• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Hm, Iris vägde ju 4,5 kg när hon behagade titta ut en vecka för sent, nästa får banne mig inte vara större! Hoppas jag slipper gå över den här gången.

    Frejis, lycka till idag!

    Cicci, oj, har man någon aning om hur stor man tror att den är?

    Jag måste säga att jag beundrar alla här som inte tar reda på vad det blir utan går runt i ovisshet i nio månader, det gjorde vi inte med Iris och kommer inte att göra den här gången heller.

    Har fått klartecken till en kisse till, nu gäller bara att hitta rätt kisse!

    Nenne, hur var det som någon frågade, är ni fodervärdar så att det automatiskt blir en kull efter henne eller är det helt enkelt ert val att para henne en gång?

  • _koko_

    AM - Jag känner lite som du förutom att jag ju fortfarande är gravid, gissar på sen 30-årskris i mitt fall. Tycker conny växer så fort och får känslan att livet snart är över... *Panik* Försöker ruska av mig det, vissa dagar går det bättre, andra sämre. Hoppas det går över helt snart.

    MSW - Conny har blåmärken precis hela tiden, men har peppar peppar aldrig gjort sig ordentligt illa. Som vår bvs-sköterska sa: "han har ju inte behövt sy nånstans ännu iaf", hon kan verkligen se det positiva i allt.
    Och apropå vårdguiden så GILLAR jag den! Dels har jag aldrig uppfattat dem som kortfattade för att få bonus (skrämmande), och dels fyller det verkligen ett syfte för såna som mig (som mest behöver lite bekräftelse att jag gör rätt och få veta vad jag ska vara uppmärksam på). Men det är ju tragiskt om folk litar mer på dem som inte ens träffat den sjuke/skadade än sin egen magkänsla.

    sweet - Det fick iaf mig att börja lusläsa mina hudkrämer etc och t ex slänga connys barn-solkräm som innehöll två olika parabener... Hittade en annan på ekologiska barnmatsbutiken.
    Men det du nämner (hormoner man kissar ut osv) går ju inte att värja sig mot! Man kan ju inte sluta dricka vatten liksom.

    Cicci - Vilken ovan tanke att du kan vänta en STOR bebis. Men som sagt, victor var ju väldigt stor för sin ålder när han kom ut, så egentligen är det kanske inte så konstigt. Du är helt enkelt en turbomaskin som barn blir färdiga snabbare än vanligt i.

    Tummarna hålls skihårt för frejis idag!

    Ikväll kommer kissen!!!!!

  • _koko_

    Just det, nenne, vad roligt att ta kull på nancy!!! Det skulle jag också vilja göra någon gång. Drömmer ju om en sibirisk katt, men det får vänta till senare i livet.

    BS - KUL att det blir en kompis till nya kissen, håller med alla tidigare talare om att det är mindre jobb med två, inte mer. Möjligen mer hår att städa upp, men när de får gå ute är det inte så mycket sånt heller. Alla jag känner som är kattallergiker kan vara hemma hos oss nu, de flesta till och med utan allergimedicin! Kan ju iofs också bero på att det städas betydligt oftare hemma hos oss nuförtiden (eftersom vi inte gör det själva)...

  • snaily

    BS, kul med en till kisse! Vad blir det för sort?

    EA, ha så kul på möhippan! Låter verkligen tröttsamt med dina spottings!

    Försöker inte cykla ikapp mer er längre EA och Mugglan, snart blir jag nog varvad

    Lycka till på RUL Frejis!

    Håller med Lappis, att träna på morgonen är sjukt jobbigt.

    Är det nu i helgen det är Göteborgsvarvet? Lycka till alla hurtiga som tänker springa!! Skulle gärna gjort det själv men pajade ett knä på just Varvet för 6 år sen och har efter det inte klarat av att springa längre sträckor på asfalt. Tyvärr.

    Nu måste jag jobba, verkar bli en kräkig helg.

  • FruCicci

    BS, vad roligt att du har fått klartecken till en kisse till!
    Som Frullan skrev igår, så tror jag det är bra för dem att vara 2 stycken. Alla djur mår väl bra av att ha en kompis hemma om man har möjlighet till det. När jag var liten hade jag fåglar och de klarade sig inte om de inte var 2...

    Ha ha, nä att du skulle ta reda på könet på detta barn är ju lika säkert som Amen i kyrkan!
    Och nej på din fråga, man vet ju inte alls hur stor den är, men den är större än vad Victor var i denna veckan. Ligger över medelkurvan nu. Det är ju därför vi ska jag tillväxtUL.
    Jag när lite nojjig idag, känner mig orolig i kroppen... usch...
    Slemproppen har gått i delar, idag kom en härlig snoris med lite brun/rött i Kanske blir söndag ändå (not)

    Nu ska jag nog ta mig samman och skrura kaklet i badrummet!

  • FruCicci

    MSW, Victor var endast 4 månader när han trillade ner från skötbordet. Det var hemskt!
    Jag troddde inte att han kunde röra sig så mycket, det kunde han inte heller, men han hade sparkat med benen så mycket så rumpan hade åkt ner mot kanten och han tippade över!. Tack o lov var det bara ett fall på 40 cm, men otäckt och man kände sig sååå kass sen.
    Sen fick jag massa pekpinnar av en kompis (som så klart är lärarinna) och jag kände mig ännu uslare!
    Hur som, det var inte sista gången han trillade
    Händer hela tiden nu och det går oftast bra!
    KRAM

  • Telis

    Cicci, jag tror att det är jättebra att du gör det som du mår bäst av. Särskilt nu när bebisen är färdigbakad, hoppas att det blir en rejäl fest på lördag och en liten nätt förlossning på söndag.

    Hej Frejis, hoppas på ett riktigt bra RUL idag utan dåliga nyheter och med en braaaaaaa läkare! Och att lilltaxen mår bra!

    Träna på morgon? Never in my life! Jag blir illamående bara av att gå till bussen.

  • FruCicci

    Tack & Puss på dig Telis!
    Skura kakel var det ju.... fastnar framför datorn i dag... det har jag inte tid med!

  • Telis

    EA, men så förbenat irriterande med dina spottings! Jag hade det för ett par år sen, fick spottings nästan två veckor av fyra under fyra-fem månader. På sommaren också naturligtvis. Jag var hos gynekologen som sa att allt var normalt och såg bra ut jadda jadda. Sen bara försvann dom och har inte kommit tillbaka.

  • Lapinette

    Telis - det är ju ett tecken!!!! ... sorry, kunde inte låta bli.

Svar på tråden Livets stora och små frågor