• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

    STORT JÄTTE GRATTIS TELIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Det är ju helt underbara nyheter!
    På brunschen förra söndagen var jag nog rörande överens med AM om att detta skulle funka
    FY fan vad roligt. Jag finner inte några ord, sitter inte och lipar men LER och jag kan inte sluta!
    Så otroligt roligt och vad jag har väntat på detta, din tur!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

    Själv har jag inte fött barn i natt heller
    Som ni säger, så kommer jag säkert gå tiden ut nu, det är 3 veckor till BF ungefär... men men any day kan ju vara the big day.

    Någon som kommer ihåg ur det hela startade för er?
    Jag minns inte så mycket med Victor, för jag var ju på fest och tänkte på annat!

    Kan det bara starta pang bom eller känner man ngt innan, typ att detta är ett tecken eller något annat?
    Slemmisen har ju gått lite i omgångar och jag har gjort en egen gyn undersökning för att luska lite, men jag är ju inte gynekolog, så jag blev inte klokare.
    Tillväxt UL när om en vecka (koko du frågade)...

    Vad trevligt ni verkar ha haft det i Gbg!

    Vänner, vink o krya på dig!
    Hoppas vi ses snart!

  • kängu

    Sele har vi, och bärsjal. Nödvändigt tror jag om man ska kunna rasta två hundar i koppel och dessutom ha med sig en bebbe. Filtar finns några stickade och ska även köpa filtar idag.

    MSW, vi har fått/lånat nästan allt. Har i princip inte köpt ngt förutom lite kläder och skötväska. Superbra!

  • fru AM

    Kängu: fast babysitter tror jag faktiskt de allra flesta gillar/har stor nytta av. Det blir lite intressantare för bebis att få lite överblick jämfört med att ligga platt på golvet som en skalbagge Låt morsan shoppa loss!

  • MSW
    kängu skrev 2009-05-18 10:19:07 följande:
    Sele har vi, och bärsjal. Nödvändigt tror jag om man ska kunna rasta två hundar i koppel och dessutom ha med sig en bebbe. Filtar finns några stickade och ska även köpa filtar idag. MSW, vi har fått/lånat nästan allt. Har i princip inte köpt ngt förutom lite kläder och skötväska. Superbra!
    Låter som vi ungefär..
  • fru AM

    Cicci: båda mina normalförlossningar har startat på natten så jag har sovit under första fasen, så jag har ingen aning om hur det "ska kännas" ...

  • kängu

    Tack för tipsen tjejer, nu ska jag ge mig i kast med det där lapptäcket!

    Ha en härlig dag alla!

    Och Telis, än en gång, massor med grattis till dig och maken!!! Underbara nyheter!!!!

  • Ore

    Nä men vad är det jag läser - Ett plus för Telis!!!

    Jättestort GRATTIS till dig och maken!!!!! Trodde du skulle hålla oss på sträckbänken ett tag till...

    Som andra här i tråden sitter jag nu på jobbet med glansiga ögon och undrar hur jag ska förklara det om någon kommer förbi? Ååååh vilken toppenbörjan på veckan!!!

    Och Nenne värper väl ägg för fullt nu..? *håller tummarna för att det är en hel drös med finfina ägg*

    Tack förresten för en jättetrevligt picknick i lördags. Synd att jag inte hann vara med på söndagen också...

  • MSW

    Vi har förresten tagit bort benen från vår säng i helgen, så nu är den 20 cm lägre, inte för att jag hoppas att A ska trilla ur igen, men skulle han göra det så blir det inte riktigt lika högt. Jag har också "bäddat" med filtar jämte sängen, där han får sova ist för sängen, när vi inte går ut så han somnar i vagnen!

  • fru AM

    Ego: har äntligen vågat titta på mitt snittsår/ärr: det ser ut att vara ett ca 10 cm, spikrakt, hårfint streck bara! Blev helt överraskad av hur fint det var!

Svar på tråden Livets stora och små frågor