIIISS!!!!!!!!!!!

    NU ska vi äta sill och potatis.

    Måste bara
    Frullan
    grattis till vändning av RoffePoffe!!!

    Tinga
    grattis till kanontid på varvet!!!

    å tack för alla grattis, känns helt overkligt att vi var där iddag. Men är fortfarande seg i kolan, satan i gatan vilken skön tripp! Det blev ICSI på allihop för soldaterna var lite dålig form idag, men här har laddats trombyl och progesteron så jäklar om inte något ska kunna stanna kvar. Kanske inte 14. Har lite ont i magen men eftersom det var så många så skulle det vara i sin ordning. Vi sov sked på sängen i någon timme och det här bara måste bli bra.
    Tack för alla grattis än en gång, i morgon får vi reda på om något har tagit sig...

    på er

    och TACK för trevlig picknick i lördags - tiden gick alldeles för fort!!!!!

    Sen paddlade vi kajak i skärgården, ack vad vackert det är på bästkusten!!! Där skulle vi gärna bo...

    häjjj råååå

  • Page

    Hahaha, jag är mycket stolt över mina helt meningslösa inlägg som blandas med riktiga och seriösa...

    ...nåja, tillbaka efter nästan 5 timmar hos frisören. Jag kommer under inga omständigheter ta kort på mitt hår just nu. Jag är inte brunhårig utan rödblond!! Ni vet så där som när kvinnor från mellanöstern som har blonderat sig. Inte så tokig färg egentligen, men för guldig och för ljus för min smak. Hahahahaha, jag ser ut som en blandning mellan popoffer och blonderad arab!

    Jag ska låta mitt hår återhämta sig en månad och sen kör jag i några mörka slingor och några ljusblonda så se resultatet förhoppningsvis naturligare ut.

    Fast med tanke på vilket ingrepp mitt hår har varit med om, och hur många lager med mörk färg det var på så är inte resultatet så illa.

    Nu ska jag se vad jag har missat...

Svar på tråden Livets stora och små frågor