• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • tallolin

    Hej!

    Kul att det är fler än jag som har börjat boka kyrkor, lokal osv. Man har känt sig lite hysterisk. Flera av de som har bokat in oss men bett oss att återkomma senare för de har inte haft någon almanacka för 2010
    I dag var jag och min mamma och beställde allt material till inbjudningar, kyrkohäften, sånghäften och placeringskort.
    Jag hade en kupong med 20% på panduro som går ut nästa vecka så då tyckte jag att det var roligt att kunna utnyttja den. Det gör nog lite mer än 300 kr så det är ju alltd något att spara.

    Lillamaa, såg att du skrav att ni hade köpt karaffer. Till vin antar jag...hittade ni några till bra pris och hur många räknade ni med? Undra om man kan hyra det där man hyr porslin, det måste jag kolla.

    Vi har bokat en till lokal idag (!!!) vi kan ju inte bestämma oss. Men nu kändes detta så bra. den ligger i en park och är ett hyfsat pris 2100:- den andra kostar 7500:-
    Sen efteråt kollade jag på hemsidan och ser att det är en bild där det är uppdukat och stolarna är sådana där vita plaststolar som man har utomhus. Med blommiga dynor till.
    Är jag petig nu? men det känns ju inte snyggt när man lägger ner tid och pengar på att dukningen för övrigt ska vara så fin.

    Bubblor eller ris? Hur har ni andra gjort? Kul att ha både och. Det är väldigt mysigt med såpbubblor, jag är också sugen på det men jag var på ett bröllop förra året och på vissa klänningsmaterial blev det fula fläckar. Kanske är olika sorters bubblor men kan ju vara något att tänka på.

    Långt inlägg...sorry...kram...

  • pandis81

    jag hade gjort det definitivt, det måste ju finnas någon möjlighet att både sy in eller sy ut om det skulle behövas.
    Vem vet du kommer kanske aldrig mer få den chansen att köpa en så billig klänning och tänk pengarna ni sparar och kan lägga på något annat. tex mat som kostar dessto mer.

    Får man fråga hur den ser ut och vart du har hittat den någonstans.


    makupala skrev 2009-02-05 22:32:46 följande:
    har hittat min drömklänning tjejer!och den kostar bara ca 1000 kr inkl frakt!!!hade ni slagit till och köpt den redan nu?trots att det är 1,5 år kvar till bröllopet..behöver råd och argument för att övertyga sambon också..
  • pandis81

    jag har beställt speciellt bröllopsbubblor. Och dom ska inte ge fläckar i alla fall inte vad jag har hört. Vi har beställt bubblor till hälften och kommer att ha ris till hälften.

    Vi kommer att boka lokal och kyrka i april.


    tallolin skrev 2009-02-05 22:33:31 följande:
    Hej!Kul att det är fler än jag som har börjat boka kyrkor, lokal osv. Man har känt sig lite hysterisk. Flera av de som har bokat in oss men bett oss att återkomma senare för de har inte haft någon almanacka för 2010 I dag var jag och min mamma och beställde allt material till inbjudningar, kyrkohäften, sånghäften och placeringskort.Jag hade en kupong med 20% på panduro som går ut nästa vecka så då tyckte jag att det var roligt att kunna utnyttja den. Det gör nog lite mer än 300 kr så det är ju alltd något att spara.Lillamaa, såg att du skrav att ni hade köpt karaffer. Till vin antar jag...hittade ni några till bra pris och hur många räknade ni med? Undra om man kan hyra det där man hyr porslin, det måste jag kolla.Vi har bokat en till lokal idag (!!!) vi kan ju inte bestämma oss. Men nu kändes detta så bra. den ligger i en park och är ett hyfsat pris 2100:- den andra kostar 7500:-Sen efteråt kollade jag på hemsidan och ser att det är en bild där det är uppdukat och stolarna är sådana där vita plaststolar som man har utomhus. Med blommiga dynor till.Är jag petig nu? men det känns ju inte snyggt när man lägger ner tid och pengar på att dukningen för övrigt ska vara så fin.Bubblor eller ris? Hur har ni andra gjort? Kul att ha både och. Det är väldigt mysigt med såpbubblor, jag är också sugen på det men jag var på ett bröllop förra året och på vissa klänningsmaterial blev det fula fläckar. Kanske är olika sorters bubblor men kan ju vara något att tänka på.Långt inlägg...sorry...kram...
  • makupala

    har nu lagt upp bild i galleriet, men tänker be dem ändra ryggen till snörning istället för dragkedja som på bilden..
    sen ska även det blåa bytas mot lila..


    pandis81 skrev 2009-02-05 22:46:10 följande:
    jag hade gjort det definitivt, det måste ju finnas någon möjlighet att både sy in eller sy ut om det skulle behövas. Vem vet du kommer kanske aldrig mer få den chansen att köpa en så billig klänning och tänk pengarna ni sparar och kan lägga på något annat. tex mat som kostar dessto mer. Får man fråga hur den ser ut och vart du har hittat den någonstans.
  • MV85
    makupala skrev 2009-02-05 22:52:02 följande:
    har nu lagt upp bild i galleriet, men tänker be dem ändra ryggen till snörning istället för dragkedja som på bilden..sen ska även det blåa bytas mot lila..
    Den klänningen har jag oxå funderat massor på... Men hittade en annan sen! Men ska oxå ändra färger då de visar i blått på bilderna och jag ska ha vinrött
  • makupala

    jag föll verkligen pladask för denna, är helt såld och bara MÅSTE ha den! hihi..


    MV85 skrev 2009-02-05 22:57:44 följande:
    Den klänningen har jag oxå funderat massor på... Men hittade en annan sen! Men ska oxå ändra färger då de visar i blått på bilderna och jag ska ha vinrött
  • makupala

    min m2b kom precis hem från jobbet, sprang och mötte honom i dörren och förklarade läget.. att jag hittat mina drömmars klänning och bara MÅSTE ha den!

    Svaret jag fick var: "Okej, men då får du verkligen inte ångar dig!"

    Weeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • pandis81

    den har jag faktiskt också kollat på för länge sen. men så hittade jag min som var mer jag.

    Men den är jättefin. Ändringarna låter också fina.

    Förövrigt tjejer så gillade mannen plastrongen och den lilla näsduken som man fick med och smyckena var också fina så det behåller vi. tror som sagt att det behövs lite mörkare toner på honom då kostymen är ljus.

    Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon åker vi till Linköping och familjen. Så blir det disney on ice.

    Men om jag inte hinner komma in imorgon bitti så får ni ha det så bra i helgen..
    eller äsch det är klart att jag kommer in innan vi åker.
    sov gott tjejer.

  • pandis81

    hihii
    även om du gör det så är ju inte 1000 kr hela världen då kanske..


    makupala skrev 2009-02-05 23:01:19 följande:
    min m2b kom precis hem från jobbet, sprang och mötte honom i dörren och förklarade läget.. att jag hittat mina drömmars klänning och bara MÅSTE ha den! Svaret jag fick var: "Okej, men då får du verkligen inte ångar dig!"Weeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  • MV85
    makupala skrev 2009-02-05 22:59:32 följande:
    jag föll verkligen pladask för denna, är helt såld och bara MÅSTE ha den! hihi..
    Jag förstår dig! Det enda som höll mig tillbaka var att den inte har varig halterneck eller vanliga axelband...
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5