• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

    Mycket bra Lappis!
    Hoppas du får ordentlig hjälp i Uppsala idag! Kram!

  • muggles

    Lappis: jag hoppas så att de här envisa cellerna ska ge upp nu. Tänk om det vore så bra att du har lättare att bli gravid nu när kroppen har varit gravid en gång?! Då kanske det kan vara värt all skit? *hoppas*

  • Fru E

    *Gäsp*
    Att börja veckan med rödvin och bubbel en måndag var kanske inte det bästa men ett trevligt sätt att fira födelsedagar/bröllopsdag med vännerna igårkväll. Lite småsegt idag men det får vi ta

    Mrs B-hoppas Malte kommer på rätt köl nu så du får det lite lättare

    Lappis-bra att du får en läkare som verkar vettig och som tar tag i saken

  • Lapinette

    Just nu vet jag inte och just nu känner jag inte ens för att bli gravid. Just nu - vill jag leva, just nu! Varför poppade Tomas Ledin upp i min skalle?

  • Ore

    muggles: Härligt att få proffs-stöd i tvättmaskinsfrågan!

    Lappis: Jaaa, en läkare som tar problemet med vilsna celler på allvar, och faktiskt tycker att något kan behövas göras!

    BS: Grattis till Iris på namnsdagen!

  • Mrs  B

    Hej hej

    Malte är fortfarande helkass i magen.... men har sovit ok iaf.

    Somnade i vagnen igår (eftersom han hostar så mycket) vid 19 och sov till 21. Sen hade maken honom i soffan en timme och sen somnade han om Malte i hans egen säng (numera inne hos oss igen). Sov sedan till 04 (tjohooooo ), därefter tyvärr mest gnäll och en normal bajsblöja vilket gjorde att jag sen trodde att han var bra i magen. Men icke....... har redan lagt två blöjor till.

    Nu sover han i vagnen igen sen 9.30. Får hoppas att det är förkylningen som satt sig i magen och inte någon magsjuka.

    Vet bara inte vad jag ska ge honom för att stoppa magen.....
    blåbär och banan funkar sådär, vitt bröd kanske???????

    Ska kika vidare på sömnmetoderna och läsa in mig lite och sen får vi köra igång när han har blivit frisk igen.

  • fru AM

    MrsB: jobigt med lös-i-magen-Malte. Kanske pasta kan hjälpa (inte fullkornsvarianten)?

    Måste bara delge er det senaste i färgdebatten hemma. Livia gick förbi tamburen där jag målat upp fyra stora kvadrater av de tänkbara färgerna ... Jag frågade henne vilken hon tyckte var finast. Hon stegade utan en sekunds tvekan fram till MIN färg, pekade och sa DEN! Pappan blev lite lång i ansiktet

  • Lapinette

    AM - säkert att du inte viskade lite försynt i hennes öra innan ni gick ut i hallen?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare