• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    Koko
    sant!
    OOh uppdaterat hemförsäkring! *pling* vuxenpoäng!

    F ö tycker jag arlas mjölkförpackningar suger - och vad ofräsch när man vridit av flärpen och mjölken står öppen i kylskåpet och bara insuper allt annat gojs som liigger där! Huuuuu! Och sen klämmer man för hårt så skvimpar det över. Nä, det går fetbort.

    Något som jag kom på ligger och gojsar i vår kyl är en forbondekorv från Järvsö (tror jag) fy FAAAN vad gott! Jag tror det finns på östermalmshallen, men det kanske passar bättre till öl än champagne.

  • Telis

    nenne, vad bra att ni ska äta libanesiskt bägge två. Dom gånger när bara min man har gjort det så brukar han få sova på soffan.

  • nennesjuttioåtta

    Grodan,
    hahaha ja äntligen har jag något att tillföra sova-dåligt-diskussionen. Fast vet inte om mina tips kan överföras på barn... *hmmm*

    Ttelis
    vad är astigmatisk egentligen?

  • _koko_

    Ååååh, libanesiskt!! Det har jag inte ätit på hur länge som helst... Var nästan stammis ett tag på Hoummus på Döbelnsgatan, mums!!

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    vadå, blir man kass i magen? Eller luktar man illa någon annanstans?

    Jaaa Färila är det ju! Visst är den god! på knäckebröd!!!!!

  • Grodan12

    Här tycks den fina blusen finnas i strl medium Tinga(vad det nu innebär) www.havenstockholm.se/ men den kanske du redan har hittat.

    Nenne, tror säkert att det fungerar med samma metoder på barn och kattungar, jag får helt enkelt försöka trötta ut lillgrodan på kvällarna

  • nennesjuttioåtta

    Grodan
    Bra idé. Det finns en vippa med fjädrar som är Nancys favorit. Om man svingar den fram och tillbaka framför lillgrodan och så han får snurra runtruntrunt kanske han blir sig trött. En lillgroda borde ju vara minst lika bra på att hoppa som en katt.

  • Telis

    nenne, hmm, jag vet inte om jag kan förklara det så att det är korrekt precis. Men jag tror att det är så att hornhinnan inte är riktigt kupad som den ska, den är lite ojämn vilket att man inte har fokus på samma ställe vertikalt och horisontellt. Det i sin tur gör att raka linjer inte blir skarpa och raka utan lite hackiga och suddiga. (Förlåt alla optiker, det här var säkert en grovt populärvetenskaplig förenkling.)

    Libanesiskt ger en grotesk vitlöksandedräkt som kan slå ihjäl en gnu!

  • Liten med Mindre

    Telis - jag vet att de kan korrigera astigmatism - men inte hur "grav" den kan vara. Bäst är väl om du gör en förundersökning och får resultat direkt. På memira kostar det dock att göra undersökningen, medan andra har den gratis.

    Å andra sidan har du ju nya fina glasögon att njuta av.

    Nenne - vi busar upp Mindre så gott vi kan före läggdags. Inte för att hon verkar bli tröttare av det, hon håller ju igång hela dan innan oxå. Men hon ska ha skoj före läggdags i alla fall. Och det är sååååå segt när hon är jättetrött ibland, eller när vi är krassliga. Det är ju elakt men bekvämt att bara kittla henne för att få henne o skratta... *skäms* Så lite tafatt blir det också.

Svar på tråden Livets stora och små frågor