• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • sarahkka76

fenixx: ja, det var synd, ska skicka tillbaka dem idag.

lillamaa: ja, ni verkar ha mkt på en gång nu för att planerna ska få plats. Ja, hus går nog kanske inte ihop med bröllop. Hus är nog smartare att ta när båda har jobb också, så tänkte vi iaf. Jag pluggar också men vi ska vänta tills jag börjat jobba.

• lillamaa

sarahkka76: jo de tycker jag också men samtidigt är huspriserna SJUKT LÅGA just nu. har tittat på ett hus för under 500.000 som är precis de vi vill ha (bor i norrbotten, kalix).
    ja jag vet inte hur vi ska göra... får väl vänta och se. vill ju så gärna gifta mig, men kan ju inte göra de själv ;) HAHA

• sarahkka76

hahaha ja, norrbotten, där kan jag förstå att du får ett hus för det priset Här får du inte ens 10kvm för det. En 1:a ligger på minst 1,5 miljon. Så för oss blir det att vänta.

Nu får helt enkelt väga för och emot Ja, har man bestämt sig för giftermål så är det svårt att komma på andra tankar

• lillamaa

sarahkka76: ja hade vi bott neråt i landet så hade vi inte ens vågat tänka tanken på hus! haha

hörni hur går det med era inbjudningskort? någon som börjar köpa material? isf varifrån? några bra tips kanske?
    jag skulle behöva ett lite finare vitt papper eller kanske en tapet.

• pandis81

Jag har börjat med våra inbjudningar, finslipar dom lite. Jag vet inte än om jag vill ha dubbla eller enkla kort men lutar åt dubbla.
    Jag har köpt allt material på panduro och akademibokhandeln.
    Men det känns som om dom börjar bli klara och då kommer det upp bilder på dom.

Vi har också haft planer på hus, men vi har lagt det på en fem års plan. Först bröllop sen renovera lite på lägenheten vi har och så sälja och köpa hus.

lillamaa skrev 2009-02-05 09:37:32 följande:
    sarahkka76: ja hade vi bott neråt i landet så hade vi inte ens vågat tänka tanken på hus! hahahörni hur går det med era inbjudningskort? någon som börjar köpa material? isf varifrån? några bra tips kanske? jag skulle behöva ett lite finare vitt papper eller kanske en tapet.
  • LoveA

Hej tjejer,

Jag har precis bokat kyrka

Vi var först ut med att boka år 2010, gött

Vi ska alltså gifta oss den 17 juli 2010 i Masthuggskyrkan i Göteborg.
    Festen ska vi ha (som vi tror just nu) på Kustens Hus.

Känns helt fantastiskt, började nästan gråta när jag lagt på luren. Fjärilarna flyger som attan i magen.

Nu kan vi i lugn och ro planera resterande saker.

Väntar på att sambon ska sluta prata i telefon så jag kan få tala om att vi fått vår kyrka.
    Vilken bra dag det här blev

• pandis81

Grattis till bokningen av kyrka.
    Vi kommer att boka våran kyrka i april då jag pratat med dom och dom har bokning 6-12 månader innan. Så i april kommer jag boka våran kyrka.

Idag har jag fått hem smyckena och plastrongen som vi beställde. Allt var jättefint, kanske inte riktigt samma färg på plastrongen som jag trodde men jag tror att det kommer bli jättefint ändå eftersom kostymen kommer att vara så ljus så är det snyggt med lite mörkare.
    Men vi får se vad mannen som ska bärat säger när han kommer hem.
    Tror han tycker att den är jättesnygg.

LoveA skrev 2009-02-05 10:54:13 följande:
    Hej tjejer,Jag har precis bokat kyrka Vi var först ut med att boka år 2010, gött Vi ska alltså gifta oss den 17 juli 2010 i Masthuggskyrkan i Göteborg.Festen ska vi ha (som vi tror just nu) på Kustens Hus.Känns helt fantastiskt, började nästan gråta när jag lagt på luren. Fjärilarna flyger som attan i magen.Nu kan vi i lugn och ro planera resterande saker.Väntar på att sambon ska sluta prata i telefon så jag kan få tala om att vi fått vår kyrka.Vilken bra dag det här blev
  • lillamaa

LoveA: å vad kul att få boka kyrka, nu måste det kännas att de verkligen är "på riktigt"! :D

pandis81: vad kul att få hem saker. hoppas han gillar de :)

• Fenixx

LoveA>> åh visst är det ett stort steg när man börjat boka.
    känns mer verkligt ju. har precis bokat våran festlokal/restaurang och även när det blev klart med klocktid för vigseln så fick man fjärlilar i magen.

är såå förskyld, jättejobbigt och så ska jag jobba ikväll. får kämpa på, sen är jag ledig i 3dgr och ska se på melodifestivalen på lördag med en kompis.

• sarahkka76

lillamaa: ja, det förstår jag
    Vi har valt materialet men inte köpt den än. Det mesta hittade jag på Panduro.

LovaA: grattis till kyrkobokningen

pandis: vad roligt att det blev bra trots allt med kläderna

Jag ska skicka tillbaka servetterna idag, så får jag fortsätta att jaga helt enkel.
    Köpte hårnålar idag, lite tidigt men då har jag dem iaf, det kostar inte så mkt så det är bra att passa på att inhandla smått också.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5