• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Megi

    Fenixx: Ja det är klart att man vi få det bästa hehe =) Det är dax för oss oxå att bestämma oss he för festloka iaf. Vi ska va rätt så många 170, så vi har tittat på två lokaler som är fina o passar oss, men kan inte bestämma oss för vilken det blir =)

  • Krystal

    Åhh..vad alla verkar duktiga med planerandet...det fixas med bokningar av kyrka, musik, festlokat, mat....klänningar provas och beställs och det klipps och klistras med inbjudningskort till höger och vänster...
    Aaaa..man får ju ångest...då man själv inte har kommit något närmare med att fixa hur man vill ha det....

  • Fenixx

    megi>> oj ja det var ganska många, då begränsas det väl med bra festlokaler ganska fort kan jag tro. får se vilken ni väljer sen då.

    idag pratade jag med mamma i telefon och hon är så lyrisk och vill att vi ska leta runt efter passande klänning till henne och hon frågar vilka färger man kan ha osv osv hon tycker temat och allt runt om låter kanonbra, så det är jätteskoj.

    som MissM sa förut idag... mammor är grymma.

  • MissMijah

    NU ringde UPS på min dörr och skulle leverera m2b´s manschettknappar jag ebställt från usa. Men jag var tvngen att betala igen, för tull osv. och ahde inga kontanter ute så de ska komma tillbaka nästa vecka.

    Men åh! Jag som var så spänd på att få se dem!

  • MissMijah

    Kan de inte liksom,ringa först och säga det? Så man har en chans?
    de måste ju få åka många turer i onödan för att folk inte har pengar ute. Eller så borde de åtminstone kunna ta kort?

  • sarahkka76

    Ja, det verkar som att planeringen tar fart igen till hösten för de flesta av oss. Jag kommer att jobba hela sommaren och kommer att vara ledig max 2 dagar i veckan så jag kommer inte att ha tid, så för oss blir det också till att sätta fart till hösten.

    Vill börja titta på ringar, sambos kläder och handla klart dekorationsdiamanterna och dukarna.

  • Megi

    Fenixx: ja det gör det faktiskt =( Men vi har hittat två som är för 300 pers så det är ju bra.. vi ska ha live musik med ett stort band, i ena lokalen finns en scen. Men sen är storlarna så fola så vi måste ha stolsöverdrag hehe... inte lätt det här me planering o inte lätt att bestämma sig...

  • tesand

    Festlokalen är bokad=)prästen är bokad ( en kompis mamma som är präst ska viga oss och det känns speciellt..).. Ha lagt upp min klänning i mitt galleri så går gärna in och säg sen vad ni tycker=)jag verkligen älskar den=)

  • rosesarered
    Krystal skrev 2009-05-22 14:18:31 följande:
    Åhh..vad alla verkar duktiga med planerandet...det fixas med bokningar av kyrka, musik, festlokat, mat....klänningar provas och beställs och det klipps och klistras med inbjudningskort till höger och vänster...Aaaa..man får ju ångest...då man själv inte har kommit något närmare med att fixa hur man vill ha det....
    Vi är inte heller så duktiga. Men jag tror att det mesta faller på plats med tiden. Vi vet iallafall vigselplats nu och det känns bra
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6