• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • MissMijah

Vi kommer vara 27 och 25. Jag är äldst

• rosesarered

jo mina föräldrar var unga när de gifte sig också! 23 år gamla och 25 när de fick mig
    så dom kan inte komma med så många synpunkter hehe.
    är däremot lite nervös för vad folk i min klass kommer att säga och så.
    Det verkar inte vara så vanligt att gifta sig överhuvudtaget, många har barn men lever som sambos.
    Men jag är traditionell och vill absolut gifta mig!

MV85 skrev 2009-02-03 20:05:53 följande:
    mjo... men å andra sidan - äh! Tänker istället såhär: När min mamma var 24 hade hon 2 barn, hade varit tillsammans med samma man i 9 år och haft hus sedan hon var 21... så... näää känns inte som jag har så brottom!
  • MV85

rosesarered: Vi kommer iofs aldrig skaffa/få barn (vill inte nån av oss) men OM vi skulle det är vi båda överens om att det skulle ske EFTER bröllop...
    Mina föräldrar träffades när de var 15... Gifte sig aldrig... gick isär efter 30 år.

• makupala

jag kommer vara 26 o min m2b kommer vara 38 när vi gifter oss..

rosesarered skrev 2009-02-03 19:44:52 följande:
    Fenixx,har du kollat matton?dom verkar ha papper i alla möjliga färger men vet inte hur det står till med kuvert.vad många vi börjar bli i tråden,välkommen alla nya skulle vara kul och veta lite mera om alla här!finns det några andra unga brudar här? själv kommer vi att vara ganska unga när det beger sig, 24 och 26. Känns lite nervöst då man undrar vilka reaktioner vi kommer att få. Men vi har varit ihop i några år nu så det känns som ett naturligt steg för oss.
  • molnis

OJ vad det skrivits idag=) Å många nya också kul!

Fick lite prisförslag från en resebyrå idag ang bröllopsresa. Hamnade typ 20000 över budget på det billigaste.. Fast de skulle skicka lite fler för såg att de tagit de finare hotelen endast. Vill så gärna komma till seychellerna så ska verkligen leta runt. Vill hellst till en spec ö också. Men en fotograf (som för övrigt snart är tillbaka från en resa och då ska ge pris på att ta våra bröllopsfoton som jag är väldigt spänd på för vill gärna ha henne) har varit där å reser mycket så ska se om hon har några bra tips.

Jag kommer va 27! (gammalt det låter..hu e ju 25 nu) han kommer vara..31 (fyller 32 senare)

Svarar på lite allt möjligt nu. Ang lokal så kostar vår 17 000 för festlokal + en vigsellokal då ingår bord och stolar typ. Men kikat på billiga matalternsativ osv så tror det blir rätt ok. Serveringspersonal är en sak vi ej har koll på för ej bestämt helt med mat än...hm hoppas man hittar någon bra lösning.

Har gjort en skiss på klänningen nu med=) e lite sugen på att dra igång den biten nu. Kan ej bestämma mig om det är för tidigt, får den i sommar såfall=)

• maj2010

Jag kommer att vara 27 och han 31 när vi gifter oss. Han fyller 30 idag, men har precis åkt iväg på jobbresa och är tillbaka imorgon. Då ska han helt ovetandes traska rakt in i sin egen 30-årsfest. Ska bli hur kul som helst att få se hans min!

• JosieJose

Jag kommer vara 29 och han 32 när vi gifter oss..

maj2010: Vad kul att du ordnat överraskningsfest åt honom! Hoppas det blir lyckat!!

• Fenixx

Fick svar nu från Kulör och då dem är återförsäljare för dem som gör, så måste dem sälja hela slutprodukter och kan då inte sälja enbart kuvert till mig!! SUCK!

men som sagt...är det någon som skulle råka se mörkbruna kuvert nånstans, så hojta! har hört att ett ställe i stockholm ska ha, men verkar inte ha en nätbutik tyvärr.

• JosieJose

Kan Svanströms ha kanske?
    Eller kontorab. De har ju papper och så men kanske inte några fina det vet jag inte. Kan vara värt ett försök kanske?!
    Åhléns?? (de har väl nån avdelning med papper och sånt??)

Fenixx skrev 2009-02-04 10:43:44 följande:
    Fick svar nu från Kulör och då dem är återförsäljare för dem som gör, så måste dem sälja hela slutprodukter och kan då inte sälja enbart kuvert till mig!! SUCK! men som sagt...är det någon som skulle råka se mörkbruna kuvert nånstans, så hojta! har hört att ett ställe i stockholm ska ha, men verkar inte ha en nätbutik tyvärr.
  • sarahkka76

molnis: vart är det ni ska åka?
    Det är ett bra pris för både och, och när det inkluderar resten. Ja, det där med personal är lite svårt. Om man bjuder på buffe upp till 60personer så behöver man en kock och en på golvet. Ska man bjuda på tre-rätters då blir det givetvis mer personal.

fenixx: vad surt! Jag lovar att hojta till.

Nu har jag skickat iväg prisförfrågan så nu väntar jag med spänning på offerten Hoppas att de inte tar alldeles för lång tid på sig.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5