• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Äntligen är det min tur

    OHHH då ska jag kolla upp de där skorna!!! Var ar du köp dina???
    Mina beinnor har spökat i flera år. Jag va topptränad svetisledare en gång i tiden, men tränade för mycket så beninnorna pajjade. Det går inte över. Har provat alla salvor, massage, sprutor mm mm

    Förstår att du inte vill lämna över dina blommor till nån annan...

    Håller nån av er på med nån diet också???

  • passionsblomman

    Här kan du läsa allt du vill veta om de skorna!
    jag köpte mina i Sportaffären i vårt lilla centrumm. Återförsäljare finns också med på den här sidan.

    Änthttp://www.swissmasai.se/

    Vad gäller diet har min grundinställning varit -och är att jag inte ska ha en massa förbud utan istället lägga till saker. Dvs:

    *regelbundna matvanor-min absolut största fallgrop.

    *Alltid grönsaker/ frukt i alla mål, halva tallriken vid huvudmålen.

    *mer grova fibrer som fiberhavregryn ist för vanliga

    De begränsningar jag har är:
    *En festmåltid i veckan med trerätters och vin eller whatever, efterätt, you name it.

    *lördagsgodis

    *Förra året på jobbet slutade jag förmiddagsfika och fikade bra på m med min son om jag nu skulle fika. Eller vid vännineträff tex.

    Detta i kombination med massor av stvgång fungerade utmärkt.

    Nu har jag dock precis avslutat en vecka med den sk "Sjukhusdieten" och det gjorde jag för att jag käde ett starkt behov av att rensa hela systemet på allt socker och skit. Jag var väldigt svullen osv.
    Dieteten baseras på en grönsakssoppa som man äter obegränsat av i kombination med olika andra saker de sju dagarna. Man äter massor och är aldrig hungrig-men går ändå ner i vikt oc h lever och njurar får en nystart.
    Min sambo gick ner 5 kg. Jag vet inte varför, men jag gick ner 2,5 Kanske för att jag går hemma och tar det lugnare, medan han jobbat hela tiden plus har hög förbränning och styrketränar...

    Det känns som ett bra utgångsläge för att fortsätta på en lite nyttigare bana än godis och fika och mack-banan jag var på förut iallafall.

    Gud, vilken utläggning!

    ligen är det min tur skrev 2009-04-28 09:32:02 följande:


    OHHH då ska jag kolla upp de där skorna!!! Var ar du köp dina???Mina beinnor har spökat i flera år. Jag va topptränad svetisledare en gång i tiden, men tränade för mycket så beninnorna pajjade. Det går inte över. Har provat alla salvor, massage, sprutor mm mm Förstår att du inte vill lämna över dina blommor till nån annan... Håller nån av er på med nån diet också???
  • Äntligen är det min tur

    Jag påbörjade en diet men va tvungen att sluta. jag öll på o svimma o va ensam med dottern hemma.Men jag hann krympa magsäcken lite iaf... Sen fick jag magktarr som nu inte e skönt. Det blev massa jobbig på jobbe. Då kommer den direkt....

    Jag ska bara tillbaka till Skipperdieten så VET jag att jag mår bra o orkar ALLT!!!

    Ska kolla skorna.... TACK!!

  • passionsblomman

    Vad är den där Skipper-dieten för ngt?
    Ännu en ny jag aldrig hört...

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-28 10:26:26 följande:


    Jag påbörjade en diet men va tvungen att sluta. jag öll på o svimma o va ensam med dottern hemma.Men jag hann krympa magsäcken lite iaf... Sen fick jag magktarr som nu inte e skönt. Det blev massa jobbig på jobbe. Då kommer den direkt....Jag ska bara tillbaka till Skipperdieten så VET jag att jag mår bra o orkar ALLT!!!Ska kolla skorna.... TACK!!
  • passionsblomman

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-28 10:29:34 följande:


    Här är en länk till alla dieter som finns typ.... De tråkiga är att man bara går upp massa eferåt!!! www.viktvakten.se/sahlgrenska_metoden_rikshos...TACK!! Nu har jag hittat åerförsäljare i Stan. vad kostar de??
    Mina är i skinn och de kostade 2300 kr!

    De i syntet låg ett par hundra under.

    Men jag lovar och svär att de är värda pengarna! För en vecka sedan stod jag och visste inte om jag skulle skrika eller gråta ute på vägen med mina trasiga ben. Nu känner jag INTE ETTSMACK och känslan är att jag skulle kunna gå hur långt som helst i dem! (att vi sedan lär få leva på grönsakssoppan av rent ekonomiska skäl denna månad, tja, det får vi väl ta då... )
  • Im yours

    Det låter underbart med de där skorna, ska höra mig för med läkare osv innan jag påbörjar.

    Är det Anna Skipper det snackas om?

  • passionsblomman

    Det ÄR underbart! *jätteglad*

    Skipper vet jag inte...*förvirrad*

    Är det hon som viskar du äääär vad du äter när de tar i skafferidörre numera?
    (jag har inte den tv-kanalen så jag har aldrig sett detprogrammet)

    Vänta nu...Äntligen är det min tur...var du MED i det programmet förresten? Var inte du på Tv här i höstas och jag inte kunde se det???

    Im yours skrev 2009-04-28 11:47:20 följande:


    Det låter underbart med de där skorna, ska höra mig för med läkare osv innan jag påbörjar.Är det Anna Skipper det snackas om?
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor