• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    muggles skrev 2009-05-18 14:27:32 följande:
    AM: Livia verkar ha många intressanta idéer för sig Har hon ett rikt inre liv tror du?!
    haha - precis! Något säger mig att även din lilla tjej har det ... (vågade inte skriva ut namnet - kom plötsligt inte ihåg om du brukar göra det eller skriva M ...?)
  • Vännerfan

    Håller på och läsa ikapp.

    Ställa kryddorna i bostavsordning, åh Cicci, det fick mig att gapskratta!!! Nu har du verkligen tråkigt! Sen blir jag sugen på förlossning nu också av allt ert prat!

    Grattis till vändning, Frullan!

  • muggles

    Vänner: längta till förlossning - näe! Men efter bebis - jodå

  • _koko_

    Hinner inte skriva mer just nu än en miljon grattis till Telis!!!!!! Har inte läst ikapp alls, får göra det ikväll, men just det nyheten har jag snokat rätt på.

    Så sjukt roligt att det inte finns ord!!! Och så himla nära mitt eget plus med Conny (2 år i morgon), jag bara ryser av lycka!!!

    Grattis igen till nenne också, vilken värphöna!

    Nu ska jag ta upp nyvakne sonen och åka till min mamma en sväng (jobbar hemifrån idag ).
    Kramar till alla!

  • fru AM

    Ja visst Muggles. Goa Moa! Jag blev bara lite osäker plötsligt och villle inte trampa i det berömda klaveret . Better safe than sorry

    Nu ska jag och storsonen iväg på vernissage som klassen ställer till med, för att samla ihop pengar till klassresan. Man måste köpa sitt barns tavla för 500:-, annars blir men extra debiterad 500.- för klassresan ... Härligt med valfrihet Hoppas han har målat ngt fint ...

  • Telis

    AM, Diana är jag inte så förtjust i (associerar för mycket med prinsessan Diana) men Fredrika, Lilly och Andrea tycker jag om. För att inte tala om Teddy, det är ju ascoolt! Men inget namn var detsamma mellan din och min lista.

    koko, tusen tack!

Svar på tråden Livets stora och små frågor