• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • FelizLane

    jag började idag med renkur.... Tänkte ta en vecka i taget... Började med att äta gröten till frukost.. men den var ingen höjdare tycker jag..

    Där jag köper får vi plocka fritt från alla smaker till en låda! Perfekt tycker jag :) Så tog några soppor också.  

    Får ni tugga tuggummi? Min säger att det inte går, men jag förstår inte skillnaden på de där minpastillerna som är sockerfria och sockerfritt tuggummi?

  • MJ 2011

    Hej! Vad roligt att hitta en aktiv tråd! Har läst en del gamla för att få lite inspiration och tips! Jag har nu gjort tolv veckor på ren kur, så börjar tröttna lite ;) Men det har ju givit resultat! Men jag har druckit light läsk ibland och även tuggat tuggummi! Inte varje dag, men någon gång ibland när man behöver det. Min rådgivare sa att det var helt ok! Är det ngn som har kört kombinerad kur? Är lite rädd för att nu gå tillbaka på kombinerad med risk för att man ska sluta gå ner...

  • Madelen867

    MJ2011 - hur mycket har du gått ner?


     


    Jag är inne på min 16:e vecka ren/komb kur. Har gått ner 25,2kg. :)


    Denna vecka har vågen minskat betydligt snabbare än innan. Har börjat inför lite kött till kvällsmålet nu. Beroende på hur mycket kött jag ätit har jag hoppat över shaken.


    Men visst är det härligt att se hur siffrorna på vågen minskar hela tiden. Nu väger jag 72,2, när jag startade vägde jag 96,8 tror jag. Att komma under 90, 80 har varit fantastiskt. Nu är jag nära att väga 60-något. Wow. 68 är mitt mål. Jag är normalviktig nu, vill bara få bort lite av mina lår/rumpa. Omkrets midja i nuläget 78 cm.

  • MJ 2011

    Madelen 867


    Jag har idag gått ner 21,5kg :) Började igår att äta lite protein till middagen, har också funderat på hur jag ska göra med shaken om man tycker att man fått i sig tillräckligt. Blev ju också sjukt mätt av att äta!
    Känns skönt att veta att man ändå går ner bra även fast man äter! Jag började strax över dig, 100,1 men har samma målvikt ;) Så jag har strax över 10kg till att gå ner.... Men det är ju underbart skönt att det redan försvunnit en hel del. Jag har lite svårt att fokusera på det man redan gjort, tänker hela tiden på det som är kvar så hinner inte alltid stanna upp och njuta av det som redan skett...


    Jag har faktiskt inte tagit mina mått, men ska nog börja med det! KAnske behövs nu när det inte är så mycket kvar och ändå se skillnad på kroppen..


    Har du ngn plan för hur du ska göra när du nått din målvikt?

  • Madelen867

    Jag har börjat införa lite protein nu och ska göra så denna månaden ut. Sedan tänker jag att jag i oktober kommer ersätta en shake med tallriksmodellen. Vet inte om det funkar. Men jag får testa, annars får det bli kött och sallad och lite kolhydrater.

  • One4all

    ahaa,nuu så hittade jag rätt, en aktuell tråd i ämnet!
    Jag började 26/9,dvs detta är min 4e dag på ren kur Slanka & Cambridge.

    Har kört ren kur en gång för flera år sedan och funkade riktigt bra,då var startvikten lägre än nu och jag körde då 2 veckor ren kur och övergick till 2 mål shakes och ett mål nästan bara protein,höll på ett par månader.
    Funkar kanon och jag fortsatte gå ner långt efter pga att jag lade om kosten helt. Slank o fin!

    Nu kom livet emellan och jag har ofrivilligt gått upp 8 kilo på mkt kort tid,men jag fick offra mig och jag visste om att jag skulle gå upp mkt i vikt men det var värt det.
    Så nu är det dax, eller rättaresagt jag har ju redan börjat!

    För min del är cambridge och Slanka de ända drickbara, och visst- färdiga shakes från Naturdiet.
    Förra omgången lyxade jag till det ibland med en bar o kaffe, typ som en fika istället för tex middagsshaken.Men det satte igång mitt sötsug för de är ganska söta,man faller vanligtvis ur ketos...o blir lite putt. Men det kan kännas värt det för att få en låtsasfika!

    Jag behöver gå ner minst 8 kilo denna rundan, jag vet,jag har ingen gigantisk övervikt men det är absolut för mkt för min trivsels skull,ingenting passar o tuttarna fick det mesta.. jag vill ju trivas!

  • Flora1

    Hej Tänkte ansluta mig här hoppas det är okej, börjar med cambridge på tis och tänkte köra bara pulver ett tag framöver.

  • Emmox

    Hejsan! 3:e gången jag hoppar på CK-tåget. Gick ner 5 kg första gången (2 veckor) och ca 4 kg senast (1 vecka och 5 dagar). Har gått på LCHF och sedan har det varit jobbigt med alla studier så det har resulterat lite godis hit och dit + nya p-piller fick mig att hamna på nuvarande vikt 68kg. Orkar inte vara överviktig, så nu ska jag ta mig i kragen och fixa en slankare kropp!

    LÄNGD: 164
    ÅLDER: 24
    MAX VIKT: 70
    VIKT START C.K: 68
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: REN!
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Förhoppningsvis tills vågen visa 55kg
    SLUTMÅL: 55 kg
    DELMÅL: 62 kg
    BELÖNINGAR: Inga
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: LCHF - fast enbart kött
    MOTION: Powerwalk

    Är inne på min 3:e dag. Fuskade 1:a dagen på kvällen med 2 toastade mackor (vilket innebär 4 st skivor vitt bröd med fet ost, skinka och tomat...) men tisdag och idag har gått suveränt! Var inne och köpte en vecka CK till och har precis prövat Mango - fungerar väldigt bra! Gillar inte milkshakes i vanliga fall så har lite svårt för denna typ av "mat".... men skam den som ger sig! Lycka till allihopa! Återkommer om några dagar om "processen" - tänker inte väga mig förrän på söndag.

    /E

  • Madelen867

    Välkommen!


    Jag kom på att jag inte fyllt i listan. Här kommer en liten egen variant.


    Startvikt (21/5): 98,6


    Delmål 1: 88 klarat 2/7


    Delmål 2: 80 klarat 13/8


    Delmål 3: 73 klarat 30/9


    Målvikt: 68 kg (på hemmavågen).


    Vikt idag (30/9) 18 veckor: 73,0


    Totalt: -25,6 kg


     


    Det är förra veckans vikt. Jag ska väga mig hos konsulenten imorgon och tror jag gått ner minst 1 kilo.


    I morse visade vågen 70,9 så det är drygt 3 kilo kvar nu. :) Det kommer nog gå lätt nu när jag kör ren kur igen. Fast jag kommer fortsätta med ett mål vanlig mat per helg så det är inte strikt ren kur.


    När hemmavågen visar 68kg tänker jag äta två ck om dagen och sedan ett mål kött och ev. lite kolhydrater.

  • Emmox

    Oj, ni är verkligen duktiga här! 16 veckor?! Jag har alltid orkat två veckor som mest! Men nu tänkte jag storchansa på att gå ner ca 10-15kg på 10 veckor. Det är ju ca 1kg i veckan så det är jag nöjd med. Vågade inte väga mig i söndags... haha! Min kompis som går på xtravaganza sa åt mig att jag är så fixerad vid vågen att jag bör mäta mig istället. Så det ska jag göra! Har gjort det innan i augusti så jag har lite att jämföra med! Jag vet ungefär hur mycket jag väger när jag kommer i mina "smalisjeans".

    Idag har jag gått exakt en vecka på CK och jag känner mig ovanligt taggad! Vaknade imorse och bara "wow, jag ska minsann klara detta! Kan dem så kan jag!"

    Stort tack till er tjejer, ni är en stor inspiration för oss som inte tror att man kan!

    . Därför ska jag ge er mina mått och så kommer jag en gång i veckan att skicka nya. Tror det kan bli olika dagar men att jag ändå försöker! Lycka till allihopa! En ny vecka, nya möjligeter.

    Jag mäter mig där jag är störst.

    2011 08-aug 10-okt
    Midjemått 88,5 86
    Smalast på midja 74 73
    bröstkorg (under bröst)
    75 73
    överarmar 29,5 29
    höfter 96 95
    stuss 107 104
    lår 63 61
    vader 36 36

    /E

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!