• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

    AM-du länkade för ett tag sen till en sida med massvis av skötväskor bla och jag lovade att skicka sidan till tjejkompisen som blev gravid av "misstag" men har glömt vad sidan heter . Kan du skicka den igen?

  • Liten med Mindre

    Cicci - vi har en källare som kan behöva några omgångar till. utan trappor i. Du är välkommen. Och det finns fortfarande dumlekakor kvar som belöning efteråt.

    Efter välförvärvad lunch ska jag nog försöka pricka av lite punkter på min röj-lista. Maken fyller år i morgon, så det var shopping i Sickla, och hittade lite fler pinaler åt honom. Han har ju redan fått en del kläder som vi hittat tillsammans, så det var skoj att hitta nåt han inte sett innan. Hade tänkt shoppa en liten tårta med, men det fanns inget lockande. Blev bara fin biff från Texas longhorn. Mmmm...med vin o gratäng i morgon. Mums!

  • Oupsie

    Smygläsare tittar in... kunde inte hålla mig idag

    Ville bara säga grattis till Telis och Nenne!

    En massa glädje i den här tråden idag

  • snaily

    Frullan - vad besviken du kommer bli vid visitationen av mig om du förväntar dig en fast 15-årig pojkrumpa

    Är väl bara att erkänna att jag är lite gubbig till sinnet då Passar ju bra att vi ska skaffa en liten farbrorshund! På torsdag ska vi åka och pussa på honom, längtar!!

  • snaily

    Nu ska jag sluta hänga här, fy på mig, dags att skära kulorna av en katt... he he heeeee *skrattar ondskefullt*

  • snaily

    Hoppas förresten att alla förstod att mitt förra inlägg var skämtsamt skrivet, jag är ju en snäll doktor!

    Men nu har jag iaf bevisat att jag inte är kille/man/gubbe, det finns nog inte en man i världen som tycker det är roligt att utföra kastrationer!

  • Fru FruLLan

    Hmmmm
    där fick teorin om gubbe alternativt pojkgänget sig en törn.
    Finns vel INGEN av manligt kön som inte får lite ont i själen eller pungen (kanske är det samma sak ) då det pratas kastrering.

    okej då snaily... du är vel den du säger att du är.
    MEN jag kan garantera att du kommer få ett par tjuvnyp när/om vi ses bara för att jag ska försäkra mig om den saken.
    bara så att du vet....

    Jag måste också slita mig härifrån en sväng.
    ses sen tjejer

    och grattis igen både telis, nenne och frejan.

    vilken underbar dag!!!!!
    puss

  • Fru FruLLan

    ha ha ha snaily
    där dkrev du samma sak som jag.

    fast hmmmmmm
    skulle en man erkänna det?????
    Näe föööör noggräknat. Du ÄR nog en man ändå, och en slug sådan....
    hmmmmm

    måste nog klämma mycket då vi ses.....
    särskilt på de mest avslöjande områdena....

  • Telis

    Cicci, maken visste att jag ville testa igår och han var okej med det. På eftermiddagen när jag blev kissnödig tänkte jag att nu gör jag det. Jag hade bestämt mig för att om det blev negativt så skulle jag inte låtsats om att jag hade testat, för att han inte skulle bli ledsen. Men så blev det ett sånt starkt plus så fort och jag blev så skärrad att jag bara ropade på honom att han skulle komma in (han satt ute) och så höll jag fram testet och sa "titta!". Stackarn fick nästan panik och sa "jamen, vad betyder det? säg då! vad betyder det?". Han hade ingen aning om hur det ska se ut och inte.

Svar på tråden Livets stora och små frågor