• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Tinga, grattis till bra resultat på Varvet! Den gången jag sprang kom jag irriterande nog preciiis över 2 h, med en eller två minuter...

    Cicci, bra att du håller oss underrättade!

    Hemlig; jag tror inte heller man kan det, hoppas inte.

    Haft en väldigt lugn jourhelg (än så länge, peppar peppar) och är väldigt nöjd med att jag hunnit gå på boxpasset ikväll! Nyss hemkommen och lite darrig och trött i armarna...

  • Mrs  B

    Hej hopp alla!!!

    Hoppar in en snabbis och TACKAR alla för en trevlig picknick i lördags i Götet!!!!
    Malte somnade så klart när jag gick men sen fick jag en mammig, trött och rastlös Max istället. Gick till hotellet för lite dricka, godis och vila och sen var det full fart igen.

    Idag beslöt vi att ta en riktig familjedag och det blev väldigt lyckat! Universeum först och Liseberg sen. Max var mer än nöjd!!!!

    Frejis
    Stort grattis till ett bra UL och vad kul med en liten tjej!!!!!
    Det vill ju jag också ha.....

    Tinga
    Läste något snabbt om att ni köpt hus...
    Var? När? Hur?

    Ursäkta att jag annars är så mycket frånvarande men jobbet och svenskan tar all min tid just nu.
    Men efter den 12 juni lär ni se mig mer här.
    I´ll be back!!!!!!

  • Hemlig2009

    Tack! Jag brukar vara väldigt regelbunden så därför undrar jag om man kan vara sen av "psykologiska" skäl så att säga. Törs inte göra ett test, är bara rädd för att bli besviken.


    viktualia skrev 2009-05-17 21:45:41 följande:
    Hemlig - www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a11.html
  • _koko_

    Stort grattis till lyckat ul, frejis!!!

    cicci - Så bebisen är inte redo att komma ut ännu alltså. När var det du skulle på tillväxtul?

    Sitter i sängen med mobilen och orkar inte skriva så mycket., men jag har läst allt iaf!

    Kram på er!

  • Piggelin1

    Gomorron!!
    Tack alla skåne- & västgöta- & gbg-töser för kanontrevliga dejter både lördag & söndag!!

    MrsB - vi kunde nästan vinka till dig - vi var ju på andra sidan Korsvägen, på Incontro (vid Gothia) igår!

    Nenne - lycka till idag!

    Cicci - håller med vem-det-nu-var - du kanske går fulltid denna gången?!

  • muggles

    Piggelin: vinkivink! Läste just ditt mejl, svar kommer...

    Hemlig: som BS nämnde så kan tanten var några dagar sen pga att man inte hade ÄL men troligtvis är det väl andra orsaker Har du några andra symptom? Flytningar, nästäppa, gaser, knip i magen, knip i brösten...?

  • Telis

    Hej och god måndagsmorgon på er! Skönt att det är kortvecka.

    Ett stort HEJA HEJA till nenne som förhoppningsvis är i Falun nu. Hoppas att det blir fjorton perfekta små ägg som blir fjorton perfekta små embryon som blir fjorton (eller åtminstone par stycken) perfekta små barn.

Svar på tråden Livets stora och små frågor